ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
התקשרו להתרים לסעודת עניים

חשיפה: מידע מסווג על חתנים וכלות דלף לעמותות של בתי תמחוי

חשיפת 'בחדרי חרדים': במשרד לשרותי דת בודקים חשד לפיו הודלף מידע סודי מהאתר החשאי 'שירת הים' - שבו קיימים פרטים מסווגים על אזרחים, לידיהם של גורמים חיצוניים | כך למשל, עמותה מסוימת פנתה להורים של זוגות שנרשמו לנישואין - לצורך מתן תרומה לסעודת עניים 

חשיפה: מידע מסווג על חתנים וכלות דלף לעמותות של בתי תמחוי
שולחן מחשב צילום: unsplash

חשיפה: המשרד לשירותי דת יחד עם אגף הסייבר בודקים חשד להדלפת מידע סודי מהאתר החשאי של המשרד שנקרא ״שירת הים״.

על פי החשד, דלפו מהאתר נתונים אשר הגיעו לידי אנשים וארגונים שלא מורשים לקבל את המידע ואינם חתומים על מסמך הסודיות כפי שנדרש, כך נודע ל׳בחדרי חרדים׳.

ממסמך שהגיע לידנו, עליו חתומים הרב חזקיהו סאמין, מנהל אגף נישואין ורבנים, וליאור אשכנזי מנהל אגף טכנולוגיות דיגיטליות מידע וסייבר, עולה כי הועבר מידע אודות נרשמים לנישואין אל גורמים חיצוניים שאינם מורשים לעשות שימוש במידע זה. כך למשל עמותה מסוימת פנתה להורים של זוגות שנרשמו לנישואין לצורך מתן תרומה לסעודת עניים.

השניים העבירו מכתב אל הרבנים רושמי הנישואין, מנהלי ועובדי לשכות הנישואין וכן ראשי המועצות הדתיות, בהם חודדו הנהלים על החשיבות של ״הגנה על מידע במערכת שירת הים״.

במכתב צויין, כי ״המידע הנמצא בתיקי הנישואין במערכת שירת הים, הינו מידע אישי של הנרשמים לנישואין ונכלל בהגנה הניתנת לו בחוק הגנת הפרטיות. אי לכך חובה עלינו, לנהל אותו, להגן עליו שלא ידלוף החוצה״.

נציין כי העונש בגין העברת מידע חשאי בניגוד להגנת הפרטיות ושימוש במידע על אזרחים שלא למטרות עבודה, זהו עד 5 שנות מאסר עם אפשרות לקבל קנס של 226,000 ₪.

במסמך נכתב עוד, כי "הדבר מהווה גם פגיעה חמורה בתדמית המועצות הדתיות והמשרד לשירותי דת״ ולצורך כך בעלי ההרשאה במערכת ״שירת הים״ חתומים על הסכם סודיות.

המשרד לשירותי דת דליפת מידע רישום נישואין סעודת עניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד