י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הזדמנות נוספת

בעקבות 'בחדרי': הח"כ החרדי פעל ומכרז האפליה תוקן והוארך

בעקבות הפרסום ב'בחדרי' ובפעילותו של ח"כ אורי מקלב, שלושה ימים בלבד לאחר שנחשפה הטעות במכרז שהנפיק בית המשפט העליון - האפליה תוקנה והמועד הוארך בשבוע • מקלב: "היה מצופה שהרשות השופטת תהווה סמל ודוגמה לקיום הוראות החוק, ולא להפך" • כל הפרטים

בעקבות 'בחדרי': הח"כ החרדי פעל ומכרז האפליה תוקן והוארך
רבנים. אילוסטרציה צילום: יעקב כהן, פלאש 90

למרות התיקון בחוק ייצוג הולם ובעקבות הפרסום ב'בחדרי' ופעילותו של חבר הכנסת אורי מקלב, בית המשפט העליון מתקן את המכרז ומאריך את המועד, כך שתינתן הזדמנות נוספת לחרדים להתמודד לתפקיד הנחשק.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ברשות השופטת הוציאו מכרז נוסף, בו תוקן הסעיף הנותן העדפה לעורכי דין מהציבור החרדי, בו נכתב, "לאחר פרסום המכרז התברר כי טופס זה אינו כולל התייחסות לכל הקבוצות המנויות בסעיף 15א לחוק שירות המדינה (מינויים), תשי"ט-1959 אשר זכאיות למתן עדיפות בקבלה לעבודה מכוח חובת הייצוג ההולם ובפרט - עולה חדש/ה או בן/בת האוכלוסייה החרדית, בהתאם להגדרות הקבועות בסעיף לחוק שירות המדינה".

בנוסף, המכרז שהיה אמור להסתיים היום (חמישי) יוארך בשבוע נוסף ובמכרז המתוקן נכתב, "מועמד/ת המבקש להצהיר כי הוא נמנה עם קבוצות אחרות לעניין חובת ייצוג הולם לפי סעיף 15א לחוק (נולד באתיופיה או אחד מהוריו נולד באתיופיה; בן האוכלוסייה הערבית, הדרוזית או הצ'רקסית; אדם עם מוגבלות חמורה) - רשאי למלא את פרטיו במקום המתאים לכך בטופס".

כזכור, במכתב ששיגר חבר הכנסת אורי מקלב והגיע לידי 'בחדרי חרדים' מתייחס מקלב לפרסום בו נודע כי בית המשפט העלון אינו מיישם את הוראות החוק הקובע כי תינתן עדיפות לחרדים במסגרת העדפה מתקנת. מקלב פונה לנשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות: "מצופה שהרשות השופטת, ובית המשפט העליון בפרט, כגופים המצהירים השכם והערב על הצורך בשמירת החוק, יהוו סמל ודוגמה לקיום הוראות החוק, גם בית המשפט העליון מחויב לקיים את חוקי הכנסת".

לדברי חבר הכנסת מקלב, "היה מצופה שהרשות השופטת ככלל, ובית המשפט העליון בפרט, כגופים המצהירים השכם והערב על הצורך בקיום פסקי דין ובשמירת החוק, יהוו סמל ודוגמה לקיום הוראות החוק, ולא להפך".

עוד מוסיף מקלב כי "למותר לציין כי גם בית המשפט העליון מחויב לקיים את חוקי הכנסת", כשהוא מציין את דברי שופט בית המשפט העליון בדימוס, אהרון ברק שאמר כי "שלטון החוק במובנו הפורמלי מופנה כלפי הרשות השופטת וכי גם לשופט אסור להפר את החוק, דבר זו מופנית כלפי כל השופטים לרבות שופטים בערכאות השיפוט העליונות".

בתוך כך, בעקבות פניית 'בחדרי חרדים', במערכת בתי המשפט הודיעו כי הם יפתחו בבדיקה מול נציבות שירות המדינה ובעת הצורך הם יעריכו או יפתחו את המכרז מחדש בו לא ניתנה העדפה מתקנת לציבור החרדי. המועד הסופי להגשת טופס הקבלה הוא ביום חמישי הקרוב.

ממערכת בתי המשפט נמסר ל'בחדרי חרדים': "ההתייחסות היחידה במכרז שפורסם להוראות בחוק הנוגעות לחובת ה"ייצוג ההולם" היא במסגרת טופס מדף של נציבות שירות המדינה ולא של הנהלת בתי המשפט שצורף למכרז כנספח", כשנטען עוד כי "מבירור עם נציבות שירות המדינה עולה כי הטפסים של הנציבות אינם כוללים התייחסות לתיקון לחוק הנזכר בשאילתה, ועל כן מדובר בסוגיה רוחבית בכל המכרזים בשירות המדינה העושים שימוש בטופס זה ולא קשורה למכרז זה בלבד".

ממערכת בתי המשפט מסרו עוד, "הנושא מצוי בבדיקת הלשכה המשפטית בנציבות, אשר צפויה לעדכן בהקדם בדבר פתרון מתאים ובמקביל נבדק פתרון מתאים גם לגבי המכרז מושא השאילתה", תוך שהם מוסיפים ומבהירים כי "ברשות השופטת נעשים מאמצים רבים לשלב עובדות ועובדים חרדים. בבית המשפט העליון עצמו הועסקו ומועסקים עובדות ועובדים חרדים לרבות מתמחים ועוזרת משפטית ובין היתר בלשכת נשיאת בית המשפט העליון מועסקת עוזרת בכירה חרדית".

אורי מקלב מכרזים לחרדים בית המשפט העליון אפליית חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד