ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אצלו מילה זו רק מילה ואפס מעשים

מלחמת נתניהו בליברמן: 'חטף' את אנשיו

במסגרת קמפיין הליכוד נגד ליברמן ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו נפגש היום עם 25 נציגים של המגזר הרוסי שעבדו בעבר עם ״ישראל ביתנו״ והחליטו להעביר את תמיכתם לליכוד • כל הפרטים

מלחמת נתניהו בליברמן: 'חטף' את אנשיו
ליברמן ונתניהו צילום: Marc Israel Sellem/POOL

במסגרת קמפיין הליכוד נגד ליברמן שהחל עם ההכרזה על יציאה לבחירות קודמות, ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו נפגש היום (שני) יחד עם מטה השטח הרוסי של קמפיין הליכוד, עם 25 נציגים של המגזר הרוסי שעבדו בעבר עם ״ישראל ביתנו״ והחליטו להעביר את תמיכתם לליכוד.

הפגישה התקיימה יחד עם השר זאב אלקין, ראש העיר רונן פלוט, יועץ רה״מ למגזר הרוסי אריאל בולשטיין ואנשי קמפיין הליכוד.

נתניהו אמר לנוכחים: ״תודה לכם על התמיכה. כשנעשיתי ראש ממשלה לקחתי מנכ״ל לליכוד מיוצאי ברית המועצות לשעבר. כשהקמתי ממשלה הבאתי את נתן ויולי לשרים. לימים תמכתי ביו״ר כנסת מהמגזר. אלקין הוא יוצא בריה״מ. זה לא מקרי ולא פוליטי, זה מתוך השקפה לאומית עמוקה שיש לי שחשבתי לקדם את המגזר דרך הליכוד".

ראש הממשלה הוסיף כי ״אי אפשר להבין את ההצלחה של ישראל בלי הקליטה של למעלה ממיליון דוברי רוסית. אי אפשר להבין את ההצלחה הזאת בלי כלכלת השוק הפתוח שהובלתי. העלייה הרוסית לא הייתה נקלטת בשום אופן בלי פתיחת השוק. הרעיון לשלב את עולי בריה״מ לשעבר בתוך הפוליטיקה, הכלכלה, האקדמיה, היזמות - זה רעיון שבוער בי וזה חלק מהחזון שלי מאז ומתמיד".

לדבריו, ״יש צרכים. יש פנסיות שצריך לדאוג להן, יש בעיות שצריך לפתור. הבעיות הללו לא יפתרו בדרך של מפלגה סקטוריאלית. במשך שנים העברנו את האחריות לטיפול בבעיות הציבור הרוסי לליברמן. ליברמן לא עשה כלום. אני מכה על חטא - משום שהבעיות של המגזר לא נפתרו. הוא רק ידע לתת סיסמאות. תגידו לי דבר אחד שליברמן עשה?".

״היום הוא מדבר נגד חרדים, אבל לפני רגע ליברמן היה בברית עם החרדים ורץ לכל הרבנים כדי לבלום את המועמד החילוני בקרב על ראש העיר ירושלים.

״אז אנחנו הבנו - ואנחנו נעשה. אצלו מילה זה רק מילה ואפס מעשים. אני מחוייב ואני אעשה - דיור ציבורי, פנסיות ועוד. עמדנו לתת את הפנסיות, הליכוד התחייב לכך, ליברמן ביטל את הפנסיות בגלל שלא הסכים להקים את הממשלה.

״אנחנו בונים דיור ציבורי בכל הארץ. אלפי יחידות דיור בכל הארץ. זאת אחריות של הליכוד והיא תמשיך להיות באחריות של הליכוד. את הפנסיות והדיור אני מבטיח ואני אביא.

״שמעתי על הספין של השמאל על ״מדינת ההלכה״. שמעתי ומיניתי שר משפטים מהקהילה הגאה. שמעתי ומיניתי דובר לתקשורת הבינלאומית שהיה ממייסדי התא הגאה בליכוד. אז שמענו על הקשקוש הזה.

״ליברמן רימה את בוחריו. הוא הבטיח להם ממשלה בראשות נתניהו. הוא לא עשה את זה. הוא הוליך שולל את בוחריו. ליברמן אמר שיתמוך במפלגה שתקבל הכי הרבה מנדטים. אם גנץ יקבל יותר, ליברמן ילך לממשלה עם גנץ לפיד וברק. אם הליכוד לא תהיה המפלגה הגדולה ביותר אנחנו נקבל ממשלת שמאל בתמיכת ליברמן, כי כך הוא התחייב. ליברמן גם לא תוקף את גנץ וברק, הוא רק תוקף אותי, אז ברור איזו מפלגה ואיזו ממשלה הוא מעדיף. יש דרך אחת למנוע זאת וזה להצביע לליכוד.

״אני רוצה אתכם בליכוד. רק בליכוד אפשר להשפיע על המדינה ולהביא הישגים. תכנסו בכל הכח ותשפיעו באמת, כי אי אפשר להשפיע בדרך אחרת״.

השר זאב אלקין נשא דברים וטען, ״יש פה אפשרות לבנות קבוצה גדולה וחזקה שתתמוך בנו בבחירות ותשפיע בתוך הליכוד. אנחנו בעידן חדש. אין יותר מפלגות מגזריות. הדרך לשנות את ישראל היא לפעול בתוך מפלגת השלטון כחלק אינטגרלי, כפי שהציבור דובר הרוסית השתלב בכל מגזר ומשפיע בכל דרך. הדרך להשפיע היא בשותפות אמיתית עם הליכוד - והשותפות הזאת מתחילה היום״.

מקסים בביצקי, סגן ראש עיר, לשעבר יו״ר ישראל ביתנו בראשון לציון ציין, ״אני בליכוד לא בשביל להילחם במישהו אלא בשביל להילחם לטובת המגזר הרוסי. חשוב לנו לקבל תמיכה ממפלגת השלטון כי הבנתי ש-20 שנה לא קרה כלום דרך מפלגה מגזרית״.

יוליה שטריים, סגנית ראש עיריית חיפה לשעבר מטעם ישראל ביתנו, אמרה כי ״היום חזרתי הביתה לליכוד. אני אשמח לעבוד בשיתוף פעולה. אנחנו לא עולים חדשים, אנחנו ישראלים, והדרך להביא הישגים לציבור הרוסי היא לעבוד בשיתוף פעולה איתך. אסור לתת את הקול למפלגות קטנות, כי רק מפלגות גדולות משפיעות ויכולות להביא הישגים״.

איגור גורביץ׳, חבר מועצת נשר, סגן ראש העיר נשר לשעבר, חבר ישראל ביתנו לשעבר שיתף, ״התחלתי בפוליטיקה עם שרנסקי, ישראל בעליה ואחר כך ישראל ביתנו. הייתי סגן ראש עיר. מאוד חשוב עכשיו לתמוך בליכוד. העלייה מברית המועצות יכולה להיות בסיס חזק מאוד לליכוד״.

איליה לוין, לשעבר יו״ר ישראל ביתנו בתל אביב דיברה גם היא. לדבריה, ״אני נגד מלחמת יהודים ביהודים. מפלגות סקטוריאליות פירקו את המדינה לחלקים. אנחנו צריכים להתאחד מאחורי מפלגה אחת - והיא הליכוד. אנחנו צריכים סדר ויציבות והדרך לשם עוברת באמצעות תמיכה בך, ראש הממשלה נתניהו, ומפלגת הליכוד״.

בנימין נתניהו אביגדור ליברמן רוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד