ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
האתיופים יצאו לרחובות?

האתיופים זועמים: הקצין שירה למוות בסולמון - שוחרר

חוקרי מח"ש לא התנגדו להסרת התנאים המגבילים והקצין שירה בסלומון טקה ז"ל החשוד בהמתה בקלות דעת, שוחרר ממעצר הבית בו היה שרוי | תיק החקירה הסתיים והועבר לבחינת פרקליטי מח"ש

האתיופים זועמים: הקצין שירה למוות בסולמון - שוחרר
אילוסטרציה צילום: רועי אלימה / פלאש 90

תיק חקירת מותו של הצעיר סולמון טקה ז"ל בקריית חיים לפני כשבועיים, הסתיים והועבר לבחינת פרקליטי מח"ש. "התיק ייבחן בפרקליטות והחלטה תתקבל ותפורסם לאחר בחינת ההשלכה המשפטית של ממצאי החקירה" נמסר מהמחלקה לחקירת שוטרים.

לפני שעה קלה (שני) הסתיים דיון בבית משפט השלום בחיפה, שם נידונו התנאים המגבילים שהוטלו על הקצין שירה למוות בסולמון טקה בן ה-18. חוקרי מח"ש לא התנגדו להסרת התנאים המגבילים והחשוד בהמתה בקלות דעת, שוחרר ממעצר הבית בו היה נתון עד כה.

בנו משפחתו של המנוח סולמון טקה, הגיבו ואמרו לאחר שחרורו כי כבר "מלכתחילה השוטר היורה קיבל יחס שונה וסלחני, כשהושם במעצר בית למרות שירה והרג את סלומון. המשפחה רואה בשחרורו המשך ישיר לאותה התנהלות מצערת".

"חוקרי מח״ש מצויים בקשר רציף עם בני משפחת המנוח ומעדכנים אותם ככל הניתן בשלבי ההליך" נמסר מדוברות מח"ש. אך למרות הסגרת תנאי מעצר הבית, ביהמ"ש קבע כי לקצין עדיין אסור להגיע לאזור בו התבצע הירי, נאסר עליו ליצור קשר עם גורמים מעורבים אחרים ואיסור יציאה מהארץ.

ביום שלישי שעבר, עורך דינו של קצין המשטרה שירה בסולמון טקה ז"ל, פנה למשטרת ישראל ודיווח כי קיבל שיחות טלפון ממספר שלא זיהה וכאשר שאל לזהות המתקשר, נענה במסרונים בעלי תוכן מאיים: "תענה כבר...זמנך קצוב...יום הדין קרב..." ועוד.

המשטרה פתחה בחקירה ואיתרה את החשוד, צעיר בן 26 מפתח תקווה, שנעצר. עם הגעתו לתחנת המשטרה, הוא נחקר בחשד לאיומים והטרדה באמצעות מתקן בזק. ביום חמישי האחרון הובא החשוד לבית משפט השלום בפ"ת, שם הוחלט לשחררו בתנאים מגבילים, בהם מעצר בית מלא למשך 5 ימים. היום בכוונת יחידת התביעות של משטרת ישראל להגיש נגדו כתב אישום על העבירה האמורה.

בעקבות שחררו של הקצין שירה למוות בסלומון טקה, מגיבה בחריפות מנכ"לית עמותת "פידל" - מיכל אברה סמואל: "לא יעלה על הדעת שמשחררים כך את השוטר. מח"ש יורקת בפרצופה של הקהילה האתיופית. אנחנו נמשיך למחות נגד הגזענות של ממשלת ישראל ושל כל מי שלא מוכן להשלים עם העבודה כי הקהילה האתיופית היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. לא ניתן שירמסו אותנו בכל דרך שהיא, המשפחה מגיעה לה תשובות ברורות. לא עוד אפליה, לא עוד הרג. אני קוראת למח"ש ולבית המשפט לחזור בהם מההחלטה ההזויה הזו".

סלמון טקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד