ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אירוע בטיחות בנתב"ג: הטייס האוקראיני לא הבין את האנגלית של הפקח

חוקר תאונות אוויריות ראשי: מטוס הנוסעים טיפס לגובה שלא אושר לו עקב כשל בתקשורת

  • י' ניסן התשע"ב
אירוע בטיחות בנתב"ג: הטייס האוקראיני לא הבין את האנגלית של הפקח



מטוס נוסעים אוקראיני טיפס לגובה שלא אושר לו על ידי פקח הטיסה לאחר ההמראה מנתב"ג, למרבה המזל לא היו מטוסים אחרים באזור - כך עולה מדו"ח חקירת האירוע של חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה, עו"ד יצחק (רזצ'יק) רז שהסתיימה אתמול.

על פי ממצאי הדו"ח מדובר במטוס מדגם בואינג 737 שהמריא בתחילת מארס מנתב"ג. כאשר המטוס היה על הקרקע הינחה פקח הטיסה את הטייס לטפס לגובה התחלתי של 3,000 רגל.

לאחר ההמראה הונחה הטייס שוב בקשר לשמור על גובה 3,000 רגל. אולם עקב כשל בתקשורת שנגרם מדיבור שאינו ברור ופוענח מאוחר יותר על פי ההקלטות, הוא השיב: "קיבלתי, מטפס לגובה 8,000 רגל" והחל לטפס והגיע לגובה של 4,200 רגל. פקח הטיסה קרא פעם נוספת לטייס והבהיר כי קיבל הנחייה לשמור על גובה 3,000 רגל. הטייס מילמל משהו לא מובן והפקח אישר לו לבסוף להמשיך טיפוס לגובה 8,000 רגל.

חוקר תאונות אוויריות ראשי מטיל את האחריות לאירוע על צוות הטייסים עם תרומה מצד הפקח במגדל. "הטייס לא מילא אחרי הוראות הפקח, התקשורת בין הטייס לפקח לא הייתה ברורה בשל אמירות לא ברורות של הטייס ובגלל חוסר רהיטות השפה האנגלית של הטייס. בנוסף הפקח לא זיהה את הטעות בחזרה אחר הוראתו של הפקח על ידי הטייס ולא דרש הבהרה או חזרה על הוראותיו - כך שיהיה ברור כי הטייס הבין את ההוראות".
נתב''ג כשל בטיחותי מטוס פקח שפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד