ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

פְּדוּיִם לְצִיּוֹן בְּרִנָּה • 'אסיר יפן' האחרון לקראת העברתו ארצה • חשיפה בלעדית

נסללה הדרך לשובו ארצה, של יעקב יוסף גרינוולד - השלישי והאחרון מבין 'אסירי יפן' • התכתבות עניפה בין הפרקליטות בישראל למשרד המשפטים היפני, הובילה להתחייבות היפנים לאשר את העברתו • השב"ס נרתם למבצע ההעברה, מייד עם קבלת האישור • התפללו: יעקב יוסף בן רייזל

יעקב יוסף גרינוולד בכלא
יעקב יוסף גרינוולד בכלא

שחרורו של אחרון אסירי יפן, הבחור יעקב יוסף גרינוולד - נראה קרוב מתמיד.

כזכור, כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים': ב-27 בינואר הודיע משרד המשפטים ביפן בהתכתבות עם פרקליטות המדינה בארץ, כי הם כרגע מתעסקים עם האישור הסופי להעברתו של האסיר, והם מקווים מאוד שהדבר יקרה בקרוב.

כבר אז הביעו עסקנים המטפלים בפרשה חשש כי נתינת האישור הסופי עשויה להימשך זמן רב, יותר מן הצפוי. בשל כך הפעילו לחצים גדולים על המשרד ביפן, בכדי לקבל את האישור להעברתו של גרינוולד לארץ עוד לפני חג הפסח.

ב-23 במרץ, יום שישי לפני שבועיים, שלח משרד המשפטים ביפן הודעת מייל למשרד המשפטים בישראל, לפיה, הוא ישלח בקרוב את האישור הסופי להעברתו של גרינוולד, אך לפני שיעשה זאת הוא רוצה לאמת מספר נתונים ולקבל תשובות למספר שאלות.

המייל נקרא לראשונה על ידי נציגי המשרד בארץ ביום ראשון ה-25 במרץ.

עסקנים המטפלים בפרשה פעלו במשך ימים ולילות כדי שישראל תתן את התשובות לשאלות ואת האישורים האחרונים שיפן דרשה במייל שנשלח. ואכן ביום רביעי שעבר ה-28 במרץ בשעות הבוקר המוקדמות נשלח המייל הישראלי חזרה ליפנים.

ביפן השיבו בשיחת טלפון כי קיבלו את המייל, וחזרו שוב על המשפט: "האישור יישלח בקרוב".

אמרו ולא הוסיפו עוד.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי למרות שתהליך ההעברה טרם אושר, עסקנים, ובראשם הרב אהרון ניזרי, החלו לפעול במרץ רב כדי לזרז את התהליך כשיתקבל האישור הסופי. בין השאר נדרשת הכנתם של 2 סוהרים ישראלים שיצאו ליפן כדי להעביר את גרינוולד מבית הכלא חזרה לישראל.

אישור יציאת הסוהרים מתקבל בדרך כלל לאחר שניתן האישור הסופי להוצאתו מבית הכלא במדינה בה הוא מרצה את עונשו. אך במקרה זה, פעלו העסקנים כבר מבעוד מועד, בכדי למנוע עיכוב של מספר ימים.

ל'בחדרי חרדים' נודע גם כי שירות בתי הסוהר נמצא בקשר ישיר עם משרד המשפטים הישראלי, כדי ש-2 הסוהרים יוכלו לצאת בהתראה קצרה ליפן ולהעבירו ארצה מיידית.

בינתיים, הפעילות ביפן הושלמה, ובני המשפחה והעסקנים מרימים את עיניהם לשמים בתפילה שיעקב יוסף ישוחרר בקרוב.

במקביל, לפני כמעט שבועיים, נשלחה חבילת מצות דרך חברת 'פדקס' לבית הכלא ביפן, בכדי להיערך גם לאפשרות שהבחור לא ישוחרר עד חג הפסח. אלא שאז התעוררה בעיה קשה: היפנים סירבו להכניס את המצות לתוככי הכלא, בטענה שהשנה הם הזמינו קרקרים מיוחדים מחיטה לאחר שהנהלים בבית הכלא הוחמרו.

נציגי הבחור והעסקנים ניהלו משא ומתן מול נציגי בית הכלא היפני, וניסו להסביר להם בכל דרך כי המצות הם דבר שבחובה מבחינתו של יעקב יוסף, ונחשבות עבורו למצווה חשובה בימי הפסח הקרבים ובאים. רק לאחר מספר ימים הסכימו היפנים לאשר את הכנסת המצות לבית הכלא.

נא להמשיך להתפלל עבור הבחור יעקב יוסף בן רייזל.
יפן אהרון ניזרי גרינוולד בית כלא משרד המשפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד