ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הכוח החרדי לא מתרומם

תרחיש האימים? סקר חדש מציג: תיקו בין הגושים - ליברמן יקבע

הבחירות מתקרבות בצעדי ענק וכל המאמצים לרסק את אביגדור ליברמן בעיקר מצידו של נתניהו, לא ממש נושאים פרי, כך לפחות על פי הסקרים | סקר שמתפרסם הערב מעניק לליברמן כוח כפול ומציב אותו כמי שיכריע את גורל הממשלה שתקום - ככל הנראה ממשלת אחדות בכפייתו

תרחיש האימים? סקר חדש מציג: תיקו בין הגושים - ליברמן יקבע
ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר אחר סקר, מוכיח כי אביגדור ליברמן רק מתחזק מהמתקפות נגדו ובאמצעות הקמפיין שהוא מוביל נגד מדינת הלכה והשארת החרדים והדתיים מחוץ לממשלה שתקום. 

כך עולה מסקר שמתפרסם הערב (שלישי) ב'ערוץ 12', לפיו, לו הבחירות היו מתקיימות היום - הרי ש'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן מכפילה את כוחה מחמישה כיום, לעשרה מנדטים.

גם 'הליכוד' ו'כחול לבן' נחלשות, 'הליכוד' - למרות האיחוד עם משה כחלון, שהשיג בבחירות האחרונות ארבעה מנדטים, יורד מ-35 מנדטים ל-31 בלבד. גם 'כחול לבן' בראשות בני גץ ויאיר לפיד נחלש, מ-35 מנדטים ל-30.

המפלגה השלישית בגודלה היא 'הרשימה המשותפת' שבינתיים הקפיאה מסיבת עיתונאים בה התכוונו להודיע על ריצה משותפת של ארבע המפלגות הערביות ברשימה אחת, בגין חילוקי דעות שהתגלעו ברגע האחרון. על פי הסקר, לו ירוצו יחדיו, תקבל הרשימה 11 מנדטים.

המפלגה הרביעית בגודלה, אך עם המפתחות להקמת ממשלת ימין או אחדות, היא 'ישראל ביתנו' עם עשרה מנדטים.

לגבי המפלגות החרדיות, לא נרשמת התאוששות, זה הסקר הרביעי ברציפות, שהכוח החרדי מקבל 15 מנדטים, כאשר 'יהדות התורה' נותרת עם 8 מנדטים, לעומת ש"ס שנחלשת במנדט ל-7 מנדטים. כאן המקום להרגיע, כי המפלגות החרדיות אינן נסקרות בצורה נכונה ובכל מערכת בחירות מופתעים המגישים והעיתונאים מחדש עם היוודע תוצאות הבחירות.

מפלגת 'העבודה' שהכתירה יו"ר חדש-ישן עמיר פרץ, עדיין לא מצליחה להתאושש ונשארת מרוסקת עם 6 מנדטים בלבד. 'הימין החדש' של נפתלי בנט ואיילת שקד מקבל בסקר 5 מנדטים, לעומת 'איחוד מפלגות הימין' בראשות השרים רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', שנחלש במנדט לאזור אחוז החסימה - 4 מנדטים בלבד.

כך גם מפלגתו של אהוד ברק 'ישראל דמוקרטית' - 4 מנדטים וכן 'מרצ' שהכתירה גם היא יו"ר חדש ניצן הורביץ לא מתרוממת ומדשדשת על קו אחוז החסימה. מפלגתו של משה פייגלין - 'זהות' אינה עוברת את אחוז החסימה ומקהלת רק 2.3%.

במקרה של תוצאה כזו, אנו עלולים לחזות בממשלת אחדות בין 'הליכוד' ל'כחול לבן' שיכפה ליברמן, תוך השארת החרדים והדתיים באופוזיציה.

שכן מן הסקר עולה כי גוש הימין-חרדים מקבל יחדיו - 55 מנדטים. מספר דומה גם גוש המרכז-שמאל-ערבים - 55 מנדטים. הוי אומר תיקו בין הגושים ללא יכולת להרכיב ממשלה בלי אביגדור ליברמן שמחזיק ב-10 מנדטים.

במקרה של איחודים בשמאל ובימין - אין שינוי בתוצאת הגושים

הסקר שנערך על ידי מכון מדגם 'וIPanel' בקרב 508 מרואיינים, בדק אופציה נוספות, לו הבחירות היו מתקיימות היום, ומפלגות "איחוד מפלגות הימין" כולל "עוצמה יהודית" ו"הימין החדש" היו רצות ביחד בראשות איילת שקד, יתר המפלגות, כולל המפלגות החדשות, המתמודדות בבחירות הקרובות לכנסת, ללא שינוי, עבור איזו מפלגה היית מצביע?

התוצאה העולה מן הסקר היא כדלהלן; 'כחול לבן' 30, 'הליכוד' 28, איחוד מפלגות הימין + 'הימין החדש' 12 מנדטים, 'הרשימה המשותפת' 11, 'ישראל ביתנו' 10, 'יהדות התורה' 8 מנדטים, ש"ס 7, 'העבודה' 6, 'מרצ' 4, 'ישראל דמוקרטית' 4 מנדטים. גם בסקר הזה 'זהות' לא עוברת ומקבלת רק 1.7%.

מן הסקר עולה תוצאה דומה, 55 מנדטים לכל אחד מהגושים וליברמן הינו דמות המפתח. והשינוי העיקרי הוא, ש'איחוד מפלגות הימין' יטול 3 מנדטים מ'הליכוד' ויציב את 'כחול לבן' כמפלגה הגדולה ביותר בכנסת. 

עוד בדק הסקר, מי הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה - נתניהו או גנץ?

40% מהנשאלים השיבו כי בנימין נתניהו מתאים.

לעומת 28% שהשיבו כי בני גנץ מתאים.

22% השיבו כי אף אחד מהם אינו מתאים.

10% השיבו "לא יודע".

הסקר נערך ע"י מכון מדגם וIPanel בקרב 508 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר 4.4%+

סקר מנדטים בחירות 2019 אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד