ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מהו תפקידו של יועץ פיננסי מוצלח?

תפקידו יועץ פיננסי הוא לעזור לעסק לבסס פעילות כלכלית רווחית ונכונה בשלבים שונים של חייו. מדובר בתהליך הנוגע להיבטים פיננסיים רבים שבהם ניתן להשיג שיפור, ייעול, חיסכון וצמיחה, ובתוך כך בעל העסק רוכש הרגלים נכונים להתנהלות נכונה בטווח המיידי והארוך

מהו תפקידו של יועץ פיננסי מוצלח?
הבעלים בלוי יעוץ עסקי צילום: יח"צ

תפקידו יועץ פיננסי הוא לעזור לעסק לבסס פעילות כלכלית רווחית ונכונה בשלבים שונים של חייו. מדובר בתהליך הנוגע להיבטים פיננסיים רבים שבהם ניתן להשיג שיפור, ייעול, חיסכון וצמיחה, ובתוך כך בעל העסק רוכש הרגלים נכונים להתנהלות נכונה בטווח המיידי והארוך. יחד עם זאת, על מנת שתהליך יגשים את היעדים ויבסס המלחה כלכלית יש לפנות אל יועצים טובים ורציניים. כיצד מאתרים ומזהים יועץ פיננסי מומלץ, ומה חשוב לברר מולו כבר בהתחלה? על כך בשורות הבאות.

 נושאים שחשוב לברר מול היועץ הפיננסי

 ראשית, חשוב להבין כי ייעוץ פיננסי אמנם מתמקד בהיבטים כלכליים, אך אינו מתחיל ונגמר בהם. בתחילת התהליך בוחן היועץ הפיננסי היבטים מגוונים של העסק לעומקם, מאתר בעיות ונקודות חולשה, מציע פתרונות ודואג ליישומם הנאות, תוך שהוא מלווה מקרוב את בעל העסק. לתהליך כזה יכולות להיות השלכות משמעותיות על העסק, לא רק מבחינת הגדלת הרווחיות וייצוב המצב הכלכלי, אלא גם מבחינת שינויים שעשויים להידרש. לכן, ישנה חשיבות גדולה לבחירת יועץ פיננסי מומלץ העומד במספר קריטריונים בסיסיים:

  • השכלה אקדמית כלכלית – מובן מאליו שמי שמציג את עצמו בתור יועץ פיננסי צריך להיות בעל השכלה כלכלית אקדמית נרחבת, כך שחשוב לברר מהי השכלתו של היועץ, מה היקפה, היכן רכש אותה וכדומה. התהליך עשוי לערב דוחות כלכליים, בנייה של תמחור מקצועי, בחינה וטיפול בהלוואות, בדיקת כדאיות כלכלית של הקמת עסק ושל צעדי התרחבות שונים, בחינה וטיפול בהלוואות, בחינת הכדאיות של התקשרויות מול ספקים, בדיקת מערך הגבייה ועוד. כל אלו ונוספים מחייבים הבנה כלכלית מעמיקה ואין להתפשר על כך.
  • בניית דוחות כלכליים – יועץ פיננסי מומלץ צריך להיות מסוגל לבנות עבורכם דוחות כלכליים חדשים. נכון שדוחות כלכליים מספק גם רואה החשבון אך אלו עשויים להיות בלתי מספיקים ואף לעורר אי הבנות ושגיאות נגררות. כך לדוגמא, הדוחות של רואה החשבון אינם מתייחסים אל מה שקורה עכשיו בעסק אלא אל המצב מלפני כמה חודשים, והאם אינם מתייחסים לסך ההתחייבויות של העסק. כמו כן, לעיתים קשה להבין את הנתונים המוצגים בהם, שגם לא תמיד רלוונטיים לצורך הניהול השוטף. לכן, חשוב שהיועץ יוכל בעת הצורך לבנות דוחות כלכליים משל עצמו הנותנים לכם מענה ברור, מובן, בזמן אמת ורלוונטי לניהול העסק.
  • ניסיון בניהול עסקים – השכלה כלכלית היא דבר טוב ויפה למי שרוצה להתקדם באקדמיה, אבל אתם רוצים גם מישהו שמכיר את השטח מקרוב. אתם רוצים בן אדם שכבר יש לו בשלות וניסיון, הם בחיים בכלל והן כמנהל של חברות ועסקים. כלומר מי שמכיר מקרוב את האילוצים והלחצים שמופעלים על בעל עסק, מכיר היטב את הסוגיות הנדונות, מבין את מגוון ההשלכות של הצעדים שעליהם הוא ממליץ, ושהתובנות שלו מגיעות לא רק מספרי כלכלה אלא גם מניסיון אישי נרחב.
  • ניסיון בייעוץ לעסקים – יועץ פיננסי עשוי לבצע תהליך מעמיק אתכם הנוגע להיבטים שונים החורגים הרבה מעבר לכלכלה בלבד. כך לדוגמא, לצעדים הקשורים לכוח האדם בעסק, לעבודה עם הספקים, לגבייה מלקוחות, למחזור הלוואות, לקמפיינים שיווקיים וכדומה – יש השלכות רבות ומשמעותיות. אכן, תהליך ייעוץ פיננסי בהחלט יכול לערב היבטים של ייעוץ עסקי, וחשוב שליועץ יהיה ניסיון נכבד גם בתחום הזה. חשוב לבדוק מולו כמה שנות ניסיון יש לו בייעוץ פיננסי לעסקים, עם כמה עסקים וחברות עבד ומאיזה סדר גודל. ככל שיש לו יותר ניסיון כיועץ לעסקים כל גדולה הבקיאות והיכולת להתמודד עם מגוון מצבים ולתת להם פתרונות הולמים. יתרה מכך, ככל שהוא עובד יותר שנים בתחום כך עולה הסבירות שכבר העניק ייעוץ לעסקים הנמצאים במצב דומה לשלכם, ולא פחות חשוב – בתחום הפעילות שלכם.
  • קשר אישי – כאמור, במרבית המקרים עבודתו של יועץ פיננסי אינה מתחילה ונגמרת בקריאת וכתיבת דוחות כלכליים. הוא נכנס אל הקרביים של העסק כדי שיוכל לתת תמונה אובייקטיבית ומקצועית, לזהות בעיות ולתת פתרונות. תהליך זה מצריך אמון ולכן יועץ פיננסי מומלץ הוא מי שאתם מרגישים כבר מהתחלה שנוח לעבוד איתו, לסמוך עליו ושהוא מדבר איתכם בגובה העיניים. ככל שאתם מרגישים בנוח איתו ושיש אפשרות לתקשורת טובה, כך גדלים הסיכויים שתפיקו את המיטב מתהליך הייעוץ.

לפרטים נוספים בנושא ולקביעת פגישת ייעוץ ללא התחייבות, פנו אלינו בטלפון 035377088 

 

שירותים פיננסיים יועץ חיצוני עסקים קטנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד