ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ישפיע על העמידה בזמנים?

תחזיקו חזק: הפיתרון של רכבת ישראל לעומסים

במטרה להוריד את העומסים ברכבות, רכבת ישראל מתחילה בפיילוט במסגרתו ישולבו קרונות מותאמים לנסיעה לטווחים קצרים | מדובר בקרונות לנסיעה בעמידה בלבד, עם כסאות בודדים בצדדים • צפו בהדגמה  

תחזיקו חזק: הפיתרון של רכבת ישראל לעומסים
קרונות רכבת לנסיעה בעמידה צילום: דוברות רכבת ישראל

כחלק מסל הפתרונות הנבחנים ברכבת ישראל, כמענה לביקושים העולים לשימוש ברכבת לצד המחסור בתשתיות מסילה וקרונות, יחל ביום ראשון פיילוט ראשון מסוגו, בשיתוף פעולה ותיאום עם משרד התחבורה, ובהתאם לאישורו הסופי, במסגרתו ישולבו שלושה קרונות דו קומתיים מוסבים לנסיעה פרברית.

במסגרת הפיילוט, פורקו הכיסאות והשולחנות מהקומה התחתונה, ובמקומם הותקנו מושבים מתקפלים בכמות זהה, ומאחזי יד לנסיעה בטוחה גם בעמידה. הקומה העליונה נשארה כשהייתה.

השינוי יאפשר הגדלת מספר הנוסעים בכל קרון בכ-20 אחוזים, וכן כניסה ויציאה מהירה מהקרונות.

הקרונות ישולבו בקו הפרברי (בנימינה-רחובות), על בסיס ניתוח התפלגות זמני הנסיעה שהעלתה כי זמן הנסיעה הממוצע בו עומד על כחצי שעה. הפיילוט יבוצע בשיתוף הנוסעים והם יוכלו להעניק משוב מיידי דרך טופס מקוון, אליו ייכנסו דרך QR קוד שיפורסם בקרון וברציפים.

פתרון הקרונות המוסבים הינו פרי יצירתם של אנשי אגף הנדסת נייד ברכבת ישראל, וככל שיוגדר הפיילוט כמוצלח תחל הסבת עוד קרונות לטובת שירות הנוסעים.

"לצד משימתה העיקרית שהיא הסעת המונים בין המטרופולינים הגדולים בישראל, הרכבת מבצעת משימה של הסעת המונים מפרברי הערים למרכזיהן, תפקיד המבוצע בד"כ על ידי מטרו או רכבות קלות. כל זאת בהיעדר תשתית מסילה מספקת שתאפשר הגדלת תדירות הרכבות", מציינים ברכבת ישראל, "אנו מקווים שמהלך זה, יחד עם מהלכים נוספים שמבוצעים כיום כמו תגבור בקווי הצפון ומידע על רמות העומס ברכבות המופיע באתר והיישומון, יסייעו להפחית את העומסים בקווים אלה."

רכבת ישראל פיילוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד