י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אף פעם לא מאוחר

בגיל 76: בני זוג ינחתו היום בישראל כדי להשתקע בה

בעקבות העלייה במקרי האנטישמיות, עוד קבוצה של כ-100 יהודים מצרפת, תנחת היום בנתב"ג, בהם בני זוג בגיל 76 שעוזבים בגלל המצב שלדעתם הולך ומחמיר ויוסיף להחמיר בשנים הבאות

בגיל 76: בני זוג ינחתו היום בישראל כדי להשתקע בה
מטוס ממריא מנתב"ג. אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

"אנחנו עוזבים בגלל המצב של היהודים בצרפת", כך סיפרו סיימון ואליס מידל, תושבי לוולואה-פרה - צרפת, פרבר עשיר מצפון-מערב לפריז.

בגיל 76, בני הזוג החליטו שהגיע הזמן לעזוב את צרפת, ויהיו על הטיסה יחד עם כ-100 העולים החדשים לישראל היום (רביעי).

לאחר שעבד בתפקידי מפתח בכמה ארגונים יהודיים, ביניהם 'בני ברית', 'הקונגרס היהודי האירופי' והמועצה המייצגת של המוסדות היהודיים בצרפת, אמר מידל כי העלייה בכמות מקרי האנטישמיות בצרפת, גרמה לו ולאשתו להבין שהגיע הזמן לעזוב, כך מפרסם האתר 'ג'רוזלם פוסט'. שניהם נולדו בשווייץ ב-1943, לשם ברחו הוריהם מפריז בעקבות השואה.

הם סיפרו כי האנטישמיות בצרפת הפכה לקטסטרופה, וכי למרות החוקים נגד הגזענות, כולל נגד האנטישמיות, יש מעט מאד אכיפה בנושא. "כשאני עובד למען הקבוצות האלה, אני רואה את מה שקורה היום בצרפת", אמר, והוסיף כי "הממשלה אינה עושה דבר כדי להילחם בגזענות, באנטישמיות, באלימות ובהפצת הקיצוניות האסלאמית בצרפת". אמר, "זה מצב קשה לקהילה היהודית".

"אנחנו לא מחכים לבחירות המוניציפאליות", ב-2020 אמרו בני הזוג, והסבירו כי יש סיכוי שעוד מוסלמים שיבחרו למועצות השונות יובילו אלמנטים של חוקי השריעה הנחקקים בגלל הגידול באוכלוסייה המוסלמית.

כשנשאלו על עתיד היהודים בצרפת, הביעו בני הזוג חוסר אופטימיות שהנושאים ייפתרו אם לא תהיה "איזו התערבות יעילה".

עלייה לישראל אנטישמיות בצרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד