י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

משפחות הנרצחים העניקו 'הגדה' לנשיא פרס

עשור לאחר שילדיהם נרצחו במכינה הקדם-צבאית בעצמונה, התארחו בני המשפחות השכולות אצל הנשיא פרס והעניקו לו 'הגדה' • פרס: "מייצגים את השיא של היהדות"

צילומים: מארק ניימן/לע"מ
צילומים: מארק ניימן/לע"מ

נשיא המדינה, שמעון פרס, קיבל אתמול (ג') הגדת פסח מיוחדת שנכתבה לזיכרם של נרצחי המכינה הקדם צבאית שבעצמונה בשנת 2002.

את ההגדה הגישו לנשיא המשפחות השכולות של הצעירים: אריאל זאנה, ערן פיקאר ואהרון קרוגליאק הי"ד, שנרצחו בפיגוע הטרור מספר שבועות לפני חג הפסח, יחד עם טל קורצוויל ואשר מרקוס הי"ד.

נציגי המשפחות הגישו לנשיא את ההגדה לזכר הבנים, וסיפרו לו על תחושותיהם ערב החג, עשור לאחר שאיבדו את יקיריהם.

נשיא המדינה פנה למשפחות ואמר: "אני נרגש מערכי הציונות העמוקים המושרשים בלבבותיכם, ובטוח שבניכם הלכו בדרך ערכית וציונית דומה, ובמיוחד לאור העובדה שרובכם משתייכים למשפחות עולים. בחירת בניכם ללמוד במכינה קדם צבאית ולהמשיך לשירות צבאי מלא, על פי רוב לשירות קרבי מובחר בצה"ל, ראויה להערכה". הנשיא הדגיש בהקשר זה: "המכינה הקדם צבאית מייצגת בעיני את השיא של היהדות מפני שהיא משלבת לימוד תורה עם הגנת הארץ".

אלי פיקאר, נציג ההורים השכולים, אמר לנשיא: "אני מודה לך מעומק הלב על כי אירחת אותנו במשכנך ערב הפסח ושמעת על בנינו ופועלם. אנו גאים בך כנשיא, ומבקשים כי דרך המפגש הזה ודרכך לא יישכח החיוך התמידי של בנינו".

בסיכום המפגש אמר הנשיא פרס: "משפחות יקרות, חודש מרץ 2002 היה חודש בו שילמה ישראל מחיר דמים יקר ואתם שילמתם מחיר פרטי יקר וכבד מנשוא. אני מודה לכם על ההגדה המיוחדת שהגשתם לי ורוצה לברך את כולכם בברכת חג כשר ושמח ושתצליחו לטעום את טעמו של חג החירות למרות האובדן. יהי זכרם של בניכם ברוך".

יצויין כי במפגש השתתפו גם הרב אלי אדלר שהעביר את השיעור במכינה בליל האסון, שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, ושופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין.
נשיא המדינה שמעון פרס מכינה קדם צבאית עצמונה אליקים רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד