י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פצחו בשירה מרגשת > צפו

בשעת ליל: מצבה חדשה אצל האור החיים הקדוש

ערב ההילולא הגדולה של רבי חיים בן עטר - האור החיים הקדוש, קברו הוגבה עם מצבה חדשה בעקבות קהל ההמונים שמגיעים להשתטח בציון במרומי הר הזיתים. צפו בתיעוד לילי מהקמת המצבה 

בשעת ליל: מצבה חדשה אצל האור החיים הקדוש
הקמת מצבה בציון האור חיים הקדוש צילום: באדיבות המצלם

החל מהערב (רביעי) המונים יעלו לפקוד את ציון על ה'אור החיים' הקדוש בהר הזיתים בירושלים, בכדי להעתיר ולשפוך צקון לחש בתפילה לישועת הכלל והפרט. 

הלילה הוקמה מצבה חדשה על ציון ה'אור החיים' הקדוש בהר הזיתים. מי שהקים את המצבה, היה הצוות המסור של העסקן ר' בן ציון קופרשטוק, שהכינו את השטח בהר הזיתים לטובת מאות אלפי המתפללים שיגיעו לתפילה בציון הקדוש לרגל היארצייט.

המצבה החדש תשמש את המקום באופן חד פעמי, בשל ההילולא מכיון עומס המתפללים הרבים דורש להגביה את הציון. כאמור, אנשי קופרשטוק הכינו מצבה חדשה והציון הוגבה. 

קודם להילולא נערך במקום סיור של המנהלים את העלייה ובכירי המשטרה, יחד עם סגן ראש העיר יוסי דייטש, שהודיע כי השנה לראשונה, לאור פנייתו לראש העיר משה ליאון, יתקצבו את ההילולא אליה נוהרים אלפי יהודים מכל רחבי הארץ. ראש העיר עדכן כי העירייה מתקצבת את הערכות הלוגיסטית והטכנית להכנת המקום לקליטתם של האלפים. 

במסגרת ההיערכות לקראת ההילולא, נערכו במקום שיפורים הכוללים התקנת הצללה סביב שטח הציון, שיפור דרכי הגישה, התקנת מערך התאורה במקום לשירות העולים לציון בשעות הלילה, וכן העמדת ברזיות שתיה מפני החום הכבד. 

האור החיים הקדוש הילולא הר הזיתים הקמת מצבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד