ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"הגילוי המדהים של יענקי"

הספר שכתב הרב שהציל את הילד מטביעה

הרב ראובן באומן ז"ל שטבע בזמן שהציל ילד כתב לפני כמה שנים ספר - "הגילוי המדהים של יענקי" • בספר הביא המנוח את סיפורו של "יענקי" שהתקשה בלימוד הגמרא

הספר שכתב הרב שהציל את הילד מטביעה
הרב באומן ז"ל צילום: yeshiva world news

הרב ראובן באומן ז"ל, שגופתו נמצאה אתמול (ראשון) בחוף הים בצפון קרוליינה, יובא היום למנוחות לאחר שמאות חיפשו את גופתו במשך 5 ימים.

לא רק חיבור גשמי היה לרב בינו לתלמידיו, גם רוחנית ונפשית היה הרב באומן מחובר לתלמידיו בישיבת "תורת חיים" בוירג'יניה, ואף כתב ספר על התמודדות של ילדים עם קשיים בלימוד הגמרא.

על פי התיאור של תוכן הספר שנמכר ב'אמזון', הוא מספר על ילד בשם יענקי רוזן שמתקשה בישיבה, הגמרא קשה מדי בשבילו והוא אינו רוצה לדבר על כך עם אביו או לגלות לרב שלו שהוא לא למד. כל הבנים בכיתה שלו לומדים, אבל יענקי פשוט לא יכול להתרכז.

כדי לשכוח את הקשיים שלו, יענקי בורח לעליית הגג בביתו - שם הוא מוצא אוצר יוצא דופן: האם תגליתו המדהימה תעזור לו לפתור את בעיותיו? בספרו הראשון (והאחרון) מסוגו של הרב באומן ז"ל, הקוראים הצעירים יזדהו עם מאבקו של יענקי ויזכו בהשראתו בסיפורי רבי יעקב קמינצקי.

כזכור, כפי שדווח לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', רשויות ההצלה והחירום קיבלו ב- 9 ליוני האחרון קריאה על טביעה בפארק המים בחוף ווירג'יניה. מי שצלצל אמר שישנם שני אנשים במים: אחד מהם בן 35, השני היה ילד בן 13.

הרב היה עם קבוצה של כ-20 תלמידים והוא ראה לפתע את אחד מהם נאבק במים; אז הוא נכנס לעזור לילד. הילד הצליח לצאת, אבל הרב לא יצא החוצה.

אתר Yeshiva world news דיווח כי צוותי חילוץ גדולים מאד, ביניהם ארגונים שונים: 'ארגון חברים של רוקלנד', יחידת ההטסה של ארגון הצלה מניו יורק, 'חי לייף ליין', 'אחיעזר', ארגון חברים מבולטימור, ניסו למצוא בחיים את הרב ראובן באומן, אך לדאבון כולם גופתו נמצאה ללא רוח חיים.

גופת הרב נמצאה במרחק רב מאד ממקום הטביעה, הרב טבע בחוף ווירג'יניה, וגופתו נמצאה בסמוך לצפון קרוליינה, כ-50 קילומטרים ממקום הטביעה.

גמרא מציל הרב ראובן באומן ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד