ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ללא כתרים ותפאורה

מעמד היסטורי בחסידות: מסיבת חומש למעל 500 ילדים

בלי הכנה מוקדמת ובלי תפאורה, החלו מעל 500 ילדי כיתה א' מת"ת סאטמר בקרית יואל, ללמוד חומש 'ויקרא', כשהרבי נוכח לראשונה במעמד ומתענג מהמחזה המרשים • צפו בתיעוד

מעמד היסטורי בחסידות: מסיבת חומש למעל 500 ילדים
מסיבת חומש למעל 500 ילדי סאטמר בקרית יואל צילום: 'מערכת 'בחצרות

ברוב תפוצות ישראל, נהוג שנים רבות לחגוג  מסיבת חומש לילדי כיתה א', כשהם מתחילים ללמוד לראשונה בחייהם את החומש עם פירוש רש"י, במעמד רב פאר והדר, נהוג גן כן שחתני השמחה לובשים בגדי שבת וכתרים לראשיהם וההורים מגיעים לרוות נחת דקדושה מצאצאיהם.

לא כך בחסידות סאטמר השוכנת בקרית יואל בניו יורק, עקב ריבוי הילדים וגם כדי למנוע שעות של הכנות וחזרות הגורמים לביטול תורה, מתקיים המעמד מידי שנה באופן מצומצם יותר, כאשר חתני השמחה לובשים בגדי שבת בלי כל התפאורה מסביב והם מתחילים את לימוד החומש בחדר האוכל הענק שבבנין הת"ת, בלי הכנות של שבועות לפני המעמד.

בלי עין הרע, השנה עקב הגידול העל טבעי של ילדי העיר קרית יואל, כאשר מספר הילדים בכיתה א' הגיע למעל 500 ילדים כ"י, הגיע האדמו"ר מסאטמר בעצמו למעמד כדי לרוות נחת מתלמידיו צאן מרעיתו. הילדים קראו לראשונה את פסוקי פרשת 'ויקרא' כנהוג ושרו כמה שירים, אח"כ עברו לפני האדמו"ר שהעניק להם מתנה מיוחדת.

הנוכחים מספרים ל'בחדרי חרדים', כי השמחה הגדולה ששררה בחדר האוכל של הת"ת, בלתי ניתנת לתיאור, מעל חמש מאות גדיים צעירי הצאן עם 22 המלמדים, רוקדים ושמחים על שזכו להתחיל ללמוד את תורת השם תמימה.

צפו בתיעוד נרחב מהמעמד ההיסטורי • צילום: מערכת בחצרות

מסיבת חומש חסידות סאטמר קרית יואל מונרו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד