כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

סאני ממחזרת: מכרה לאייבורי סלולריים עם לוגו ומערכת הפעלה של פלאפון

סאני הזמינה מכשירי סמסונג גלקסי Y עם לוגו ומערכת ההפעלה של פלאפון, אף שחברת הסלולר החליטה בסופו של דבר לא להשיק את המכשיר ■ פלאפון: "אין לנו קשרים עסקיים עם אייבורי" ■ סאנגי: "מדובר בטעות לוגיסטית"

  • כ"ד ניסן התשע"ב
מוקד שירות של פלאפון
מוקד שירות של פלאפון

כיצד הגיעו מכשירים עם לוגו של פלאפון למדפי המכירה של אייבורי? לקוחות שרכשו מכשירי טלפון סלולריים מסוג גלקסי Y ברשת אייבורי הופתעו לגלות כי בגבם האחורי מוטבע לוגו של חברת פלאפון.

המכשירים הגיעו סגורים באריזה מקורית עם מדבקת היבואן הרשמי. הלוגו של פלאפון העלה חשש כי מדובר במוצר משומש שעבר ידיים ונמכר כחדש. ואולם, הפתעה כפולה התגלתה כשהסתבר כי בחברת פלאפון כלל אינם מוכרים את דגם המכשיר שנרכש. בירור TheMarker מעלה כי ככל הנראה, מדובר בטעות אסטרטגית של סאני, יבואנית סמסונג לישראל. בחודשים האחרונים נבדק דגם המכשיר באגף ציוד הקצה של חברת הסלולר פלאפון, לצורך
בחינת אפשרות להשקתו ללקוחות החברה. בסאני סברו, ככל הנראה, כי מדובר בהשקעה בטוחה, והזמינו כמות מכשירים עם הטבעה מתאימה. אך בפלאפון הוחלט לבסוף שלא להשיק את המכשיר האמור, והיבואנית נותרה עם המלאי הממותג.

נשאלת השאלה האם הסכם הרכישה בין אייבורי ליבואנית כלל גם הנחה, שכן מדובר במוצרים "סוג ב'", לכאורה, מכיוון שהלוגו מגביל את היבואנית במכירת המכשיר לגורמים אחרים. סאני ואייבורי מכחישות כי מדובר במהלך מודע, ומציינות כי מדובר בטעות לוגיסטית. עבור חברת פלאפון מדובר בנזק אפשרי, שכן רוכשי המכשיר הממותג עשויים לפנות אל מוקדי השירות של החברה ולדרוש שירות במקרה של תקלה במכשיר.

יש לציין כי אייבורי לא דרשה מהלקוחות להחזיר את המכשיר הממותג לצורך קבלת מכשיר חלופי או פיצוי, אלא הבהירה בתגובתה כי אופציית ההחלפה פתוחה למי שידרוש זאת - ספק אם תגובה זו תהיה מקובלת על חברת פלאפון. המכשיר אף נמכר בחנות ב - 95 שקל יותר ממחירו באתר האינטרנט של אייבורי, בטענה כי מדובר במכשיר "עם עברית מלאה מהיבואן". מאחר והמכשיר לא הושק בישראל ברשת סלולרית, ספק אם גרסת העברית היתה מיועדת ללקוחות אייבורי, דבר שמרמז כי הרשת ידעה מה טיב המכשירים שהיא מוכרת. המכשירים האמורים, אגב, הגיעו גם עם מערכת ההפעלה של פלאפון.

פלאפון מסרה בתגובה כי: "פלאפון אינה נמצאת בקשרים מסחריים כלשהם עם חברת אייבורי, ואינה משווקת מכשיר זה כלל. במידה והמכשיר שווק עם לוגו פלאפון, הדבר נעשה ללא ידיעתנו וללא אישורנו".

מסאני נמסר כי: "עקב טעות לוגיסטית, מספר מועט של מכשיר גלקסי Y נשלח לרשת אייבורי כאשר הם נושאים לוגו של פלאפון. הנושא נמצא בטיפול, והמכשירים ישובו לייעדם".

מאייבורי נמסר כי: "אייבורי רכשה את המוצרים מהיבואן הרשמי של חברת סמסונג בישראל, באמצעות המפיץ חברת איסטרוניקס. מבדיקה שערכה חברת אייבורי לאחר פניית TheMarker הסתבר כי הגיע משלוח לרשת עם לוגו של חברת פלאפון. הרשת אוספת את המוצרים ומפעילה כרגע בקרה נוספת למניעת מקרים נוספים. מי שיבקש להחליף את המכשיר למכשיר ללא הלוגו, הרשת תחליף את המוצר בסניף בו נקנה".
סאני סמסונג מיחזור אייבורי מכשירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד