י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"להפיץ תעמולה זדונית"

כך הגביל פומפאו את תנועתו של זריף בניו יורק

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו סיפר בראיון, כי התנועה של המשלחת איראנית השוהה בימים אלו בניו יורק לצורך ועידה של האו"ם, הוגבלה לשישה רחובות בלבד • "שר החוץ זריף משתמש בחירויות של ארצות הברית, כדי לבוא לכאן ולהפיץ תעמולה זדונית"

כך הגביל פומפאו את תנועתו של זריף בניו יורק
מייק פומפאו וזריף צילום: רויטרס / פלאש 90

שר החוץ של ארה"ב, מייק פומפאו אמר אמש, כי הוא העניק אשרת כניסה לשר החוץ של איראן מוחמד זריף כדי שיוכל לבקר בניו יורק - באזור מבנה ארגון האומות המאוחדות וזאת בעיקר כדי לעמוד בהתחייבויותיה של ארה"ב לאו"ם, אך תנועותיו יהיו מוגבלות.

פומפאו אמר בראיון טלפוני כי שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף ומשלחתו, יהיו רשאים לנוע הלוך וחזור בין מטה האו"ם לאכסניה האיראנית הממוקמת במרחק של שישה רחובות משם וכן למעון שגריר האו"ם שנמצא בקרבת מקום. הקבוצה האיראנית הגיעה לניו יורק ביום ראשון בבוקר.

"דיפלומטים אמריקאים לא מסתובבים ברחבי טהרן, ולכן אנחנו לא רואים שום סיבה לאפשר לדיפלומטים איראנים להסתובב בחופשיות ברחבי ניו יורק". אמר פומפאו.

"זה בהחלט ראוי שנספק לשר החוץ זריף ולמשלחת שלו את כל הזכויות שהם אמורים לקבל על פי הסכם עם המטה של ​​האו"ם, אבל לא מעבר לכך". כך אמר שר החוץ.

זריף שוהה בניו יורק במטרה להשתתף בפגישה של המועצה הכלכלית והחברתית של האו"ם, מפגש שרים ברמה גבוהה על יעדי פיתוח בנושאים הכוללים סכסוכים, רעב, שוויון זכויות ושינויי אקלים. האשרה שלו ניתנה בשגרירות ארה"ב בברן - שוויץ, יום לפני שהגיע לארצות הברית.

לארצות הברית יש הסכם המחייב להנפיק אשרות במהירות לכל הדיפלומטים הזרים הנוסעים לניו יורק לאירועי האו"ם. שר החוץ זריף צפוי להיפגש עם עיתונאים בזמן שישהה בניו יורק במטרה לקדם את יחסי הציבור של איראן שנמצאת תחת מצור כלכלי ונתונה תחת ביקורת רבה בתקופה האחרונה בגלל אירועי תוקפנות בהם היא מעורבת. הגבלת המשלחת לשישה בלוקים, פירושה שהעיתונאים יצטרכו לבוא אליו.

שר החוץ פומפיאו אמר, כי זריף ינצל את ההזדמנות להפיץ שקרים. "שר החוץ זריף משתמש בחירויות של ארצות הברית, כדי לבוא לכאן ולהפיץ תעמולה זדונית", אמר פומפאו, "זה מנהיג שתמך במאסר של מתנגדים פוליטיים, הוא מתייחס לנשים בצורה נוראה, הוא רודף אחרי אזרחים שלווים, הוא מדכא חופש הדיבור". הוסיף שר החוץ.

מייק פומפאו מוחמד זריף האום בניין האום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד