ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

האם תואר ראשון נחוץ לצורך הצלחה כלכלית?

אשל עזר, איש עסקים ויזם ישראלי מצליח, טוען שההצלחה שלכם בחיים תלויה רק בדבר אחד – בכם ובהזדמנויות הניתנות לכם. האקדמיה לא מבטיחה בהכרח הצלחה כלכלית או הגשמה תעסוקתית • משנת 2016 מספרי בוגרי התארים בישראל בירידה משמעותית, ולמרות זו קיימת עדיין כמות גדולה של מעסיקים שדורשים תואר אקדמאי כתנאי קבלה

האם תואר ראשון נחוץ לצורך הצלחה כלכלית?
לימודים אקדמאים צילום: stock.adobe.com

אשל עזר מסביר: אף שאין הכרח בתואר ראשון, חשוב שלא לזלזל באקדמיה

מוסד האקדמיה אשר הוקם ב385 לפני הספירה על ידי הפילוסוף אפלטון, עומד עד עצם יום זה וממשיך להתפתח. כיום, מלמדים אותנו שבכדי להצליח אנחנו צריכים להצטרף לעולם האקדמיה, לעשות תואר וכל זה על מנת למצוא עבודה. מלמדים אותנו שעל מנת לשגשג, אנו חייבים להחליט בגיל מאוד צעיר מה הוא תחום העניין שלנו, להצטרף למוסד אקדמאי, להשקיע בלימודים כמה שנים טובות ולאחר מכן להתחיל לעבוד בעבודת חלומותינו.

מה שלא מספרים לנו...

כל זאת נשמע כמו סצנה מהחיים על פי הסרטים. נלמד, נתעשר ונסתדר. אך המציאות הקשה אף פעם לא מאחרת להגיע. לא מספרים לנו, שנצטרך לשלם סכומים גבוהים של כסף למוסד אקדמי, שלא בהכרח יהיה המקום שאליו רצינו להתקבל. לא משתפים אותנו בכך שכדי להיות מוצלחים בחיים, נצטרך להשקיע כמה שנים טובות שבהם לא נוכל לעבוד או לפרנס את עצמינו ונשקע בחובות, אלא אם כן נהיה מוכנים למלצר או לשרת אנשים ללא סבלנות בצורה כזאת או אחרת. בסופו של דבר נגיע חדורי מוטיבציה עם תואר מצטיין וכמה שנים מתישות מאחורינו, נתראיין למקומות עבודה רק על מנת לקבל לא אחד אחרי השני. הסיבה- אין לנו מספיק ניסיון.

קונצנזוס דור ה-Y

דור ה-Y היינו דור המעבר שחווה וספג הרבה. דור ה-Y זוכר את המריבות בבית כשהילדים רצו לגלוש באינטרנט בזמן שההורים רצו לדבר בטלפון. זה דור שהיה צריך להשקיע זמן ומאמץ והליכה ארוכה לבלוק באסטר על מנת לראות סרטים ושצרב דיסקים שלמים כדי לשמוע את המוסיקה האהובה עליו. אך זה גם דור שראה את העולם מתפתח, ראה איך העולם הפך לדיגיטלי ולראשונה גם איך נוצרו הזדמנויות להפוך לעצמאי ללא צורך בניסיון עבודה מקדים. המילה יזמות נכנסה פתאום לאוצר מילים של אנשים והפכה מסתם מילה להזדמנות.

האקדמיה גוססת

בשנים האחרונות חווה האקדמיה בישראל ירידה דרסטית בקרה הסטודנטים המתעניינים ללמוד ולקבל תואר אקדמאי. ב-2016 הציגו נתונים, ירידה משמעותית בכל מוסדות האקדמיה. כ-73 אלף ישראלים קיבלו בין 2014-2016 תארים אקדמיים, נתון שמהווה ירידה של 2%, לראשונה מאז 20 שנה. סטודנטים מראים פחות עניין ואמונה במוסדות האקדמיות ומערכת ההשכלה לא מצליחה להגדיל את מספר הסטודנטים. וגם הסטודנטים שבכל זאת מחליטים ללכת בדרך שהציבו להם, ונניח מוצאים את עבודת החלומות ישר אחרי הלימודים יהיו חייבים לקחת בחשבון שבקרוב הקדמה הטכנולוגית תהפוך לחלק בלתי נפרד מחיינו ועלולה גם, בקרוב לקחת את מקום עבודתנו. מחקרים רבים ובעיקר מחקר שנעשה באוניברסיטת אוקספורד בדק ומצא כי בעקבות שינויים אלו 47% מהעובדים בארצות הברית נמצאים בסכנה לאבד את עבודתם עד שנת 2020.

עולם היזמים – אשל עזר הוא אחד מני רבים שלא וויתרו, והוכיחו לכולם שהיוזמה באה על שכרה

בשנת 2007 עמדה הפעילות היזמית של עסקים צעירים בישראל על 5.4%. משם המספרים זינקו וב-2017 נמדדו כבר 5000 סטארט-אפים שהוקמו על ידי יזמים ישראליים. המילה יזמות פתחה עולמות חדשים והפכה למונח סקסי והכי חשוב- נגיש. אך בסופו של יום אסור לשכוח את הסיכונים המשמעותיים שנלווים לפתיחת עסק עצמאי- בעיקר סיכון כלכלי. יזמים מוותרים לפחות בהתחלה על הכנסה יציבה, משקיעים את כל מה שיש להם בעסק והכי חשוב- צריכים לדווח למשקיעים שמאמינים בהם ללא סוף ולהסביר את עצמם במידה והעסק לא מצליח. מה אם תשקיעו את כל כספכם ברעיון שלא יצא לפועל כפי שתכננתם?

קחו את העצמאות לידיכם

אז איך בעצם פותחים עסק בלי להסתכן בכלל ועדיין מרוויחים כסף? התשובה לשאלה זו היא פשוטה.  לאורך השנים האחרונות, נחשב שיווק רשתי כפתרון אידיאלי לאנשים שנכנסים למצוקה כלכלית. אנו חיים בעולם אשר מציע אינספור הזדמנויות אם רק יש לנו את הממצעים לממן את החיים שעליהם אנו חולמים. אנו לא מפסיקים לחלום על התעשרות ושגשוג אך המציאות המרה לא מאחרת להגיע כל 10 לחודש. אנשים רבים רק מנסים להשאיר את הראש מעל קו המים ומשתדלים לא לתבוע בים החובות ותשלומים הקיימים. על מנת לייצב את המצב הכלכלי שלנו, ומעבר לזה לחיות את החיים שעליהם אנו חולמים, היזם ומפיץ אשל עזר, ממייסדי חברת B:hip בישראל, אשר עובדת בשיטת השיווק רשתי, משתף כי למרות הביקורת הקיימת, היזמים העשירים ביותר בעולם כבר הבינו את ערך הפוטנציאל של שיווק רשתי ושהתחום הזה רק ממשיך ומתפתח. 

שיווק נבון וחכם הוא מפתח להצלחה כמעט בכל תחום

שיטת השיווק הרשתי המוכרת גם כשיווק רב-שכבתי ( (MLMהפכה בשנים האחרונות למודל עסקי משמעותי ויעיל בעולם השיווק. שיטה זו, מאפשרת לאנשים להרוויח את הכסף שעליהם הם חולמים בסיכון נמוך מאוד והשקעה לא גדולה. שיטה זו מתאפיינת על ידי זכיינות, שבה חברת אם מעניקה לכל מי שמעוניין את האפשרות לזכות בעצמאות כלכלית ותעסוקתית. כל מה שעל הבן אדם המתעניין בשיטה זו לעשות זה להצטרף למודל העסקי של החברה שממנה הוא מקבל את הכלים ומימניות על מנת לפתח עסק עצמאי ולבנות רשת שיווק ופיתוח. מי שמצטרף לשיטה זו, יכול

להתפתח לממדים בינלאומיים. היתרון הגדול של שיווק רשתי היינו התהליך שהמוצר עובר עד שהוא מגיע ללקוח. כשמדברים במונחים של שיווק מסורתי המוצר צריך לעבור כמה תחנות עד שהוא מגיע אל הלקוח וגורם לעלויות גבוהות. בשיווק רשתי, המוצר מגיע מהיצרן ישירות אל הלקוח ומסיבה זו אפשר להציע אותו במחיר מוזל. והכי חשוב מכל- שיווק רשתי מאפשר לכל אדם אשר רוצה לעבוד קשה ולהרוויח כסף, אך לא יכול להרשות לעצמו מוסד אקדמאי, להתפתח ולשגשג כלכלית.

אקדמיה תואר ראשון אשר אשל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד