י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רבבות תשובות ו 4000 בריתות

בית מדרשו של פוסק הדור מפונה: הנכד המפורסם אורז הספרים

פרסום ראשון: לאחר שבשנים האחרונות ריחפה סכנת הסגירה מעל בית המדרש "הקראוון" המפורסם, החלו הבוקר בפינוי. מקום התפילה והלימוד של מרן הרב אלישיב זצ"ל נמכר לידיים פרטיות. הנכד ר' אריה אלישיב אוסף את הזיכרונות ומשתמשי המקום נואשים לעזרה נגד סכנת הסגירה 

בית מדרשו של פוסק הדור מפונה: הנכד המפורסם אורז הספרים
פינוי בית מדרשו של הרב אלישיב זצ"ל צילום: יוחנן לוסטיג

מי שיכנס בימים אלו לקראוון המפורסם ביותר ביהדות החרדית - בית מדרשו של מרן פוסק הדור הרב אלישיב זצ"ל, יגלה כי הוא ארוז כולו ובדרך לפינוי במלאת שבע שנים להסתלקותו. 

הקראוון הוקם בחודש אלול תשס"ג ליד ביתו של מרן זצ"ל - הסמוך לרחוב אדמון -  לאחר שעבר את הניתוח המסובך והוא שימש למשך שמונה שנים כמקום בו הרב אלישיב זצ"ל מסר אלפי שיעורים, השיב לרבבות שאלות הלכתיות ושימש במקום כסנדק בכ- 4000 בריתות. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי שטח הקראוון הממוקם ברחובות סלונים - דבורה הנביאה, נמכר לידי משקיע חרדי אמריקאי בסכום של עשרות מיליוני ש"ח וכי בעל השטח, דורש להפסיק את הסכם השכירות ודורש את פינויו של המקום.

הפינוי והאריזה מלווה בתחושות קשות לדאבון לב המתפללים המקומיים ושומעי השיעור של בנו וממשיך דרכו הגאון רבי משה אלישיב, אשר נהג מזה שבע שנים למסור את השיעור של אביו.  בנוסף, נכדו רבי יצחק אלישיב, ממשיך במקום את מסירת השיעור המקדים אותו מסר בשעתו אביו, בנו בכורו של הרב אלישיב רבי שלמה זצ"ל. 

מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל בבית מדרשו. צילום: ארכיון בחדרי חרדים

לדברי המתפללים, בית המדרש של הרב אלישיב הוקם במקום עוד בטרם נרכש השטח מידי הכנסייה האתיופית, שבעצמה חתמה בזמנו על הסכם ההקמה של בית המדרש ונציגיה לא אבו לקחת שום כסף וכעת הקונה דורש לפנות את בית המדרש. 

במשך שנים רבות - מאז נפטר הרב אלישיב זצ''ל - נהגו רבים מתושבי השכונה ובכללם תלמידי הישיבה הסמוכה, ישיבת מיר, להגיע למקום במוצאי צומות בכדי להרוות את צימאונם ולהשביע את רעבונם. "מי ימלא את חסרון ה"קראוון", למי נפנה?" אומרים תלמידי הישיבה ל'בחדרי חרדים'.

המתפללים מבקשים מכל מי שיש באפשרותו לעזור בעניין ולמנוע את פינוי הבית הגדול והקדוש הזה, בו הרביץ הרב אלישיב תורה במשך שמונה שנים ולדחות את הריסתו, שיעשה זאת בהקדם. 

כאמור בימים האחרונים נאלצים לפנות את הקראוון, ר' אריה אלישיב נכדו המסור ויד ימינו של הרב אלישיב אורז ומפנה את התכולה של המקום. 

'בחדרי חרדים' עם תיעוד עצוב מהמקום.

הרב יוסף שלום אלישיב קראוון פינוי ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד