י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מביך

גפני התגאה בהסכם: המסמכים חושפים מי פעל שנים קודם לכן

מסמך שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מגלה כי הקרדיט שלקחו בלשכת ח"כ גפני על הקמת מערך של סמינרים נוספים איננו במקום | כבר בשנת 2012 בפעילותו וביוזמתו של סגן שר האוצר יצחק כהן, סוכם על הקמת שבע מסגרות סמינרים, שחלקן מוסדות אם וחלקם סניפים שיפעלו תחת מוסדות המוכשר

גפני התגאה בהסכם: המסמכים חושפים מי פעל שנים קודם לכן
המפגש עם ח"כ איציק כהן צילום: באדיבות המצלם

בשבוע שעבר שיגרו בלשכתו של יו״ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הודעה לתקשורת על הסכם שהשיגו יחד עם מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, כי לאחר קיפאון מתמשך, חתמו על הקמת מערך סמינרים נוספים. אלא שמסמך שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מגלה כי דווקא בלשכה אחרת פעלו ועמלו על התוכנית, שנים קודם לכן.

על פי המסמך שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', עולה כי כבר בשנת 2012 בפעילותו וביוזמתו של סגן שר האוצר יצחק כהן, סוכם על הקמת שבע מסגרות סמינרים, שחלקן מוסדות אם וחלקם סניפים שיפעלו תחת מוסדות המוכר שאינו רשמי. סוכם כי במהלך השנים, בתום תקופת החניכה של הסמינרים, הם יהפכו למוסדות קבע, דבר שהתעכב עד לאחרונה.

במסמך ששיגרה מנכ"לית משרד החינוך בזמנו, הגברת דלית שטאובר למנהל אגף התקציבים דאז משה בר סימן טוב, נכתב כי "בישיבה עם סגן שר האוצר, חבר הכנסת יצחק כהן, הוסכם על פתיחת שבעה מסגרות עבור בוגרות בתי ספר תיכוניים בחינוך המוכר שאינן רשמי".

במסמך שמתפרסם כאן לראשונה, כתבה מנכ"לית משרד החינוך דאז כי פתיחת הסמינרים והשלוחות נעשתה במטרה להיענות לביקוש הגדול וכדי "למצוא פתרון קבע לכלל המבקשות ללמוד במסגרת על תיכונית" בהכשרה להוראה ובהכשרה למסלולים נוספים.

עוד נכתב אז, כי "המגמה של משרד החינוך היא להגדיל את מספר הלומדות הכשרה חלופית, שתכשיר לעולם העבודה. להכשרה להוראה, כל גידול במכסות הלומדות יהיה לאור זאת. בשנת 2012 סוכם כי יועבר תקציב הנדרש במלואו כאשר סוכם לערוך תבחינים לפתיחת סמינרים חדשים כך שיוכלו לקום סמינרים נוספים בערים השונות. אלא, שהכנת התבחינים התעכבה במשך השנים האחרונות והגיע לכדי סיום רק בתקופה האחרונה".

במהלך התקופה התנהלו פגישות בלשכת סגן השר עם מנהלי ומנהלות הסמינרים ומשרד החינוך וזאת בכדי לקדם את השלמת ההליך, התבחינים.

בנוסף, לידי 'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד של אחד מהמפגשים שהתקיימו באותה עת בלשכתו של סגן שר האוצר יצחק כהן ובו השתתפו ראשי הסמינרים שהוקמו ביוזמתו של סגן השר, הרב צוקר מסמינר שרייבר אשדוד, הרב איינהורן מסמינר 'בית בינה', הרב רוזנשטיין מסמינר מאיר ק. ספר, הרב ויצמן מסמינר 'איילת השחר', הרב בוסו סמינר פתח תקווה והרבנית גברא, סמינר גברא, בבני ברק. בימים האחרונים הם הביעו את תודתם לסגן שר האוצר על סיום הפעילות בעניין.

משה גפני איציק כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד