י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
61 יום לבחירות

סקר: הימין בצרות - שתיים על אחוז החסימה

סקר אחר סקר מוכיח כי שלטון הימין בסכנה, מועד סגירת הרשימות הולך ומצטמצם ובמפלגות שמימין לליכוד לא משכילים להתאחד • סקר חדש שמתפרסם הערב מעניק רוב לגוש השמאל-ערבים, וגם מה שהימין מקבל אינו בטוח | שתי מפלגות הימין מתנדנדות על אחוז החסימה • הערכה: ליברמן יכפה ממשלה אנטי דתית

סקר: הימין בצרות - שתיים על אחוז החסימה
בנט, סמוטריץ ופרץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הימין לא מצליח להתרומם. סקר חדש שמתפרסם הערב (רביעי) באתר 'ערוץ 7' מדאיג במיוחד. שכן לא רק שגוש הימין לא מגיע ל-61 מנדטים ללא ליברמן, גם שתיים ממפלגות הימין, מתנדנדות על סף אחוז החסימה, מה שאומר, שרק איחוד המפלגות יציל את השניים ויבטיח את כניסתם לכנסת ה-22, אך לא בטוח שלממשלה שתקום - אם תקום.

על פי הסקר שנערך על ידי מכון 'דיאלוג' בפיקוחו של הפרופ' קמיל פוקס, בקרב 700 נשאלים מקרב האוכלוסיה הבוגרת, לו הבחירות היו מתקיימות היום; 'הליכוד' + כחלון היה מקבל 31 מנדטים, 'כחול לבן' בראשות בני גנץ ויאיר לפיד - 28 מנדטים. שתי המפלגות הגדולות חוות ירידה בכוחן.

הרשימה הערבית המשותפת שבינתיים עדיין לא התגבשה מקבל בסקר 11 מנדטים, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן ממשיכה להשאר מחוזקת יותר מהבחירות האחרונות ומקבלת בסקר שמונה מנדטים, לעומת 5 שיש לה כיום. 

גם מפלגת 'העבודה' בראשות עמיר פרץ, מתאוששת מעט מהמכה האנושה בבחירות האחרונות ועולה מ-6 מנדטים לשמונה.

המפלגות החרדיות נשארות על כוח של 15 מנדטים, כאשר בסקר הנוכחי, לעומת הקודמים, החלוקה הפוכה - 8 מנדטים לש"ס ו-7 ל'יהדות התורה'.

מפלגת 'מרצ' בראשות ניצן הורוביץ מקבלת גם היא 7 מנדטים על פי הסקר, לעומת 4 מושבים שמחזיקה המפלגה בכנסת הנוכחית.

ובתחתית הסקר, שלוש מפלגות נאבקות על מקומן בכנסת; מפלגתו של אהוד ברק עם 4 מנדטים, כך גם איחוד מפלגות הימין שבראשות הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' וכן 'הימין החדש' של נפתלי בנט.

על פי הסקר, מפלגת 'זהות' של משה פייגלין, לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת מנדט אחד בלבד.

תמונת הגושים העולה מן הסקר - גוש הימין מחזיק רק ב-53 ממליצים וודאיים על בנימין נתניהו, לעומת גוש השמאל-ערבים שמגיע להישג של 58 מנדטים, כשליברמן עם שמונת המנדטים עשוי להכריע את הכף. ככל הנראה, היגיון אומר שבתוצאה כזאת, ליברמן יממש את מילותיו ויכפה ממשלת אחדות על שתי המפלגות הגדולות ויותיר את החרדים והדתיים באופוזיציה. 

ערוץ 7 סקר מנדטים אביגדור ליברמן איחוד מפלגות הימין מפלגת הימין החדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד