י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בית ועד הישיבות

בית ראש הישיבה הפך למוקד הגשת דיחויים לצבא

ביתו של הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל - ראש ישיבת הנגב בנתיבות, הפך למוקד הגשת דיחויים של ועד הישיבות. צפו בבית המעוטר בתמונות גדולי ישראל, שהתמלא בבחורים המתייצבים כהוראת גדולי ישראל

בית ראש הישיבה הפך למוקד הגשת דיחויים לצבא
מוקד ועד הישיבות בבית הגר"י מאיר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

הבית ברחוב אבוחצירא בנתיבות, מעונו של הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל ראש ישיבת הנגב ומקים עולה של תורה בדרום, שנפטר בחודש טבת תשע"א, הפך באחרונה למוקד 'ועד הישיבות' ומקום שבו מקבלים בחורים דיחוי גיוס. 

בכל התקופה האחרונה מאות בחורים גודשים את ביתו של הגר"י מאיר זצ"ל בנתיבות. הבחורים מתייצבים ב'צו אחוד' ומקבלים דיחוי מגיוס.

מדובר במוקד שהפך לבית ועד הישיבות שם מגיעים הבחורים בהוראת גדולי ישראל ומתייצבים לקבלת הדיחוי על ידי ועד הישיבות בכדי למנוע ביטול תורה וזאת ביוזמת היו"ר הגאון רבי חיים אהרן קופמן שהנהיג את הדבר בהוראת גדולי ישראל. 

מקורביו של ראש הישיבה זצ"ל שלא זכה לזרע של קיימא גייסו את הבית המיתולוגי לבית 'ועד הישיבות' שם מקבלים קהל ופותרים את כל הבעיות ומחר ימשיכו בקבלת קהל באשדוד. 

כזכור, בוועד הישיבות התריעו באחרונה כי ההתייצבות הנדרשת אחת לשנה לשם הגשת טפסי הדיחוי עפ"י הסדר 'תורתו אומנותו' יש לקיימה בזמן וללא שהייה. כידוע, תלמיד ישיבה על פי הסדר 'תורתו אומנותו' נדרש להתייצב אחת לשנה בלשכת הגיוס ולהסדיר את המשך דחייתו כפי ההסדר. ברם, מסיבות שונות יש הסומכים על זימון נוסף או ארכת זמן של 60 יום, דבר שעלול ח"ו לגרום לאיבוד מעמדם כבן ישיבה על כל המשתמע מכך.

הנהלת ועד הישיבות שיגרה מכתב לראשי הישיבות בו הם מבקשים להיות ערים לעובדה זו ולהורות לתלמידים שלא להמתין ולהתייצב ללא שהות במועד הנקוב בזימון הראשון או במועד שנקבע לישיבה, על מנת שלא להיות "מן הצועקים לשעבר".

 

ועד הישיבות הרב יששכר מאיר נתיבות טפסי דיחוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד