ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הכתים ציבור שלם

רכז המודיעין קיבל שוחד ממקור - זהו גזר הדין

שרון יוסף, ששירת כרכז מודיעין במשטרה, צפוי לשאת בעונש של 34 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וכן קנס כספי בסך 20,000 ש"ח, לאחר שקיבל שוחד ממקור מודיעיני

רכז המודיעין קיבל שוחד ממקור - זהו גזר הדין
שטרות כסף צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שלישי) 34 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וכן קנס כספי בסך 20,000 ש"ח על שרון יוסף, ששירת כרכז מודיעין במשטרת ישראל.

יוסף הורשע במסגרת הסדר בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה והפרת אמונים. הנאשם הורשע בכך שקיבל סכום של כ-20 אלף ש"ח בין השנים 2013-2017 בתמורה לסיוע משטרתי וגרם לשחרורו ממעצר של חשוד בהסעת שב"חים אשר שימש כמקור מודיעיני שלו בתמורה לשוחד. כמו כן, הנאשם הורשע בכך שבין השנים 2016-2017 קיבל במרמה ממקור מודיעיני שלו מוצרים בשווי כספי משתנה (סך כולל של 7,195 ש"ח), וזאת ללא כל מתן תמורה בעדם.

בגזר הדין קבע השופט כי "מעשיו של הנאשם היו מתוכננים היטב. הוא ניצל את מעמדו ואת מערכת היחסים עם המקור המודיעיני כדי לקבל שוחד ודי לעיין בכתב האישום המתוקן... לפיו נפגשו השניים אחת לחודש לערך על דרך השגרה כדי שיקבל סכום שוחד קבוע כדי להבין כי לא מדובר במקרה אחד או במפגש אקראי".

עוד הוסיף השופט כי "נזק כבד נגרם ממעשיו של הנאשם מעצם העובדה כי רכז מודיעין במשטרת ישראל תמורת בצע כסף מביא להתחמקות עבריין משלטון החוק אשר הסיע והמשיך להסיע שב"חים מבלי שהועמד לדין ובנוסף הכתים הנאשם בהתנהגותו ציבור שלם של אנשי חוק הגונים וישרים".

עו"ד מור לרמן, מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה מסרה עם החלטת השופטים, "שוטר אשר מנצל את קשריו עם גורמים עברייניים, ומציג בפניהם מצג לפיו ביכולתו לחלצם מן הדין אם רק יתנו לו את התשורה החודשית- מועל בתפקידו וגורם לנזק משמעותי באמון הציבור במשטרה. גזר הדין שניתן היום מבטא את חומרת העבירות שביצע רכז מודיעין, אשר תפקידו היה לאכוף את החוק ולהילחם בשחיתות העבריינית, ובמקום זאת "חצה את הקווים" וניצל את מעמדו וסמכותו כשוטר וכאיש מודיעין כדי לבצע עבירות פליליות חמורות".

רכז מודיעין שוחד מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד