ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
קידוש השם

לעיני מיליונים: הזוכה החרדי זכה והקדיש את הפרס לדת היהודית

עשרים וחמש אלף דולר - זהו הפרס בו זכה חובש כיפה שחורה תושב פלורידה, שבחר להקדיש את הפרס לזכות העם היהודי, בשעה שמיליוני צופים נחשפים למחזה החריג | "לא התאים לי כבחור שחובש כיפה להופיע ולהפסיד, הייתי חייב לנצח לפחות בחלק אחד", סיפר הזוכה

לעיני מיליונים: הזוכה החרדי זכה והקדיש את הפרס לדת היהודית
הזוכה בתחרות צילום: מתוך הוידאו

יהודי חובש כיפה שחורה מפלורידה שזכה ב-25 אלף דולר לאחר שהשתתף בתחרות ספורט "מיליון דולר מייל", הקדיש את זכייתו לדת היהודית ביום ראשון האחרון.

בראיון ל"אלגמיינר" אמר מייקל נוימן, בן 26, "רציתי שהילדים היהודים יחושו גאים וחזקים אחרי הריצה שלי, רציתי לזכות בניצחון לעם היהודי ולעשות קידוש השם, זאת היתה המטרה".

בהופעה, שהופקה על ידי כוכב ספורט ענק, בשם לברון ג'יימס, יחד עם שחקן ספורט מפורסם נוסף, טים טיבו, היתה לו אפשרות לזכות בסכום עד מיליון דולר על-ידי ריצה במסלול מכשולים בן חמישה חלקים נגד אתלט מקצועי. במהלך התחרות חבש מיכאל נוימן כיפה. הוא החליט ללכת הביתה עם 25,000 $ בהם זכה, ולא המשיך את התחרות.

"ידעתי שאני חייב לנצח בכל מחיר", הוא אמר אחרי החלטתו לא להמשיך את כל הדרך ולנסות לזכות במיליון דולר, הפרס הגדול. "זה לא התאים לי כבחור שחובש כיפה להופיע ולהפסיד, הייתי חייב לנצח לפחות בחלק אחד, הזכייה בכל המיליון דולר מאד תובענית, רובם חוזרים הביתה בידיים ריקות". הוא תיאר את המירוץ כ"מבחן אמיתי של כוח נפשי".

מייקל נוימן העובד כפסיכותרפיסט, אמר שתמיד אהב ספורט אבל מעולם לא הצליח להצטרף לליגות כילד, כי בדרך כלל שיחקו בשבתות. כמבוגר הוא פיתח תשוקה למסלול מכשולים.

לאחרונה הוא הפך ליהודי האורתודוכסי הראשון במירוץ המורכב משורה של מסלולי מכשולים. הוא תמיד מתחרה כשהוא חובש כיפה.

"ניצולת שואה אמרה לי פעם לעשות קידוש השם כאשר שאלתי אותה מה אני יכול לעשות כדי להילחם בגל החדש של אנטישמיות", אמר. "מאז אני תמיד מתחרה עם הכיפה שלי. זו הדרך שלי לומר לעולם שהעם היהודי חזק וגאה. אנחנו חיים בתקופה שבה יש לנו פלטפורמות כדי להראות לעולם שאנחנו לא כל כך שונים ואנחנו יכולים להסתדר".

נוימן אמר כי המפיקים של התוכנית תמכו בהחלטתו לחבוש כיפה, והעריכו את מחויבותו לאמונתו. הספורטאי גם הקפיד שהכיפה שלו תהיה מחוברת היטב ולא תיפול, הוא אמר, "איבדתי פעם אחת סיכוי לנצח בתחרות מסוימת בגלל שהכיפה שלי נפלה ואני חזרתי לקחת אותה באמצע התחרות, לא רציתי להתמודד עם זה שוב, אז אני ממש מהדק את הכיפה לראש בכל מיני שיטות".

"היהדות לימדה אותי הרבה", אמר. "כל אחד יכול להמשיך בחלומות שלו, ולעולם לא לסטות מן השמירה על ערכי התורה כמרכז חייך".

נוימן מעולם לא התמודד עם אנטישמיות בשל חבישת הכיפה בתחרויות, אם כי הוא אמר שהוא מופתע כמה אנשים נועצים מבטים. "החלק הטוב ביותר הוא להתיידד עם זרים בתחרויות, ולשמוע מהם שהם מעולם לא פגשו יהודי אורתודוכסי לפני כן".

פלורידה קידוש השם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד