ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

כל המידע על לימודי רפואה בחו"ל

מתעניינים במכינה ללימודי רפואה בחו"ל? תל אביב מדיקל קולג' ועוד מכללות נוספות מפעילות קורסים, ואלה הדברים שחשוב לבדוק

כל המידע על לימודי רפואה בחו"ל
לימודי רפואה צילום: יח"צ

ראשית, נציין כי תחום לימודי הרפואה בחו"ל מאז ומעולם נחשב לתחום הנחשק, בזאת שהוא מתאפיין בחומר האנושי המשובח בלשון המעטה. או במילים אחרות, מקצוע הרפואה מתאים לבעלי יכולות שכליות ומנטליות הגבוהות מעל הממוצע.

למשל, בהשוואה לתחומי לימוד אחרים, לימודי הרפואה אורכים בין 6-7 שנים - תלוי במסלול הלימודים. תקופת זמן לא מבוטלת יש לומר. אם בחרתם להיות רופאים, עליכם לדעת כי נדרש צורך בהשקעה רבה, חריצות ושאיפה למצויינות באופן מתמיד.

להתקבל ללימודי הרפואה בישראל - קשה, אבל יש פיתרון

רבים מאלה אשר ניחנים בתכונות והיכולות הנדרשות לקבלה ללימודי רפואה בישראל, נתקלים לעיתים בקשיים רבים, אשר באים לידי ביטוי בהצבת רף תנאי קבלה מאוד גבוהים עד כמעט בלתי אפשריים עבור המועמד, לרבות במבחני הפסיכומטרי ובתעודת הבגרות.

לצורך המחשה, ציון ממוצע הבגרות הנדרש הוא לא פחות מ- 109, וציון הפסיכומטרי המינימלי הנדרש הוא 730.

אולם, עבור מי שאינו בטווח הציונים הנדרש בישראל, קיימת אלטרנטיבה - לימודי רפואה בחו"ל.

לימודי רפואה בחו"ל - קל יותר להתקבל

במטרה להתקבל ללימודי רפואה בחו"ל, קיימות מספר דרישות עיקריות - ממוצע בגרות גבוה, הכולל מקצוע מתחום המדעים, מעבר של מבחן כניסה לאוניברסיטה הכולל שאלות מתחום המדעים, וידיעת השפה האנגלית.

בהשוואה בין דרישות הקבלה של אוניברסיטאות לרפואה בישראל לעומת דרישות הקבלה של אלה בחו”ל,  ניתן לומר כי דרישות הקבלה לאוניברסיטאות לרפואה בחו"ל הן אמנם גבוהות, אך יחד עם זאת נמוכות יחסית באופן משמעותי לעומת הדרישות בישראל.

ההבדל היחסי הזה בין דרישות הקבלה גורם לצעירים רבים מישראל לנסות להתקבל ללימודי הרפואה מעבר לים.

מכינה ללימודי רפואה בחו"ל להגדלת סיכויי הקבלה

אז במטרה להתקבל ללימודי רפואה בחו”ל יש לעבור בחינת כניסה קריטית ושאינה פשוטה. ישנם מועמדים אשר יבחרו ללמוד לבחינה זו באופן עצמאי, אולם לעומתם יהיו כאלה אשר יעדיפו הכנה מקצועית על ידי גופים מקצועיים, כגון מכינה ללימודי רפואה בחו"ל של מכללת תל אביב מדיקל קולג'.

במכינה ללימודי הרפואה בחו"ל בתל אביב מדיקל קולג' רוכשים הסטודנטים את כל הידע הבסיסי הנדרש לבחינת הכניסה, נלמדים המקצועות הרלוונטיים מתחומי המדעים כגון כימיה, ביולוגיה, פיזיולוגיה, אנטומיה, פיזיקה, וכן משפרים את השפה האנגלית.

מה חשוב לבדוק לפני שנרשמים למכינה?

בישראל קיימים מספר מכללות ללימודי מכינה לרפואה בחו"ל, אותן יש לבחון על פי מספר פרמטרים מרכזיים:

מהו הוותק ונסיון של המכללה

האם המכללה מוכרת על ידי אוניברסיטאות בחו"ל

האם תכנית הלימודים משקפת את הנדרש מבחינות הקבלה באוניברסיטאות בחו"ל

האם מבחיני הקבלה במכינה מתואמות עם מבחיני הקבלה באוניברסיטאות בחו"ל

מהי הרמה המקצועית של המרצים במכללה

האם הלימודים למכינה נערכים בשפה האנגלית

תרצו גם לדעת מהו גודלן של כיתות הלימוד וכמות התלמידים בכיתה

מהי רמת היחס האישי הניתן במכינה

מכינה הנחשבת איכותית, כגון זו של תל אביב מדיקל קולג' ,  תדע להכין את התלמידים בה למגוון של תחומים בלימודי הרפואה כדוגמת רפואה כללית, וטרינריה, רפואת שיניים ואף תסייע להם להשתלב בלימודים במדינות שונות בחו"ל.

לימודי הרפואה באירופה

לימודי הרפואה בחו"ל כרוכים בקשיים רבים. המעמבר למדינה אחרת דורש מהסטודנטים שינוי דרסטי בחייהם, יכולת הסתגלות גבוהה ותכונות מנטליות בהתאם. בכחלק מהכנת הסטודנטים ללימודי הקבלה לרפואה בחו"ל, מטרת המכינה היא גם לסייע לאותם סטודנטים

בהתמודדות עם קשיים אלו בצורה הטובה ביותר, ואף יתרה מכך, להנות מהחוויה של לימודים בסביבה אירופאית. סטטיסטית, מרבית הסטודנטים מישראל מעדיפים ללמוד רפואה במדינות באירופה כמו איטליה, הונגריה, סלובקיה, פולין, גרמניה וצ'כיה. 

ללמוד במכינה ללימודי רפואה בחו”ל - תחנה אחת לפני החלום

במידה והחלום שלכם הוא להתקבל ללימודי רפואה בחו"ל, ודאי תרצו לעשות כל שביכולתכם על מנת להבטיח כי תעברו את מבחן הכניסה הרשמי לאוניברסיטה בהצלחה, שכן כישלון בבחינה תגרור שנת המתנה נוספת עד אשר תוכלו לגשת להבחן בשנית.

לשם הגשמת מטרה זו, יהיה נכון להשתמש בשירותי מכינה ללימודי רפואה בחו"ל ובכך להגדיל משמעותית את הסיכוי שלכם ללמוד עוד השנה באירופה.

מבין מגוון המכללות הקיימות בישראל, ישנה מכללת תל אביב מדיקל קולג' - המכינה ללימודי רפואה בחו"ל, הנחשבת לותיקה מבין כולן. הדבר המייחד את תל אביב מדיקל קולג' משאר המכללות הוא סגל המרצים הבכיר שלה - להלן רשימה חלקית:

ד"ר שחר גבע

מנכ"ל המכללה ומרצה לאנטומיה

 פרופסור דן מאיור

ראש החוג לכימיה כללית ויועץ אקדמי במכינה

 פרופסור ג'רארדו ביק

מרצה לכימיה ויועץ אקדמי במכינה

 ד"ר אלון איקן

מרצה לאנטומיה וסגן מנהל המכינה

יחד עם זאת, בוגרי המכינה זכאים לתעודה המוכרת על ידי מספר אוניברסיטאות אירופאיות ללימודי רפואה, ובחלקן אף מהווה את אחד מתנאי הקבלה אליהן, בזאת שהיא מוכיחה כי למחזיק בה יש את הידע הנדרש במקצועות מדעיים

המכינה ללימודי רפואה בחו”ל של מכללת תל אביב מדיקל קולג' מייעצת ומסייעת לתלמידים בהרשמה לאוניברסיטאות לרפואה באירופה ,  וכן יתרון משמעותי נוסף הוא שפת הלימוד במכינה הנעשית בשפה האנגלית.

לימודי רפואה לימודי רפואה בחול תל אביב מדיקל קולג'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד