ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
דרמה בעבודה

יחימוביץ' הודיעה: "בכוונתי לקחת פסק זמן"

אם לא די במכות שסופגת מפלגת 'העבודה', מבשרת חברת הכנסת שלי יחימוביץ', שעמדה בראשות המפלגה בעבר, על פרישה מהחיים הפוליטיים

יחימוביץ' הודיעה: "בכוונתי לקחת פסק זמן"
הפריימריז הקודם למפלגה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

פרישה נוספת במפלגת ׳העבודה׳: חברת הכנסת שלי יחימוביץ׳, הודיעה הערב (שלישי) כי בכוונתה לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים ולא להתמודד לכנסת ה22 במסגרת מפלגת העבודה. עם זאת, היא מתחייבת להישאר ולתמוך בעמוד פרץ בראשות המפלגה.

יחימוביץ׳ כתבה כי ״מדובר בתהליך אישי ממושך ובהחלטה אישית ופרטית״, שלדבריה, ״מי שהכריע את הכף היה הבן שלי שאמר 'אני מרגיש שמיצית את היכולת שלך לשנות את השיח. אין ספק שאת יכולה עדיין לעשות טוב, אבל זה לא יהיה משנה מערכה כפי שהיה בעבר״.

במהלך השנים סרבה שוב ושוב להצעות נתניהו להצטרף לממשלתו ולכהן כשרה, אך מלאה תפקידים בכירים בכנסת, בהם יו"ר ועדת האתיקה, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ופעמיים יו"ר האופוזיציה. עיקר עבודתה הפרלמנטרית היה בוועדת הכספים ובוועדת החוץ והבטחון. כמו כן עמדה בראש ועדת המשנה החסויה לענייני חוץ ובטחון של ביקורת המדינה. היא כיהנה כיו"ר מפלגת העבודה.

יחימוביץ' מסרה, "אני אסירת תודה על הזכות שנתנה לי לשרת את הציבור ברוח אמונותי. לרגע לא הפסקתי לאהוב את העבודה הפרלמנטרית, ואני גאה בהישגי בה, אך עייפתי מאוד מהחלק הפוליטי. פוליטיקה היא כלי חיוני למימוש השקפת עולם, אך האיזון בינה ובין תכליתה הופר קשות בשנה האחרונה, והדבר יצר אצלי תחושת מועקה. בימים כתיקונם הייתי נלהבת לצלוח את המשבר, אבל לצערי זה לא כך".

יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ עמיר פרץ נפרד ממנה: ״אני מודה לשלי יחימוביץ׳ על שירות משמעותי וחשוב למדינת ישראל. שלי הביאה עמה שיח סוציאל דמוקרטי אמיתי על שוויון וצדק חברתי. בטוח ששלי תמשיך להשפיע על חייהם של אזרחי ישראל גם מחוץ למערכת הפוליטית״.

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו בעקבות הודעת הפרישה של ח"כ שלי יחימוביץ': אני מודה לשלי יחימוביץ' על תרומה ומאמץ של שנים למען מדינת ישראל במרחב הפוליטי. אני מאחל לה הצלחה בהמשך דרכה ומשוכנע שהיא תמצא דרך להמשיך ולתרום לחברה בישראל.

בכך מצטרפת יחימוביץ׳ לחברי הכנסת אבי גבאי וטל רוסו שהודיעו גם הם על פרישה מהחיים הפוליטיים ועל כוונתם שלא להתמודד שוב ברשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-22.

שלי יחימוביץ' מפלגת העבודה עמיר פרץ אבי גבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד