ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"הגזענים לא מטופלים"

בלית ברירה: תומך החמאס בכנס האנטישמיות

ג'רמי קורבין מנהיג מפלגת השמאל 'הלייבור' הבריטית שנתפס לא פעם באמירות אנטישמיות וכן ידוע כתומך נלהב של מספר ארגוני טרור, הסכים בלית ברירה לקיים פגישת חירום בסוגיית האנטישמיות בארצו

בלית ברירה: תומך החמאס בכנס האנטישמיות
ראשי תנועת חמאס צילום: Hassan Jedi/Flash90

ג'רמי קורבין - מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית, "הסכים" לקיים פגישת חירום של הקבינט שלו, ממשלת הצללים, ביום שני הבא, בכדי לדון במשבר סביב נושא האנטישמיות, וכן לדון על חששם של יהודים חברי המפלגה.

זו הפעם הראשונה שמפלגת הלייבור הסכימה לדון בסוגיית האנטישמיות עם חברי הפרלמנט הבכירים שלה - כאשר הלחץ מגיע אל קורבין היישר מבכירי מפלגתו ומאיגוד הסחר של בריטניה, כך מדווח האתר 'ג'ואיש כרוניקל'.

אחד מראשי מפלגת העבודה, ג'ון קרייר אישר, כי קורבין הסכים להיפגש עם חברי המפלגה הבכירים, לאחר הפגישה השבועית שלהם בווסטמינסטר. קרייר אמר לתקשורת, כי "יש לנו גזענים במפלגה והם לא מטופלים".

יצויין, ג'רמי קורבין מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית, נשב על ידי רבים לאנטישמי גם בגלל תמיכתו בארגונים כמו חמאס וחיזבאללה. הוא השתתף בעבר בכנס עם מנהיג חמאס שאחראי לפיגועים עם יותר מ-100 הרוגים.

היהודים באי הבריטי חושש מג'רמי קורבין ומהמשתמע מכך. הוא וכמה מחברי הפרלמנט בהווה ולשעבר, כולל חברי מועצות מקומיות ועיריות, מספקים מדי פעם ביטויים אנטישמיים קשים, לכמה מהם 'נפלטו' ביטויים שלא היו מביישים את היטלר ושאר כנופיית שונאי ישראל לדורותיהם.

קורבין השתתף בטקס למחבלים של אולימפיאדת מינכן בו נרצחו 11 ספורטאים ישראלים, הוא הניח זר פרחים על קברם. כשנשאל על כך הוא ענה "הייתי שם אבל לא הייתי מעורב, הנחתי זר לאזרחים שנהרגו על ידי המוסד וחיל האוויר הישראלי".

קורבין האנטישמי נפגש עם מנהיגי חמאס ביניהם חוסאם בדראן, שהיה במשך מספר שנים מפקד הזרוע הצבאית של החמאס בשומרון, והיה מעורב בתכנונם של פיגועי התאבדות שבהם נרצחו כמאה ישראלים, הוא נלכד על ידי ישראל בשנת 2002 ונדון ל-17 שנות מאסר, אך שוחרר בשנת 2011, במסגרת ההסכם לשחרור גלעד שליט.

הוא הצטרף ב-2012 לכנס עם חאלד משעל, המנהיג המדיני לשעבר של חמאס, הנמצא ברשימת מסורבי כניסה לבריטניה, וד"ר עבדול עזיז עומר, שקיבל שבעה מאסרי עולם על חלקו בהכנת חגורות נפץ, שני המחבלים שוחררו שנה קודם לכן בעסקת שליט.

ה"דיילי טלגרף" פרסם, כי בוועידה בה ישב קורבין, אמר חוסאם בדראן, כי "השיבה הביתה תהיה רק באמצעות התנגדות צבאית, ולא שום דבר אחר".

הוא גם אישר בעבר בראיון לערוץ החדשות של העיתונות האיראנית, Press TV, כי פגש את עומר בכנס ואמר: "פגשתי רבים מהאחים כאן", כשהוא מכנה את ראשי החמאס והחיזבאללה 'אחים'.

גרמי קורבין מפלגת הלייבור בריטניה חמאס אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד