י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בדרך הביתה

הנקמה של קובי: החוף הנפרד - ייפתח בשבת

ראש עיריית טבריה רון קובי שצפוי לפנות את לשכתו בקרוב, לא מחכה עם צעדי ה'נקמה' ומכריז בחשבון הפייסבוק שלו על חילול שבת החל מהשבת הקרובה בחוף הנפרד בעיר - "הכניסה חינם"

הנקמה של קובי: החוף הנפרד - ייפתח בשבת
רון קובי צילום: ד

לאחר שנחל כישלון פעם אחר פעם בהעברת התקציב, ראש עיריית טבריה רון קובי בא חשבון עם שומרי התורה והמצוות ומודיע על פתיחת החוף הנפרד בעיר הקודש - בעיצומו של יום השבת.

על הצעד המקומם, בישר קובי בדף הפייסבוק שלו, שם כתב בשעה האחרונה כי "החל מהשבת הקרובה החוף הנפרד בטבריה יהיה פתוח לציבור. הכניסה חינם".

ניתן להניח כי הודעתו המתריסה מגיעה כ'נקמה' על כך שחברי המועצה החרדים והדתיים הצביעו שוב ושוב נגד אישור התקציב, שבעיניהם הוא בעייתי, מה שהביא לכך שהוא יזומן לשימוע במשרד הפנים.

מוקדם יותר דווח כי משרד הפנים שיגר הבוקר מכתב זימון לשימוע לחברי מועצת עיריית טבריה, לתאריך כ"ה תמוז. השימוע ייערך בפני מנכ"ל משרד הפנים מוטי כהן.

אמש שוחחנו עם נציג 'דגל התורה' דוד אוחנה ששיתף את תחושותיו הראשוניות לקראת פיזור המועצה, "באמת לילה טוב. זה סופי. 9 נגד התקציב. 6 בעד. עוד שתי דקות מתפזרים ולא נהיה חברי מועצה. נקווה שההמשך יהיה עוד יותר, שגם רון קובי לא יהיה. הוא ניסה, התחנן אבל הוכחנו לו שהתקציב שהוא הביא הוא תקציב גרעוני ואי אפשר לאשר אותו". 

עוד אומר אוחנה ל'בחדרי חרדים', "טבריה צהלה ושמחה, כל העיר פה נמצאת ברחבת העירייה, שמחים ומרגישים שנפלה אבן כבדה מהעיר ואני מקווה שזה יהיה לתועלת בעזרת השם".

בדקות האחרונות הוא ניסה בכל זאת להעביר את התקציב?

"לא היה משהו מיוחד, הוא ניסה, אבל הוא לא יודע לנהל דברים - כדי שהוא יוכל לרצות אחרים. הוא פתאום תוקף אותך ופתאום איתך, אדם לא מאוזן".

איך אתה מסכם את כל התקופה הזאת, עד לרגע הזה?

"הכל סיעתא דשמיא, ברור שברכות הצדיקים, ברכתו של מרן הגר"ח קנייבסקי רק זה הציל אותנו. זה לא ברור וזה לא פשוט שתשעה חברי מועצה, גם חילונים, גם חרדים גם מ'הבית היהודי', כולם יוותרו על סגנים ועל שכר גבוה. זה הכל סיעתא דשמיא. אני רוצה להודות לקדוש ברוך הוא, שהצלחנו לעמוד במטלה הקשה ולהודות לכל חברי המועצה זה באמת יוצא מן הכלל, לא האמנתי לפני שבעה חודשים שנגיע למצב הזה".

עוד מוסיף נציג 'דגל התורה' ואומר, "ברכתו של מרן (הגר"ח קנייבסקי. ק. ע.) שתהיה לו (לרון קובי. ק. ע.) מפלה גדולה, הנה זה התחיל וזה ימשיך אי"ה".

ולגבי התהליך הפרוצדורלי, אומר דוד אוחנה לסיום, "ב-12 אנחנו מתפזרים באופן אוטומטי, לגבי ראש הרשות, תוקם ועדת בדיקה על ידי משרד הפנים, והיא תחליט אם הוא אשם או אנחנו אשמים, ובמידה והוא יימצא אשם אז הוא הולך הביתה וממנים פה וועדה קרואה, עם יו"ר וועדה ממונה למשך ארבע שנים. נקווה שנשקם את העיר, אני מתוך ניסיון יודע שוועדה קרואה כן תעזור לעיר, היא זקוקה לזה. נחיה ונראה".  

רון קובי עיריית טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד