ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"מצפה לעונש מקסימלי"

המחבל טען להגנתו: "הייתי בצום, הייתי לחוץ"

המחבל שדקר את שחר (35) בגוש עציון לפני שנתיים, הורשע בניסיון גרימת מוות בכוונה ובהחזקת סכין | המחבל טען להגנתו: "הייתי בצום, הייתי לחוץ" | הקורבן הביע סיפוק: "שמח שהסיפור הזה סוף סוף הסתיים בהרשעה"

המחבל טען להגנתו: "הייתי בצום, הייתי לחוץ"
המצט'ה בידו של המחבל צילום: מתוך התיעוד

בית המשפט הצבאי ביהודה הרשיע בשבוע שעבר את המחבל עודי עאטף מוחמד תעאמרה, שדקר את שחר (35) בגוש עציון לפני שנתיים. תעאמרה הורשע בניסיון גרימת מוות בכוונה ובהחזקת סכין.

הפיגוע התרחש סמוך לצומת גוש עציון, במהלך ליל שבת פרשת שלח, תשע"ז. שחר צעד לעבר היישוב אלון שבות, כשפגש בתעאמרה שירד ממונית בצומת הכניסה לאפרת, וצעד רגלית לעבר אלון שבות. בכניסה ליקב גוש עציון תעאמרה תקף את שחר בסכין, והאחרון ניסה להגן על עצמו באמצעות אקדחו. לאחר מאבק בין השניים, במהלכו נדקר שחר בגבו ע"י תעאמרה, הצליח שחר לאחר מאבק עיקש לעצור את תעאמרה עד לבואם של כוחות הביטחון.

בהכרעת הדין הודה תעאמרה, תושב בית לחם בן 26, כי היתה בכוונתו "לפגוש מתנחל ולפגוע לו ביד". לדבריו, "רציתי להגיע לחברון והתנהגתי בלי לחשוב. לא יכולתי לשלוט בעצמי.. היינו בתקופת הרמדאן, הייתי בצום, הייתי לחוץ.. כן, יצאתי מהבית כדי לפגוע ביד של מישהו. פגיעה, לא להרוג. פציעה".

לשאלה "אתה בחקירה שלך במשטרה סיפרת בעצם שיצאת מהבית, לקחת סכין כי רצית לעשות פיגוע דקירה, נכון?" השיב תעאמרה "נכון, אבל לא היתה לי כוונה להרוג". תעאמרה נשאל מה הוביל אותו לעשות את הפיגוע, וענה "מהחדשות.. כל פעם נהרג מישהו בלי סיבה.. אנשים, פה ברשות הפלסטינית, אני מתכוון לפלסטינים".

לאחר סדרת השאלות הודיע סנגורו של תעאמרה כי הוא מבקש להפסיק את העדות וכי "לאחר מחשבה מרשי הולך להודות בכתב האישום כפי שהוא וכפי שהוקרא לו בפתח הדיון". תעאמרה עצמו הודה "אני מבקש לחזור בי מההכחשה.. אני מודה בכתב האישום". נזכיר כי כתב האישום כלל אישום בניסיון גרימת מוות בכוונה, היינו הודאה בנסיון רצח.

בנוסף, בכתב האישום תואר מהלך הפיגוע "הנאשם המשיך להתקרב למתלונן.. שעה שהיה כ-15 מטרים מהמתלונן הבחין האחרון בבליטה חשודה במותן ימין של הנאשם, ובתנועת יד מחשידה. הנאשם, אשר היה חמוש בסכין בעלת להב שאורכו כ-18 סנטימטרים המשיך להתקרב למתלונן במהירות.. או אז שלף הנאשם את הסכין והחל לרוץ לעבר המתלונן".

שחר ניסה להגן על עצמו "המתלונן שלף את האקדח בו היה חמוש על מנת להתגונן מהנאשם, אך לא הצליח לדרוך אותו. הנאשם הגיע אל המתלונן והחל תוקף אותו בפראות. האקדח נפל מידו של הנאשם.. במהלך המאבק דקר הנאשם את המתלונן בשכמה השמאלית בגבו".

בהמשך ניסה שחר לשוב ולהגיע לנשקו. "הנאשם השתחרר מאחיזתו של המתלונן, התגלגל על הקרקע וחדל להיאבק. המתלונן תפס באקדח, דרך אותו, ועיכב את הנאשם במקום עד להגעת כוחות נוספים".

בכתב האישום סוכמו פציעותיו של שחר "כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו למתלונן פצע דקירה בגבו, חבלה סמוך לעינו השמאלית, חתך עמוק באפו ושפשופים עמוקים בחלקי גוף נוספים. בעשותו את האמור לעיל ניסה הנאשם לגרום למותו של שחר בכוונה". בנוסף, הואשם המחבל גם בהחזקת סכין שלא כחוק. כאמור, בשבוע שעבר הודה המחבל בכתב האישום והורשע במיוחס לו.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את שחר מסר "אנו כמייצגי נפגעי עבירה נערכים לשלב הטיעונים לעונש. נבהיר שאין מקום לרחמים או להקלה כלפי מחבלים שבאים לרצוח יהודים. נדרוש ענישה מקסימאלית ובנוסף נגיש תחשיב נזק ונבקש שישיתו על המחבל את מלא סכום הנזק".

בתגובה להרשעה אמר שחר "אני שמח שהסיפור הזה סוף סוף הסתיים בהרשעה. לצערי, למרות שהיו את כל הראיות וההוכחות (כולל סרטון) לניסיון הרצח הזה, ולמרות שהמחבל היה בדרכו לבצע טבח באלון שבות ("המחבל רצה לעשות לנו פוגל 2.." כלשון חוקר המשטרה מתחנת עציון), לקח שנתיים להביא להרשעה, למרות שאין כל ספק בכוונתו, במעשיו ובהוכחות...".

שחר פירט לגבי עונשו של המחבל "ברוך ה' שהמחבל הודה לבסוף. בכך שהודה בניסיון הרצח חסך מאיתנו אפשרות לעסקת טיעון הזויה שעלתה על הפרק. צריך לדעת, כי העונש המקסימלי בבית דין צבאי על ניסיון רצח הינו מאסר עולם, והגיע הזמן להעניש את המחבלים בחומרה. הפרקטיקה הזו של ניסיון רצח אכזרי, וכשלא מצליחים לבוא ולטעון "לא התכוונתי לרצוח, אכלו לי שתו לי..." צריכה להיגדע בידי התביעה. אני מצפה לעונש המקסימלי הקבוע בחוק למחבל נתעב שבא לבצע טבח.

זה המקום גם להודות לבורא עולם שהציל אותי מידי המחבל, ולהזכיר את ארי פולד הי"ד, שנרצח 200 מטרים ממקום הפיגוע. ארי היה המורה שלי לקראטה וקרב מגע בנערותי, ובזכות מה שלמדתי ממנו פעלתי נכון בקרב הפיזי עם המחבל" סיכם שחר.

פיגוע דקירה מחבל פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד