י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הראשון לציון: מי שלומד באור החיים זוכה לסגולות וישועות

"מי שקובע עצמו בלימוד האור החיים זוכה לסגולות וישועות" צפו בדבריו של הראשון לציון הגרש"מ עמאר לכבוד הילולת האור החיים הקדוש • ומה עשה הגר"ח שמואלביץ זצ"ל כשביקש לחלוק על דברי האור החיים

הראשון לציון: מי שלומד באור החיים זוכה לסגולות וישועות
הראשל"צ הגרש"מ עמאר צילום: באדיבות המצלם

אמש נערכה הילולת האור החיים הקדוש בהשתתפות מרן הראשון לציון הגרש"מ עמאר במעמד נשא דברים הראשון לציון והרחיב במעלת לימוד בספריו של האור החיים הקדוש, ועל כך שזכה והיה בבחינת משיח.

"היו לומדים את האור החיים בפחד ורעדה. הוא כתב באחד ההקדמות שלו, בכדי שלא יבוא כל אחד ויקרא ויתחיל לחלוק. אמר, מי שיבוא לחלוק אני יעקוץ אותו וזה גרם שהיו מפחדים לחלוק, ויש כאלה שאף פחדו ללמוד עד שבא חכם שאחריו רבי דוד פרדו והוא אמר שהוא יפרש את דבריו והוא ערב לכך".

"האור החיים לא יתכוון לא לחלוק כלל, כך היא דרכה של תורה, אלא אמר שאם אדם ילמד ולא יעיין טוב ויזלזל ויחלוק אני יעקוץ. אבל אם אדם ילמד ויעיין עד שידו מגעת ויחלוק אני ערב לו שלא יקרה כלום". אמר הראשון לציון".

בדבריו סיפר סיפור מעניין על ראש ישיבת מיר הגאון רבי חיים שמולאביץ זצ"ל שרצה לחלוק על דבר מסוים באור החיים הקדוש.

"היה פה בירושלים גדול הדור רבי חיים שמולאביץ זצ"ל ראש ישיבת מיר. היה ראש ישיבה גדול וגם אומר שיחות מיוחדות. היו מגיעים מכל הישיבות לשמוע אותו, וסיפרו לי המשפחה שפעם היה נראה לו לחלוק על איזה דבר באור החיים והיה משתהה שלושה חודשים. אחרי שלושה חודשים אמר בשיחה, תראו האור החיים אומר כך וכך וזה שלושה חודשים שחשבתי לחלוק עליו ולא העזתי וכל יום אני חוזר על דבריו והיה נראה לי שאני צודק".

הראשל"צ הוסיף: "היום אחרי שלושה חודשים הלכתי לציון שלו ובקשתי מחילה ואז עכשיו אני אומר מה שנראה לי ואמר זאת בפחד וברעדה". סיפר רבה של ירושלים והוסיף "הלוואי שנבין את דברי האור החיים הקדוש. מי שקובע עצמו בלימוד הזה זוכה לסגולות ולישועות גדולות".

הרב שלמה משה עמאר האור החיים הקדוש הילולא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד