י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

התאוששות בארה"ב: בוגרי האוניברסיטאות הם שוב סחורה מבוקשת

סקר של איגוד המכללות והמעסיקים העלה כי גיוס הבוגרים ב-2012 צפוי לטפס ב-10.2%

  • י' ניסן התשע"ב
התאוששות בארה"ב: בוגרי האוניברסיטאות הם שוב סחורה מבוקשת

שון צ'ואה ציפה שהחיפוש אחר משרתו הראשונה לאחר סיום האוניברסיטה יהיה קשה. ב-2008 צפה באחיו מתקשה למצוא עבודה כאשר סיים את לימודיו. אך חששו התברר כמיותר. צ'ואה בן ה-21, בוגר אוניברסיטת אמריקן, שלח רק 7 קורות חיים בטרם קיבל בחודש שעבר הצעה מיבמ לעבודה כיועץ IT.

צ'ואה הוא אחד הנהנים מהתאוששות שוק התעסוקה עבור בוגרי אוניברסיטאות. הגיוסים חזרו להיות חלק נכבד מקמפוסים אוניברסיטאים, אחד הסימנים לכך שההתאוששות בשוק התעסוקה האמריקאי צוברת תאוצה. לאחר 4 שנים בהן בוגרי אוניברסיטאות רבים התקשו למצוא עבודה ולהחזיר את הלוואות הסטודנטים שלקחו, מרבית הקמפוסים כעת מוצפים בחברות המעוניינות לגייס עובדים.

סקר של איגוד המכללות והמעסיקים (NACE) העלה כי גיוס הבוגרים ב-2012 צפוי לטפס ב-10.2%, מעל להערכות קודמות לעלייה של 9.5%. חברות כמו ג'נרל אלקטריק, אמזון, אפל וברקליס גלובל, מחפשות עובדים חדשים, גם אם רמות הגיוס בחלקן נמוכות מרמתן לפני המיתון. אות נוסף להתאוששות, הוא כי מחפשי עבודה ראשונה מקבלים מספר הצעות.

באוניברסטית קרוליינה הצפונית-צ'אפל היל, משרד הקריירה מדווח על עלייה של 7.4% במספר הסטודנטים שזומנו לראיונות אצל מעסיקים לעומת השנה שעברה. מספר החברות המבקשות לגייס עובדים במשרה מלאה עלה ב-9.2%. הגידול במספר הצעות העבודה לבוגרי תואר ראשון במינהל עסקים עלה ב-10%.

מומחי תעסוקה בכתריסר מכללות אמריקאיות מדווחים על גידול של 15%-30% במספר החברות המגיעות לירידי תעסוקה. באוניברסיטת פלורידה, יריד התעסוקה בסתיו האחרון כלל 15% יותר חברות לעומת 2010, ו-150 חברות ביקשו לקיים ראיונות, לעומת 100 בשנים האחרונות, לדברי ג'אנט גלובר, מנהלת יחסי מעסיקים באוניברסיטה.

שיעור האבטלה הכולל בארה"ב ירד ל-8.3% בפברואר, אך האבטלה בקרב בוגרי אוניברסיטאות מעל גיל 25 עמדה על 4.2%. באופן היסטורי, שיעור האבטלה בקרב בוגרי אוניברסיטאות נמוך בחצי מזה של בעלי השכלה תיכונית בלבד. במהלך המיתון האחרון, האבטלה בקרב הבוגרים הגיעה ל-5%, והובילה למחאות חריפות על העלייה בשכר הלימוד.

גם שכר בוגרי האוניברסיטאות מתחיל להתאושש. לפי NACE, השכר החציוני עבור בוגרים מחפשי משרות ראשונות ב-2012 עלה ב-4.5% לעומת השנה שעברה, ל-42,569 דולר בשנה. לשכר ההתחלתי עשויות להיות השלכות בהמשך הקריירה.

ב-2008, בוגרי אוניברסיטאות רבים שכבר קיבלו הצעות עבודה פוטרו לאחר מכן. ולאחר כמה שנים קשות, בוגרים רבים תקועים במשרות בשכר נמוך ובמקצועות שמעולם לא רצו. פירוש הדבר הוא שישנם גם עובדים רבים שמעוניינים להחזיר את הקריירה שלהם למסלול, שיתחרו בבוגרים הטריים על משרות.

אך מגוון מעסיקים – מיצרניות מכוניות ועד בנקי השקעות – חוזרים לגייס מתמחים ועובדים, ופונים לא רק לבוגרי הנדסה, מדעי המחשב ומתימטיקה. ג'נרל אלקטריק (GE) רוצה לגייס 5,000 מתמחים השנה, יותר מ-3,000-4,000 שהיא נוהגת לגייס מדי שנה. קרייזלר מתכוונת לגייס 400 מתמחים השנה, לעומת 256 ב-2011. החברה גם גייסה כמעט 4,000 עובדים שכירים מאז יוני 2009, שכ-25% הם בוגרים טריים.
אוניברסיטאות בוגרים תעסוקה התאוששות שוק העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד