י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מצטיין ביחידה מובחרת

לוחם נחשד שהעביר מידע לחבריו המתיישבים

לוחם מצטיין ביחידה מובחרת הוחזק במעצר במשך למעלה מ-30 שעות בחשד שהעביר מידי לחבריו תושבי השומרון • מקורביו טוענים כי הוא משרת באזור רק כשבועיים והחשד תמוה. בינתיים הוא שוחרר ושב ליחידתו

לוחם נחשד שהעביר מידע לחבריו המתיישבים
חייל. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לוחם מצטיין ביחידה מובחרת שמשרת בימים אלו בשומרון, נעצר בימים האחרונים לחקירה במצ"ח ושוחרר לאחר מעל ל-30 שעות במעצר.

הלוחם אשר נלקח לחקירה ביום ראשון בשעות הצהרים, תושאל במשך שעות ארוכות. לטענתו החוקרים מזלזלים בו ומאיימים עליו כי יאבד את תפקידו ביחידה המובחרת אם לא יודה בחשדות. לדבריו, החוקרים לא הטיחו בחייל מקרה ספציפי אלא רמזו לו רק רמיזות ואמירות כלליות בקשר לחשדות.

הוא שוחרר אמש (שני), רק לאחר התערבות דחופה של עו"ד עדי קידר מארגון 'חוננו' אשר פנה במכתב דחוף למצ"ח ודרש את שחרורו של החייל. הלוחם המצטיין שיתף פעולה מלאה בחקירתו.

הלוחם תושאל ע"י חוקרי המשטרה הצבאית בחשד כי העביר מידע לחבריו בישובי השומרון. גורמים המקורבים ללוחם תקפו את המעצר וציינו כי מדובר בחשד תמוה מאד שכן הוא משרת רק כשבועיים באזור השומרון וכי בתקופה זו לא היה כל אירוע חריג בגזרה כנגד יהודים.

מדובר בחייל נשוי, שכאמור משרת ביחידה מובחרת, אשר רק לאחרונה קיבל אות מצטיין פלוגתי. לאחר דחיית החשדות כנגדו חזר החייל לפלוגתו ושב לפעילות מלאה.

עו"ד עדי קידר יועמ"ש ארגון חננו אשר מייצג את הלוחם מסר "מדובר במעצר שווא של לוחם מצטיין. "לצערי שוב אנו נחשפים להתנהלות שערורייתית של גורמי חקירה צבאיים אשר מתנהלים באופן שפוגע בזכויות אדם בסיסיות וכן בהתנהלות בלתי ראויה ובלתי מכבדת בלשון המעטה כלפי ההליך המשפטי" אמר.

לדברי עו"ד קידר, ראשית היה מצופה כי כאשר מתקיים יסוד לחשד כה חמור הרי שהחקירה תהיה בהתאם. "במקרה הזה מתחו החוקרים את מעצרו המיותר של החייל כאשר לרגע לא העלו בפניו שום ראיה שמלמדת על מעורבות בעבירה כל שהיא, אלא רק גיבובי מידע שקרי, תוך שהם מתנהלים בצורה מתנשאת, מזלזלת ומאיימת כלפי החייל ואף כלפי ב"כ".

במשך שעות רבות, כך לדבריו, לא נעשתה כל פעולה ולאחר שמועד המעצר פג, נעשה מעשה שלא יעשה בדמות הכנסתו ל"חקירה" שכולה היתה כאמור נסיון להשפיע ולאיים על החייל כי יאבד את מקומו כלוחם ביחידה מובחרת. "אנו מצפים מגורמים בכירים במערכת המשפט הצבאי שיעבירו מסר חד וברור לחוקרים כי מעצרו של אדם חייב להיעשות על פי חוק וגם כך החקירה. פנינו בעניין זה לגורמים הרלבנטיים" הוסיף קידר.

תגובת דובר צה״ל: "בנושא נפתחה חקירת מצ"ח, ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד