י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תכונות נדרשות: ענווה וצניעות

סקר: רוב הדתיים מעדיפים לפנות לגוגל - ולא לרב

סקר חדש מגלה: רוב האוכלוסייה הדתית מעדיפה לפנות לגוגל על מנת לקבל מענה מהיר בסוגיות הלכתיות שונות • התכונה שרוב הציבור מחפש אצל רב: ענווה וצניעות

סקר: רוב הדתיים מעדיפים לפנות לגוגל - ולא לרב
רב ותלמיד. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

על פי סקר חדש של מכון 'מסקר' בו נשאלו סה"כ 400 אנשים מהמגזר הדתי עולה כי רוב המשיבים פונים ל'רב גוגל' כשהם נתקלים במקרה של סוגיות הלכתיות הדורשות פתרון.

במענה לשאלה "כאשר אתה נתקל בשאלה הלכתית רגילה, מה ככל הנראה תעשה קודם"? השיבו 49% מכלל המשיבים "אחפש תשובה באינטרנט". זאת לעומת 34.8% שהשיבו "אפנה לרב הקבוע שאני מכיר".

עוד עולה מהסקר, שהוזמן ע"י קרן 'אחד לאחד' ומרכז ברקאי להכשרת רבנים, כי 90% מהציבור הדתי מחזיקים ברב קבוע או מעוניינים ברב קבוע שאיתו יוכלו להתייעץ, כאשר מעל 50% העידו שהתכונה החשובה ביותר להם בבחירת רב היא "צניעות וענווה", זאת לעומת 38% שהעידו כי יבחרו רב לפי ידע תורני עשיר.

תכונות נדרשות: צניעות וענווה
יצוין כי כמעט 50% מכלל הנשאלים בסקר העידו כי הנושא החשוב ביותר עליו יפנו לרב להתייעצות הוא פיקוח נפש. 

מהסקר עולה גם כי בקרב הציבור הדתי נשים פונות יותר לרב לקבל תשובות מאשר גברים. 38% מכלל הנשים בציבור הדתי העידו כי הן פונות לרב, זאת לעומת 31% גברים בלבד. נתון נוסף שניתן לראות הוא כי בקרב הצעירים עד גיל 30 - ישנה עלייה משמעותית באחוזי הפונים; כ-53% מכלל הצעירים פונים לרב.

דתיים שאלה בהלכה רב גוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד