י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הפוליטיקאי הפך את עורו

חבר המועצת חשף: כך פעל ליברמן למנוע חילול שבת; "זה בער בו"

בשיעורו השבועי חשף חבר מועצת החכמים של ש"ס כיצד התלהב ליברמן לסייע לו לעצור את חילול השבת בחברת החשמל - עת היה שר לראשונה בחייו בראשית שנות ה-2000 • "הוא שמע את זה והתלהב מאוד. אתם צודקים, מאה אחוז" • עברו כשני עשורים וליברמן התהפך • צפו

חבר המועצת חשף: כך פעל ליברמן למנוע חילול שבת; "זה בער בו"
אביגדור ליברמן/הרב דוד יוסף צילום: נועם ריבקין-פנטון/דוד כהן, פלאש 90

תוך כדי שאביגדור ליברמן מנהל קמפיין מעל ראשן של הסיעות החרדיות ומעלה לראש סדר היום את נושאי השבת, כשהוא מתריע מפני הקמת 'מדינת הלכה' ומצהיר כי מפלגתו תדרוש להפעיל את הרכבת גם בשבתות - חבר מועצת החכמים הגאון רבי דוד יוסף, חושף בשיעורו סיפור המעיד על צביעותו של ליברמן.

"היה איש אחד שעזר לי הרבה מאוד", סיפר חבר מועצת החכמים ורב קהילת 'יחווה דעת' הגר"ד יוסף באמצע שיעורו השבועי, "אנחנו רצינו שחברת החשמל ירצו לשתף איתנו פעולה ואז אנחנו דיברנו שאולי יקימו תחנה מיוחדת לבני ברק וירושלים כי האנשים הדתיים רוצים שהכל יהיה אוטומטי וחברת החשמל מאוד לא אהבו את זה, פחדו שכל אחד יקים לו, יתחילו לדבר בעד ונגד, במילים אחרות להפריט את חברת החשמל".

הרב מוסיף ומשחזר בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', "אבל פה היינו צריכים עזרה מהממשלה. פניתי לרב אריה דרעי וביקשתי שיעשה לי פגישה עם שר התשתיות איווט ליברמן - נפגשתי איתו במשרד בירושלים, ישבתי איתו הרבה זמן, הסברתי לו את כל הנושא, הסברתי לו שאנחנו אנשים דתיים וחברת החשמל הם יהודיים ואנחנו רוצים לעבוד איתם בשיתוף פעולה, לצמצם כמה שאפשר את חילולי השבת".

"הוא שמע את זה והוא התלהב מאוד מאוד", אמר לי, "אתם צודקים, מאה אחוז, במקום, לידי הוא התקשר ליו"ר חברת החשמל ומנכ"ל חברת החשמל וזימן אותם לפגישה, כעבור כמה ימים הוא צלצל אלי ואמר לי 'כבוד הרב תדע לך שישבתי איתם ודיברתי וסיכמנו חד משמעית, שהם יעשו כל מאמץ לשתף פעולה עם המכון הטכנולוגי כדי לצמצם את חילולי השבת", מספר הגר"ד יוסף.

הרב מספר דברים כהוויתן, "זה בער בו, הוא מאוד רצה לצמצם את חילולי השבת", כשהוא מתייחס לקמפיין הבחירות של 'ישראל ביתנו' כיום ולהסתה של אביגדור ליברמן כנגד השבת וההלכה, כשהוא אומר, "אם תשאלו אותי מה קרה היום, אז אומר לכם, זו כוחה של פוליטיקה", כך חבר המועצת.

אביגדור ליברמן הרב דוד יוסף חברת החשמל חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד