ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ירי בתוך הנגמ"ש

העיתונאים מתכתשים: האם נתניהו מדליף לפלג

שני עיתונאים שאינם חשודים באהדת יתר לנתניהו, מתכתשים סביב ההדלפות מחקירותיו ןביתר שאת בימים האחרונים מתוך חומר החקירה בתיק 1000 | דרוקר טוען כי מי שמזין את פלג בחומר המודלף הינו נתניהו בעצמו | פלג עוקץ: "שיוסיף לעסוק בקדחתנות בשאלה מי הביא לי חומר"

העיתונאים מתכתשים: האם נתניהו מדליף לפלג
רביב דרוקר/גיא פלג צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/מתוך פייסבוק

קרב בצמרת העיתונות, בין שני עיתונאים בכירים משני הערוצים המובילים, מדובר בגיא פלג מ'ערוץ 12' ורביב דרוקר מ'ערוץ 13'.

הכל החל בעקבות טור שפרסם הבוקר (שני) הפרשן הפוליטי רביב דרוקר בעיתון 'הארץ' תחת הכותרת "הדלפה מנצחת", בטור טוען דרוקר כי מי המקור שמזין בימים האחרונים את גיא פלג מהדלפות החקירה בתיק 1000, הוא לא אחר מאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו בכבודו ובעצמו שלדבריו בחר בקפידה את פלג ככלי משחק להדלפות מדודות.

דרוקר סוחף בטורו את קוראיו על עבר עולם הדמיון, "הנה תרחיש דמיוני, על אחריותי בלבד, בנימין נתניהו ישב ועיין בחומר החקירה שהועבר אליו לקראת השימוע וחשב לעצמו: ברור שהחומר יודלף, אז במקום שהכתב יבחר קטעים שיציגו אותי באור שלילי לפני הבחירות, מדוע לא אדליף בעצמי? הוא בחר בקפידה כמה קטעים שהחקירה נראית בהם קטנונית ותמלילים שרואים בהם בדיעבד שהחוקרים לא דייקו בעובדות, ואולי אף התנשאו על ראש הממשלה".

עוד מדמיין דרוקר, "שיהיה ברור, אין לי טענה לגיא פלג על שפירסם את תמלילי החקירה האלה. מעטים ביותר העיתונאים שהיו מסרבים לפרסמם. זאת ועוד, וכאן מדובר שוב בניחוש שלי, ייתכן שפלג הבין את המניפולציה. בשבוע שעבר הוא עשה דבר יוצא דופן - צייץ בחשבון הטוויטר: 'מר נתניהו בוא נגיד את האמת פעם אחת. אתה זה שביקשת שנכניס את הציטוט הזה מהחקירה של שפר'. פלג התכוון רק לתמליל אחד, אבל אני משער בזהירות שאין מדובר רק בתמליל הזה".

"נדיר שעיתונאי יחשוף כך את המקור שלו", מעריך הפרשן הפוליטי של 'ערוץ 13', "בלפור התעטפה בשתיקה לא אופיינית למשך יממה... ביום שישי פירסם נתניהו סרטון מביך, שבו הוא בוחר את ה'פייק ניוז' של השבוע. פלג זכה בתואר. נתניהו אף הגדיל לעשות וחיקה בקולו את פלג. את הסיבוב הזה סיים נתניהו בניצחון גדול", טוען דרוקר בתורף דבריו.

הקולגה, מושא הטור - כתב המשפט גיא פלג, לא נשאר חייב והגיב לדרוקר בפוסט חריף בדף הפייסבוק: "לא יודע את מי מטרידים יותר הפרסומים שלי, את ראש הממשלה או את רביב דרוקר? כבר שנים עסוק דרוקר בנסיון נואש לברר "מי למען השם מעביר לי חומר".

"אני לא חושב שיש עוד דוגמא לעיתונאי שעסוק בכזו אדיקות ובמשך שנים בשאלה, מהם מקורות המידע של מתחרה שלו ומה האינטרס של אותו מקור.
אתם חושבים שאני מגזים?"

"הנה רשימה חלקית של פרסומים שלי שזיכו אותי במאמר שלם של הפרשן הבכיר דרוקר. היום על פני טור שלם בעיתון הארץ הוא מעלה תאוריה מופרכת ומגוחכת ולפיה המקור שלי לפרסום תמלילי חקירתו של נתניהו הוא נתניהו עצמו".

"צחקתם?", כותב פלג, "אל תדאגו, לדרוקר יש גם הסבר לתאוריה המגוחכת. נתניהו מדליף לי את תמלילי חקירתו כדי לסדוק את אמון הציבור במשטרה ובתקשורת. בעבר פרסם טור שמסביר מדוע לא פרסם בעצמו את "הקלטות יאיר" תוך שהוא מדגיש שאני וחדשות 2 למעשה פרסמנו חומר שלא רצה".

"לפני כן כתב טור, שבו ניסה לרמז מי המקור שלי לפרסום, שעסק בחומר מודיעיני, שנאסף באגף המודיעין של המשטרה בעניינו של השר לבטחון פנים ארדן. זכיתי גם במאמר, כשפרסמתי מכתב שדרש מהיועץ המשפטי שלא למנות את תת ניצב אפריים ברכה ז"ל לתפקיד ראש "יאח"ה".

"רגע, זה עוד לא הכל", מזכיר פלג, "הוא כתב טור שבה ניסה להסביר "איך מכשיר היועץ לשעבר וינשטיין את דעת הקהל לסגירות תיקים." על פי התאוריה של פרשן התקשורת הבכיר, היועץ מעביר לחברו אברמוביץ את המידע, וזה מעביר לי פרוסות מידע, שמכינות את הציבור להחלטת הסגירה".

כתב המשפט של 'ערוץ 12', מסכם, "אז מה לאחל לעצמי ולדרוקר? שיוסיף לעסוק בקדחתנות בשאלה מי הביא לי חומר. אני מקווה שכבר הערב אתן לו סיבה לטור חדש".

בנימין נתניהו חקירות נתניהו הדלפות חקירה גיא פלג רביב דרוקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד