י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לא מסתירים את הבעיות של הדור

חבר המועצת: הציבור גדל ויש הרבה בעיות רוחניות ונפשיות. צפו

חבר המועצת של 'דגל' וראש ישיבת חברון הגר"ד כהן: "היום יותר מתמיד צריך את הלב שומע, שישמע את הזעקה של הנערים והנערות". צפו

חבר המועצת: הציבור גדל ויש הרבה בעיות רוחניות ונפשיות. צפו
הגר''ד כהן ראש ישיבת חברון בכינוס צילום: אלי קובין

עולם התורה עולה ופורח, הגידול העצום במספרם של לומדי התורה תלמידי הישיבות, לצד התהפוכות העוברות על הדור, מוליד אתגרים לא פשוטים לעוסקים בהקשבה ובמתן עצה לבני ישיבות המבקשים עצה והכוונה כיצד להמשיך ולהתעלות.

ב'לב שומע' העוסק במלאכת ההקשבה והדאגה לתלמידי הישיבות, פעלו בעצה אחת עם גדולי ישראל, להשיק פרויקט חדש 'מקדמים בקהילה' בסיוע הג'וינט. ביסודו של המיזם הענקת כלים מקצועיים ללמעלה ממאה אברכים משיבים הפועלים מטעם הארגון, על מנת שיוכלו מבעוד מועד לאתר את הגישה הנכונה בעבור כל בחור ולהביא את הפתרון הייחודי בעבורו.

מעמד פתיחת הפרויקט התקיים בנוכחותו של חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון, שנשא את המשא המרכזי ובדבריו עמד על בעיות הדור: "הציבור כולו גדל ויש הרבה בעיות רוחניות ונפשיות הפרויקט הזה הוא ממש הצלת נפשות והצלת דור העתיד של עולם התורה. יש חובה של הכרת הטוב לאלו שתומכים בדבר הזה".

הגאון רבי ברוך שפירא מראשי ישיבת 'קול תורה' וחבר ועדת הרבנים של 'לב שומע' אמר כי "על המשיבים להיות אוזן פקוחה להקשיב לצלילים של הבחורים המבקשים עצה ולהבטיח שאף בחור לא ייפול בצד הדרך בלי ששמים אליו לב".

אליעזר ראוכברגר מ"מ ראש העיר י-ם ויו"ר הוועדה לתכנון ובנייה, ציין כי "עיריית ירושלים השקיעה בארבע שנים האחרונות בציבור בני התורה בעיר מיליוני שקלים. דבר שלא היה בעבר, וזאת לאחר מלחמה גדולה שניהלנו. נמשיך להשקיע הלאה".

ראוכברגר סיפר על כך שארגון לב שומע מהווה השראה בעבור אנשי מקצוע רבים, כאשר הוא מתנהל בהכוונתם של גדולי התורה.

המנהל הרב אליאב מילר הגדיר את המשיבים הנוטלים חלק בפרויקט חוד החנית במלחמת היצר ובמאבק נגד הרחוב ואתגריו המאיימים לשבור את חומות בית המדרש. הוא הודה לגדולי ישראל שמלווים את פעילות הארגון בעצה ותושייה.

הרב יצחק טרכטינגוט מנהל תוכנית חרדים בג'וינט אמר כי זו זכות גדולה לארגון הג'וינט שתומך בעולם התורה למעלה מ-100 שנה, לפעול על פי הכוונתם של גדולי ישראל ולעמוד לימין 'לב שומע' במפעל החשוב של עזרה לבני הישיבות והשפעה עליהם. הוא הביע תקווה כי הפעילות תהיה בבחינת מלאך העומד על גבי האילן ואומר לו גדל.

הרב דוד כהן לב שומע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד