ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
על רקע האירועים האחרונים

הח"כ החרדי זעק בכנסת: "ליברמן האשים את החרדים ברצח"

הכנסת קיימה היום דיון חירום בנושא הגזענות נגד העדה האתיופית. חבר הכנסת אייכלר ניצל את הבמה בכדי להזכיר את אירועי הגזענות, ההסתה וההדרה האחרונים נגד החרדים | הן על ידי פוליטיקאים, ראשי ערים וגם שוטרים: "לחרדים אין שום הגנה לצדם. הם עומדים חסרי אונים ומודרים כמו בתחומי הדיור התעסוקה והתקצוב כאילו היו מצורעים שהאליטה סולדת מקרבתם"

הח"כ החרדי זעק בכנסת: "ליברמן האשים את החרדים ברצח"
מעצר מפגין חרדי. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך דיון פגרה מיוחד שהתקיים היום (שני) בכנסת, בעניין הגזענות נגד העדה האתיופית נאם ח"כ ישראל אייכלר מ'יהדות התורה'. הוא פתח ואמר, "לזכותם של הערבים והאתיופים קיים חוק נגד גזענות והסתה לגזענות שמאפשר לתבוע מי שנוהג כלפיהם בגזענות. לעומת זאת לחרדים אין הגנה כזו מאחר ששופט העליון אליקים רובינשטיין ויורשיו קבעו שהחרדים אינם גזע ואי אפשר להחיל עליהם את ההגנה שבחוק למניעת גזענות".

ח"כ אייכלר הוסיף לכלי התקשורת כי ההסתה נגד הציבור החרדי נשמעת היום לא רק מהשמאל הרפורמי אלא גם ובעיקר מצד גורמי ימין. בחסות האווירה התקשורתית המלבה את האש נגד מגזר שלם, מתירים לעצמם ראשי ערים ופוליטיקאים לשסות את העם והשוטרים, נגד החרדים חסרי ההגנה."

לדבריו, "ליברמן האשים את הציבור החרדי ברצח כשאמר בכלי התקשורת כי הסיבה שהפועלים נהרגים היא כי אין מספיק פקחים באתרי בניה, משום שיש שמונה עשרה אלף משגיחי כשרות ברחבי הארץ. אסור לשתוק על דברי ההסתה הפראיים שלו. אסור גם לשכוח שבזמן שהוא מדבר יושבים אלפי פקידים אנשי ישראל ביתנו שליברמן ואנשיו דאגו לאייש בג'ובים רבים והם אינם עושים מאומה. במקום זאת היו יכולים להיות פקחי בנייה, או לפחות להשתמש בכסף שהם מקבלים כדי לממן פקחים כאלו".

הח"כ המשיך והרעיד את כותלי הכנסת, על האפליה נגד החרדים והזכיר את הוראת בית המשפט לעיריית עפולה, "העירייה סגרה את הגן העירוני לערבים. במקום שבית המשפט יאסור לסגור גנים ציבוריים בפני אוכלוסיות שונות, הוא ביקש מעיריית עפולה שיעשו זאת בעצמם ויפתחו מרצונם את הפארק לערבים. הסיבה שבית המשפט לא הוציא פסק דין מפורש, כדי שהציבור החרדי לא ייהנה מההגנה הזו בערים כמו מודיעין שם ראש העיר סגר בפניהם את הפארק העירוני. כך גם עיריית רמת גן שרצתה להדיר חרדים מבני ברק מהפארקים. גם זו תוצאה של ההסתה המשתוללת".

"אליהם מצטרפים ראשי ערים שהגדילו לעשות בשיטות בירוקרטיה גזעניות ומונעים מהחרדים לבוא ולגור בעריהם", זעק אייכלר, "בשונה מהערבים להם יש את החוק של בג"צ בפסק דין קציר, לחרדים אין שום הגנה לצדם. הם עומדים חסרי אונים ומודרים כמו בתחומי הדיור התעסוקה והתקצוב כאילו היו מצורעים שהאליטה סולדת מקרבתם".

לסיום אמר, "עלינו למחות בעוז ולהוקיע את המסיתים. אסור לאפשר לדבר כזה לקרות במדינה הנושאת את שם הדמוקרטיה לשווא. אסור להסית ולהדיר שום מגזר או אוכלוסייה. מי שיעשה זאת צריך לדעת שישלם מחיר אישי במלחמת חורמה נגדו", כך אייכלר.

ישראל אייכלר הסתה נגד חרדים הדרת חרדים גזענות נגד העדה האתיופית אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד