י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פיצוץ עז ופטריית עשן: תנור תעשייתי התלקח במפעל

בחדר שבו מאוחסנים רימוני עשן נגרם פיצוץ כתוצאה מתנור תעשייתי שהתלקח - אין סכנה מבחינת החומר וצוותי כיבוי אש ביצעו ניטור • אין נפגעים

פיצוץ עז ופטריית עשן: תנור תעשייתי התלקח במפעל
פטריית עשן מעל מפעל תעש צילום: צילום מסך

הבוקר (שני) דיווחו תושבי רמת השרון על פיצוץ שנשמע ולאחריו נראה עשן יוצא ממפעל תעשייתי העוסק בפיתוח וייצור נשק ותחמושת.

מדובר באירוע שקרה בחדר שמאוחסנים בו רימוני עשן וכתוצאה מתנור תעשייתי שהתלקח, נגרם פיצוץ. לדברי אחד מגורמי החירום בתע"ש אין סכנה מבחינת החומר וצוותי כיבוי אש ביצעו ניטור ולאחר שעה קלה הודיעו כי האירוע הסתיים ללא נפגעים.

חברת תעש מסרה כי "הבוקר אירעה תקלה טכנית במיקסר של קו ייצור מוצרי עשן. לא היה פיצוץ ואין נפגעים, ומדובר בחומר שאינו מסוכן. האירוע תחת חקירתנו".

מעיריית הרצליה נמסר כי לסדרת הפיצוצים, שהייתה גם בשבוע שעבר, אין הסבר למעט העובדה שמדובר בשטחים מזוהמים מפסולת של מפעלי התעשיה הצבאית ששכנה במקום עד לפני 30 שנה. משה פדלון ראש עיריית הרצליה הגיב ואמר כי העירייה עוקבת מקרוב אחר הנעשה בשטח יחד עם כוחות הכיבוי ואנשי איכות הסביבה.

לדבריו, ״קרקע שהוטמנו בה במשך שנים נפלי פגזים, חומרי נפץ, חומרים כימיים וחומרי בעירה, סופה להתלקח ללא כל התראה. זה בדיוק החשש מקרקעות כאלה. אני מקוה שהותמ״ל שמתכנן בניה המונית על כל קרקע פנויה ללא אבחנה בין שטחים מסומנים או ירוקים יקח את הענין לתשומת ליבו״.

מפעל תעש רימוני עשן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד