י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
סוף בלון להתפוצץ

"קובי הוא תמרור אזהרה - מי שמרים יד נגד השבת סופו להיכשל"

סוף עידן קובי: סגן השר ליצמן בעקבות ההדחה הצפויה של רון קובי - מי שפוגע בדת ובשבת סופו להיכשל • ליצמן שיבח את התנהלות השר דרעי בסוגיית קובי: "ניהול נכון, מקצועי ומאוזן" • מקלב: "אי אפשר לנהל עיר בצורה כזו כשיש קיטוב בין התושבים • 'בחדרי' עם כל הפרטים

"קובי הוא תמרור אזהרה - מי שמרים יד נגד השבת סופו להיכשל"
ליצמן וקובי צילום: דוד כהן, פלאש 90

לאחר ישיבת המועצה הדרמטית אמש (ראשון) בסופה פוזרה מועצת העיר טבריה לאחר שנכשלה בהעברת התקציב בהצבעה רביעית - יו״ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן מזהיר את שאר ראשי הערים ואת ראשי הסיעות שפוגעים בנושאי הדת והשבת - כי סופם להיכשל.

בהודעה ששיגר הבוקר (שני) לתקשורת אמר סגן השר ליצמן כי ״טבריה אמרה הלילה לא להסתה ולשנאה. ככה יעשה לאיש אשר הרים ידו על יום שבת קודש ונגד היהדות״.

ליצמן בירך אני חברי האופוזיציה בטבריה ״שגילו אחריות ציבורית לעתיד העיר טבריה ולתושביה, התאחדו ופעלו יחד לסיום כהונתו של רון קובי, שפעל בבוטות ובהסתה נגד כל הקדוש והיקר ולא הצליח לנהל את טבריה ולו יום אחד״.

סגן השר הוסיף והעביר מסר לראשי הערים ולראשי הסיעות ליברמן, ברק ולפיד כשהוא אומר כי ״העיר טבריה היא תמרור אזהרה לאומי. יראו ויידעו גם ראשי עירייה אחרים, ראשי מפלגות אחרות ומועמדים למחצה לראשות ממשלה: מי שמרים יד נגד שבת קודש, נגד היהדות והמסורת, סופו להיכשל. דרך השנאה, ליבוי ההסתה ושימוש ציני במלחמות דת מהווה מתכון לכישלון פוליטי״.

״אנו קוראים לראשי העיר בישראל ולראשי המפלגות השונות לקראת הבחירות, להוביל שיח של אחדות, הידברות ועשייה. הציבור החרדי הוא בעל ברית נאמן וראוי לכל מי שהאחדות בעם חשובה לו, בשמירה על הסטטוס קוו ומסורת ישראל, תוך מניעה מהסתה כלפי האוכלוסיות השונות ובעד שיתוף פעולה לטובת כלל אזרחי ישראל״, אמר.

ליצמן אף בירך את יו״ר ש״ס שר הפנים אריה דרעי שבהמשך צפוי לזמן את ראש העיר רון קובי לשימוע לפני פיטורין כשהוא מציין לשבח ״את ניהולו הנכון, המקצועי והמאוזן של תהליך סיום כהונת ראש עירייה שלא הצליח להעביר תקציב, כמתחייב בחוק״.

גם חבר הכנסת אורי מקלב שהגיע בחודש האחרון מספר פעמים לעיר ונועד עם חברי המועצה מהאופוזיציה אמר כי "מה שהיה כאן בעיר לא היה בעיר מאז ומעולם חברי המועצה מוכנים להפסיד את כל היוקרה של חברי המועצה רק בכדי לא לתת לראש העיר שמסית".

"אי אפשר לנהל עיר בצורה כזו. כשיש קיטוב בין התושבים, הדבר הראשון שצריך להיות זה אחדות בין התושבים והיה צריך להשקיע בזה הרבה", הוסיף מקלב. "צריך לדעת שללכת לוועדה קרואה זה מחיר מאוד גבוה לנציג ציבור וכל המפלגות התאחדו לצורך זה, אומרים לא להסתה והמחלוקת - זה מסר מאוד גדול שעובר לכל המפלגות בארץ ולאווירה בישראל בחודשים האחרונים".

לדברי מקלב, "טבריה זה טבור הארץ, היא נמצאת בלבו של כל אחד ואחד. טבריה הייתה העיר שמאחדת, וראש העיר במקום לחזק את השורשיות הזו לקח את העיר והרס זאת. ראש העיר במקום לדאוג לצורכי העיר, בוחר בצורה מכוונת להגביר את הקוטביות בין הציבורים השונים בעיר".

במקום שתהיה עיר של אחדות - הוא נלחם; לא צריך ללכת אלפי שנים לאחור בכדי לראות כמה דאגו לכבודה של השבת. ראש עיר מתל אביב, מאיר דיזינגוף, הבין שיש צורך לשמור את הצביון היהודי במרחב הציבורי בעיר. העיר טבריה מבחינה כלכלית צריכה להיות עיר של כולם, לצערנו ישנו ציבור רחוק שקל להסיט אותו עם טענות כי צריך תחבורה ציבורית בשבת בכדי שהציבור יוכל להגיע לבתי חולים וכדומה".

רון קובי יעקב ליצמן אריה דרעי חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד