כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ומי מסייע ל'כלל-חסידי' בהיערכות במירון? ליצמן

סגן שר הבריאות יזם סדרת פגישות וסיורים שיקדמו את ההכנות והשיפוצים הנדרשים ברחבי מירון, לקראת ההדלקות של החסידויות השונות וקליטת רבבות העולים בל"ג בעומר

נערכים במירון
נערכים במירון



המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, בראשות המנכ"ל יוסף שוינגר, החל לפני כשבוע בעבודות הרחבת וחיזוק תשתיות ודרכי הגישה למתחמי ההדלקות השונים באתר ציון הרשב"י שבהר מירון, זאת במטרה לאפשר את קיומם של מעמדי ההדלקה המסורתיים, הנערכים מדי שנה במהלך ל"ג בעומר.

קדמו לפתיחת העבודות, סדרת פגישות עבודה וסיורים בשטח, שיזם סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, לבקשת נציגי החסידויות השונות, בהן באיאן, ברסלב, קרלין, תולדות אהרן, תולדות אברהם יצחק ועוד, שנערכות לקיים את מעמדי ההדלקות הקבועים.

השנה, התקבלה הודעתה ודרישתה של המשטרה לעמוד בתנאי תשתית ובטיחות מיוחדים, נוכח החשש לסכנות רבות ולליקויי בטיחות חמורים שהתגלו כסיכון לרבבות המשתתפים.

בפגישות שנערכו בלשכת מנכ"ל מקורות אלכס ויזניצ'ר, המשמש כיו"ר הועד המנהל ('ועדת החמישה'), האחראי חוקית על ניהול אתר הרשב"י, הופיעו נציגי החסידויות השונות המקיימות בקביעות מדי שנה את מעמדי ההדלקות, והציגו את הצרכים השונים הנדרשים לביצוע במקום, בכדי לעמוד בדרישות הבטיחות הקפדניות של המשטרה והרשויות.

בין היתר נקבע סיור עבודה נרחב במקום, במהלכו נסקרו מקרוב על ידי הנציגים כל הליקויים הדורשים תיקון לכל אחת מהקהילות והחסידויות השונות.

בסיור עם נציגי החסידויות, השתתפו הגורמים השונים האחראים לניהול ותפעול אתר הרשב"י במירון, ביניהם: אינג' אלכס ויז'ניצר יו"ר וועדת החמישה, הרב ישראל דרעי סמנכ"ל המרכז הארצי למקומות הקדושים, יעקב שטרית מהנדס אתר הרשב"י, ראובן אדרי מנהל מחוז צפון במע"צ ושלמה שלוש מנהל אתר הרשב"י.

בישיבה מורחבת שנערכה בסיום הסיור, נקבעה תוכנית פרטנית לביצוע עבודות התשתית הנדרשות להסדרת המתמחים השונים לתנאי ההנדסה והבטיחות הרשמיים. בין היתר הוחלט על ביצוע אמצעי הגנה ותמיכה בקירות התמך במתחם ההדלקות של חסידויות קרלין ותולדות אהרן (מתחם 70), הרחבת רחבת ההדלקה תוך השתדלות למציאת פתרון הולם לבעיית האוהלים הסמוכים שנותרו במקום, קביעת דרכי מילוט ופינוי למתחמים, הקמת הגבהה ובמה למתחם ההדלקה המרכזי של חסידות באיאן, הרחבת דרך היציאה ממתחם 70 (גשר ר' דוב) והסדרת מתחמי הנשים בהדלקות.

סגן שר הבריאות שיבח במיוחד את סגן שר האוצר יצחק כהן, שנרתם להשגת התקציב הייעודי לפרויקט הנרחב, בסך של כ-2 מיליון שקל, והוקיר במיוחד את אלכס ויזניצ'ר יו"ר ועדת החמישה שראה לנכון להפעיל את כל הגורמים השונים, למען היענות הרשויות לצרכי החסידויות השונות, שנדרשו לעמוד בתנאים הלא פשוטים להשגת היתרי הבניה והביצוע.

בימים הקרובים יערוך המרכז לפיתוח המקומות הקדושים מסיבת עיתונאים מיוחדת, במהלכה יפרט את ההיערכות המיוחדת הנעשית מצד המשרד בימים אלו, ערב ל"ג בעומר, כדי להבטיח את מהלכו התקין של יום ההילולא.











יעקב ליצמן המקומות הקדושים רשב רבי שמעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד