י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מעצר הגננות המתעללות

הסייעת משחזרת: "לצאת מהעבודה כל יום ולבכות"

שלוש מטפלות בפעוטון בגוש עציון עצורות בימים אלה בגין חשדות להתעללות בפעוטות. מי שדיווחה על כך למשטרה, היא סייעת בגן שלא יכלה לשתוק עוד. בראיון שהעניקה אמש ל'ערוץ 13', היא שחזרה במעט את האווירה ששררה בגן בחודשים האחרונים

הסייעת משחזרת: "לצאת מהעבודה כל יום ולבכות"
משחקי תינוקות. אילוסטרציה צילום: unsplash

הסייעת בפעוטון ביישוב תקוע שבגוש עציון, שהגישה את התלונה נגד שלוש המטפלות החשודות בהתעללות בילדים, התראיינה אמש (שני) ל'ערוץ 13' וסיפרה מעט על מה שהתחולל בגן עד שלא יכלה לשתוק עוד.

הסייעת עבדה בפעוטון במשך כמה חודשים, עד שביום שישי האחרון היא הרגישה שהיא אינה יכולה לשאת את שרואות עיניה ולעמוד מן הצד באפס מעש. היא נגישה למשטרה וסיפרה לחוקרים את המתחולל בפעוטון בו היא עובדת. 

"קשה אפילו להגיד את זה, כל יום ראיתי את הדברים האלה. זה לצאת מהעבודה ולבכות כל יום, לקום בבוקר ולהגיד לעצמי 'אני לא רוצה לראות את הדברים האלה'", היא משחזרת בזעזוע.

"זה לקחת ילד, להרים אותו, להפיל אותו, אם ילד מפיל צלחת אז 'אין לך ארוחת צהריים', לזרוק אותו עם יד אחת". היא מספרת בראיון ל'ערוץ 13', "תמיד דיווחתי, אמרתי להנהלה, הודעתי למטפלות, צעקתי על המטפלות. זו הסיבה שאיימו עלי בפיטורים".

עוד היא מספרת כי פנתה לחמ"ל ההורים שהוקם לאחרונה בעקבות מקרי ההתעללות האחרונים שנחשפו בתקשורת והדאיגו הורים רבים.

כפי שמסרה הסייעת לחוקרי המשטרה, "במשך מספר שבועות ראיתי הכול ולא יכולתי לשתוק. ראיתי הטחת תינוקות בלול, מניעת אוכל, טלטול, מכות, השפלות, והתעללות פיזית ונפשית. האווירה הייתה קשה. בהתחלה פניתי לממונים, אבל אף אחד לא הקשיב לי ואף איימו עלי בפיטורים. לא יכולתי לשתוק יותר ופניתי למשטרה".

נזכיר, כי אמש (שני) דיווח כתב הפלילים של 'בחדרי חרדים' אלי שלזינגר, כי בית משפט השלום בירושלים האריך בשלושה ימים את מעצרן של שלוש המטפלות החשודות בתקיפת פעוטות במעון פרטי בישוב תקוע בגוש עציון.

"התשתית הראייתית שהונחה בפניי מבססת חשד סביר ביחס למעורבותן של המשיבות בעבירות שיוחסו להן" אמר השופט אלעזר ביאלין על החשדות של המשטרה כי המטפלות התעללו בפעוטות חסרי ישע, וכן חשודות באי דיווח.

קצין החקירה רפ"ק יניב אוחנה, ביקש להאריך את מעצרן בארבעה ימים, ואמר לשופט כי מדובר במספר רב של אירועי תקיפה של ילדים בגילאי 0 עד שנה. "כל האירוע התחיל בעצם לפני 3 חודשים עם תלונה של סייעת בגן, אודות תקיפה של שני קטינים של שנה קודם לכן בשנת 2018". החוקר הוסיף כי באותה התקופה בוצעה פעולה מסוימת "שלא ניתן לפרט כרגע".

בשבוע שעבר נחקרו שתי מטפלות ששוחררו בתום חקירתן, אולם לדבריו בסוף השבוע האחרון הצטברו עדויות וראיות נוספות, הקושרות את החשודות לביצוע המעשים. "ביום ראשון האחרון, הצטרפו ראיות נוספות הקושרות את החשודות לביצוע המעשים. החשודות נחקרו, חלקן אף הודו במיוחס להן ומסרו גרסה מפורטת לאירועים".

לגבי אחת החשודות, תושבת ביתר עילית בשנות ה-50 לחייה - הבהיר החוקר "אני יכול להגיד שחד משמעית היא מסוכנת לילדים ולטיפול בילדים, יש הרבה ראיות שקושרות אותה לביצוע העבירות והן לפני בית המשפט" לשאלת פרקליטה עו"ד חן הולנדר, השיב החוקר כי "משטרת ישראל לא מבצעת ציד מכשפות". עו"ד הולנדר הוסף ושאל כי בעצם כך שהמשטרה חושדת כי היא מתעללת בילדים ולא עוצרים אותה, בכך הם "הופכים את ילדי הגן לפיתיון לקבלת פעולות חקירה? אתם מפקירים ילדי גן כשטוענים שהיא מסוכנת?" שאל והחוקר השיב כי זה "לא מתקבל על הדעת".

במהלך הדיון הודה חוקר המשטרה כי אכן התלונה הראשונה הוגשה על ידי סייעת שעבדה בגן. לטענת עורך הדין, קיים סכסוך בין העובדת לשעבר למטפלת. אולם לדברי החוקר, ישנן תלונות ועדויות נוספות מעבר לאותה עובדת לשעבר והוסיף כי ישנן עדויות שגנבו היום ואתמול. "טלטול ילדים, הטחה מגובה חצי מטר לעבר הרצפה של תינוקות, מצמידה את ראש התינוקות למיטה כדי שיפסיקו לבכות, תינוק שנחנק בגן ולא טיפלה בו", אלה החשדות שהוטחו במטפלת החרדית.

לטענת עו"ד הולנדר, "המעצר הזה לא היה בא לעולם, אם לא העידן שאנו מצויים בו ונקרא לו 'עידן מעודה'", נגדה הוגש כתב אישום חמור על התעללות הילדים בגן בראש העין. בדבריו העלה טענה כי אם למשטרה אכן חושבת שהיא מסוכנת לעבור עם ילדים, כבר לפני שלושה חודשים כאשר נפתחה החקירה היה על היחידה החוקרת להרחיקה מהגן. לדבריו, "גם החידה החוקרת לא חושבת שהיא מסוכנת. אם היו חושבים שהיא מסוכנת, חזקה על משטרת ישראל להגן על הציבור, ועל ילדי ישראל, וחזקה על המשטרה שתעצור אותה כבר לפני 3 חודשים".

בתום הדיון קבע השופט כי "האיזון הנכון בין האינטרס הציבורי הטמון במיצוי החקירה וההגנה על שלומם של קטינים, לבין חירותן של המשיבות, כולן ללא עבר פלילי, הוא ובהארכת מעצר לתקופה קצובה" והאריך את מעצרן של תושבת ביתר, תושבת ירושלים ותקוע, בשלושה ימים. יחד עם זאת קבע תנאים מגבילים הכוללים מעצר בית, הרחקתן למשך חודש מהגן ועוד, במידה ולא יהיו התפתחויות משמעותית בחקירה.

מהמועצה האזורית גוש עציון נמסר אתמול לאחר מעצרן, כי "לאחר בירור המקרה עם הנהלת המעון בתקוע, מדובר ב-2 קבוצות של סייעות שבשבוע שעבר התווכחו ביניהן, אחת הסייעות איימה שתפנה למשטרה ואכן כך עשתה".

בתגובה נמסר עוד: "נמסר לנו כי מבירור מעמיק לא מדובר במקרה של התעללות בילדים, אלא בניצול האווירה הציבורית השוררת בארץ בעקבות מקרים מתוקשרים אחרים. אנו סומכים על משטרת ישראל כי תבצע את עבודתה נאמנה ותחקור את המקרה על מנת שהאמת תצא לאור. הנהלת המעון השעתה את המעורבות עד לתום הבירור".

התעללות בילדים מטפלות וגננות מעצר חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד