י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
'לא נראה בכלל'

לייבל'ה הזדקן בשלושים שנה ונפרד מהדובר

המדור שכולכם מצפים לו בקוצר רוח מידי שבוע קרם עור וגידים וכעת הוא מציג בפניכם את כל הדברים החשובים באמת שהתרחשו השבוע • הסינים הבכירים שהגיעו לחתונת המשגיח בירושלים, סילמן הלטאי נהפך למנחה אירועים, העסקן שבדרך לאוסטריה, וגם קישקע חלדודנא חוזר ובגדול! 

לייבל'ה הזדקן בשלושים שנה ונפרד מהדובר
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה הזדקן השבוע בשלושים שנה.

לייבל'ה שכידוע נסתר ותמונותיו כמעט ואינן ברשת, הופתע השבוע לגלות תמונות מביכות שלו בגיל 72. לייבל'ה עצמו כלל לא נבהל מהתמונה שחבריו ארגנו לו באפליקציה שמשגעת את הרשת בכל העולם.

הבעיה הייתה שרעייתו של לייבל'ה - הגברת הינדל'ה, כמעט וקיבלה שבץ לבבי. היא ראתה את התמונה ולא האמינה שכך בעלה יראה בעתיד, מצידו של לייבל'ה הוא יברך על הנס בכך שיגיע בכלל לגיל כזה עם כל בדלי הסיגריות שנערמים לצד הסטנדר שמשמש אותו לנמנום קל בצהרי היום. אבל מה זה משנה, העיקר שיוכל לשבת וללמוד בכולל לגמלאים ולקוות שנכדיו ימשיכו את דרכו.

אך כל זה מתגמד לעומת הדבר הבא: השבוע נפרד לייבל'ה מדובר עירית בני ברק המיתולוגי אברהם טננבוים שמכהן בתפקיד עוד מהימים שבן גוריון היה יו"ר מפא"י. טננבוים פרש אחרי 45 שנה בתפקיד.

מי שתפקדו כמפיקי האירוע הם גודי סילמן וישראל דרנגר - הבולדוזר הגוראי של זייברט. השנים נצפו בחפ"ק מתארגנים למסיבת הפרידה. 

לייבל'ה הגיע למסיבה וראה גם את הרל"ש של רובינשטיין - דוד פינקל - שגם הזדקן קצת, אך למרות הכל נשאר צעיר והוא נצפה סוגר פינות אחרונות עם סילמן. בשיאו של האירוע לאחר שסילמן הצעיר (שחגג בר מצווה לממשיך השבוע) הנחה את האירוע באופן מקצועי. 

ומדובר לדובר, מי שכבר ממלא את מקומו של טננבוים המיתולוגי הוא איש התקשורת ישראל כהן. השניים נעמדו לתמונה משותפת שתיכנס לדפי ההיסטוריה. 

לייבל'ה הגיע השבוע גם לאולמי 'נוף ירושלים' לחתונת נכד המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין. המשגיח, כידוע, משרידי תלמידי מיר שבשנחאי, ראה משלחת מיוחדת של הממשלה הסינית שהגיעה לחתונה הגדולה. 

לייבל'ה תיעד את הסינים הבכירים נועדים עם הנגיד הנודע מברוקלין ר' יעקב וואלקין - הזכור לכולם מהכותרת "הנגידים זעקו ר' אשר למה עזבתנו", וואלקין הסתודד עם הסינים זמן רב וללייבל'ה נודע כי מפאת קדושת המקום המאבטחים נשארו בחוץ. 

גם את הזמר והיוצר ישי לפידות ראה לייבל'ה משמח בשמחה‎ ומתברך באופן מיוחד מהמשגיח. 

בלובי השמחה ראה לייבל'ה את הנגיד הרב אבריימי וואלקין מלורנס, הרב מוטי בוטרמן משובו, וראש מוסדות 'כנסת ישראל' - הרב יעקב קניג, יחד עם המנכ"ל יעקב דינר, מסכמים את המצ'ינג האחרון. 

ובצל חתונת נכדת סגן שר הבריאות שנערכה השבוע באולמי מונדיאל - בה רקד סגן השר מצווה טאנץ בכל הכוח. נצפה סגן השר מרים לחיים בחתונת נכד הראשון לציון הגר"א בקשי דורון. מי שנראה מאחור הוא עוזרו ויד ימינו של הראשון לציון - הרב ישראל יצחק תורג'מן. 

ואילו השר דרעי נצפה מברך על הכוס בבית של הבנש"ק שלומי קנייבסקי, שחגג שבע ברכות לאחיו מוטי. הסבא הגדול - שר התורה - הגיע לבית לראשונה וחנך אותו. השר דרעי יש לציין, בירך בהבהרה ספרדית מבלי להגיד "הבן לן" שמים וכו'. על חלק המוזיקלי, מאיר אדלר, אהרל'ה סמט והקלידן מוטי כהן. 

גם השבוע לייבל'ה לא ויתר על חו"ל ולעת הגעת עונת ה'בנאות דשא' של האדמו"רים היוצאים לאירופה, ראה לייבל'ה את העסקן מתולדות אהרן אהרל'ה סמט, נמצא על טיסה לאוסטריה. סמט שמומחה ללכוד עשירים, נלכד הפעם בעדשה של לייבל'ה. 

בשדה התעופה ראה לייבל'ה את הרבי החדש מוזטשקא אמסנא שחזר מפולין עם התפילין בידו וזאת לאחר שמצא את הקבר של זקנו הרבי מאמסנא זצ"ל - שנפטר לפני מאות שנים. בשדה התעופה פגש הרבי את הבדרן אבא טורצקי שתרם כמה בדיחות. 

ובארוזה - שווייץ, נצפה איש העסקים הצעיר מויז'ניץ שרגי סנדרוביץ, שעשה אקזיט בביטוחים. הוא המריא לנאות דשא כמנהג האדמו"רים ועל הדרך תיעד את הרבי מבערזאן ממתין ברכבת להגיע לארוזה. 

ובפולין ראה לייבל'ה את הגאון רבי שלמה מחפוד - גאב"ד 'יורה דעה', שנסע לפני שבוע וחצי לסיור במפעלים ופגישות עם רבני קהילות בפולין. מי שנסע לשבת והפתיע את הרב, היה מקורבו עוזי ברק, שנראה עם הפאות בחוץ כנהוג בעדת תימן לאחר שעשה שבת במחיצת הרב. 

והזמר דודי קנאפלער מארה"ב נצפה נושא תפילה על ציון הרבי מלויבאוויטש זי"ע בקווינס. 

ובהרי הקאנטרי, הצלם אברמי ברגר המריא לארה"ב ובין צילום לצילום תפס את הפרה משוטטת. 

לאחר שסיים עם הפרה, הלך לבית מדרשו של הרבי מניקלשבורג ששם עליו את שתי ידיו ובירכו בחמימות. 

ובבר מצווה לבנו של הנגיד ר' ישראל זופניק - מנהל קרן ויואל משה ובנו של ר' משה שמואל מויליאמסבורג - שנערכה בניו יורק השתתפו אדמו"רים ורבנים לצד נגידים ושועי עולם. בין יתר הנוכחים ראה לייבל'ה את המשבקי"ם לבית סאטמר, את הנגיד אהרן וולפסון והרשל שרייבר ועוד. 

לרגל השמחה, שר כוכב הקומזיצים בארה"ב דובי מייזלעס את השיר שהלחין דוד החתן - הנגיד הצעיר אברמי זופניק - שהפתיע את כל הקהל. 

ומי שלקח גם הפעם את עונת הנופש הוא השף גולדיס ששוב הפיק את 'קישקע חלדודנא' והפעם עם התוספת "ושם ינוחו יגיעי שבת", לייבל'ה מחכה לשבת כבר לטעום מהקישקע המיתולוגי. 

ובצל האדמו"רים שטסו למנוחה, הבוקר עלה לייבל'ה יחד עם המוני בית ישראל  לקברו של האור החיים הקדוש בהר הזיתים ושטח את ליבו בתחינה למילוי מבוקשם של כלל בית ישראל.  לצד הציבור הרחב הבחין לייבל'ה גם בבעל ההלכה ברורה וחבר המועצת הגר"ד יוסף לצד בנו הרב עובדיה יוסף שבאו לשטוח את לבם וגם דאג לתיעוד.
 

מחווה מרגשת השבוע לראש עיריית ירושלים - במהלך ביקורו בישיבת אורייתא. הצוות הרוחני של הישיבה העניק לליאון מזוזה מהודרת אותה כתב אחד הבחורים שלמד כתיבת סת"ם בישיבה. 

במהלך השבוע האחרון, לייבל'ה זיהה נהירה לכיוון בית המדרש 'שאץ' בפאתי עיר התורה והחסידות, שם בירמ"ץ הרב מנדל מושקוביץ, רב קהילת אזמרה בצפת, את בנו הבכור.  למרחוק נשמע קולו הערב של איש החסד חונא דייטש עם מקהלת 'נרננה' שלא מפסיקים להופיע. 

ואפרופו דייטש, במוצאי שבת עצרו כולם מלכת עת נחגגו לחונה איש החסד האגדי 40 שנה להיוולדו בעיר התורה והחסידות. מאות הגיעו להפתיע את חונה באולמי פביליון בתלפיות, שם הוטחה גם עוגה לפרצופו, אך חונה בעל מידות, מחל בלב שלם. 

לאחר שכל החברים חגגו, יצא חונה לעיר, שם נצפה עם העיתונאי יאיר שרקי מ'החדשות' כשהם מסכמים את היומולדת ההיסטורית שנחגגה תחת אפו מבלי שידע ומתאר לו איך הצליחו להביאו לאירוע בדרך לא דרך. 

ומי לא מכיר את המתופף הירושלמי הנודע מוטי הכט - שליייבל'ה גדל עליו בהיותו פויקער. אז בשבת האחרונה הוא נצפה במלון לאונרדו ים המלח בצוותא עם החזן העולמי איצ'ה מאיר הלפגוט וילד הפלא דודי לינקר.  מסתבר שהמקהלה אותה מנהל 'נגינה וואיס' ליוו את האירועים המוזיקליים בסופ"ש במלון. 

מני הולנדר המנטל דוס הראשון בישראל, נחת בישראל בסוף השבוע לאחר ששב מסיבוב הופעות של שבועיים בארצות הברית, שם הופיע עם המופע החדש המרתק והמדהים שלו, "מנטליזים באקסטרים", הוא הספיק להתארח בתוכנית טלוויזיה ולהצטלם עם הרב של הידוענים בארה"ב, מארק שנייר.

בישיבת 'מרכז הרב' ערכו בימים האחרונים סעודת הודיה לרגל הצלחת קמפיין הצ'רידי במסגרתו גייסו למעלה מעשרים מיליון שקלים. במהלך האירוע, הוזמן ראש הישיבה הרב יעקב שפירא לקבל את הצ'ק הנכסף מחברת הצ'רידי, לא לפני שקיבל את חתימתו של מוטי בוטרמן, מה שמזכיר ללייבלה כי הוא גם לא היה מסרב לצ'ק של 10 ספרות.

ואפרופו התרמות. בקמפיין הגדול 'חלקי עמו' של ישיבת 'קרית מלך' בבני ברק, נצפה בן הישיבה ויקיר עולם התורה רפאל ז'ק עוזב את הגמרא ורואה מסך מחשב לראשונה בחייו. רפאל הצליח להתרים את כל העיתונאים במגזר, את יצחק פלדמן, יעקב גרודקה, משה ויסברג, יענקי פרבר, וגם את אליהו ארנד, חיים ולדר לצד עשרות ראשים מעולם התורה, דבר לא פשוט להוציא מכל החבורה את הכסף אך אף אחד לא יכול לעמוד מול רפאל. 

לייבל'ה עקב השבוע במצלמות אחרי מנדי קוריץ, מנכ״ל קוריץ מערכות וצפה בו מסתודד בעניין רב יחד עם שני הראיסים של בני ברק, ראש העיר אברהם רובינשטיין וסגנו חנוך זייברט. אמר מי שאמר שיש למה לחכות. נו שוין נמתין בסבלנות.

מתנדבי זק"א תל אביב, יצאו השבוע ליום טיול וגיבוש במהלכו ביקרו בפארק אקסטרים בעכו, בית הכנסת המונומנטלי 'אור תורה' בעכו, וסיימו בטיול ג'יפים אתגרי וארוחת ערב על האש ביער ביריה.

כתב הברנז'ה החרדי איציק אוחנה, חשף השבוע כי צוות צילום של 'כאן 11' המריא לאומן שבאוקראינה בכדי לצלם סרט דוקומנטרי על חיי הקהילה היהודית - לצילומים התלוו: השחקן איתי תורג'מן שהתקרב בשנים האחרונות לדת, רב הסלבס מרדכי חסידים, המפיק יונתן בן טוב, איש העסקים המקומי ישראל ברקמן והבעלים של חברת ההסעות 'פאייכלה' יצחק אוחיון.

אפרופו אוקראינה - במוצ"ש האחרון נצפו השחקנים: איתי תורג'מן, ציון ברוך, עמוס תמם ומוריס כהן מתחזקים במסע לקברי צדיקים, כשהם מלווים במקורבם של גדולי ישראל שמעון ברדי - לאחר שבת של התעלות רוחנית.

פינת המזל טובים 

את הפינה פותח לייבל'ה עם הבר מצווה לבנו הגדול של יהודה יוסקוביץ' איש חסידות ביטשקוב ואיש הטיסות הרפואיות. לייבל'ה שוויתר על כל המסעדות בליל שישי לטובת השמחה, חשב לעצמו מה כבר יכול להיות בבר מצווה באולם סלונים. אך לייבל'ה הגיע רעב ויצא שבע כמו שלא אכל שנים רבות. בשמחה כמובן ראה לייבל'ה את הרבי מביטשקוב, לצד חברים רבים והזמר פיני אינהורן. 

השבוע בחתונה בכפר חב"ד נצפו: אלכס פישמן הכתב הצבאי של 'ידיעות אחרונות', פרופסור פלדמן מנהל מחלקת נוירוכירוגיה'תל השומר', הרב בנימין ליפשיץ סגן ראש המועצה האיזורית שדות דן, והעסקן החב"די יעקב גלויברמן.

ואפרופו חב"ד, מזל טוב לאיש התקשורת אורי רווח שהתחתן עם גברת גלויברמן מביתר עילית. 

ובחופת בן "הבוררת" הרבנית ברוריה זבולוני בגן האירועים "עולמיא" השתתפו: שר החינוך הרב רפי פרץ ‎ שכובד בקריאת הכתובה, יו"ר הסוכנות היהודית בוז'י הרצוג ‎, יו"ר הרשות השנייה יוליה שמאלוב ברקוביץ. את החופה הנחה מקורבה רפי פרלשטיין.

מזל טוב ליו"ר ארגון 'יד שרה' וראש עיריית י-ם לשעבר אורי לופוליאנסקי לרגל אירוסי נכדתו, בת לבנו הגר"י, ראש ישיבת 'נחלת יאיר' החתן מבכירי ישיבת פוניבז'. 

ברכת מזל טוב לאיש יחסי הציבור האגדי שרגא ניימן להולדת הבנות התאומות לאחר שכבר יש ממשיך שכבר אוטוטו בן שלוש. 

ברכת מזל טוב למנכ"ל אימפריית הקירוב 'כנסת ישראל' הרב יעקב דינר האיש ו'הפרסומדיה' לרגל הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה מקווה כשהוא ממתין בתור בקופת החולים לראות מזל טוב במסך. 

ברכת מזל טוב לנגיד הנכבד ר' חיים ויספיש ממקורבי הרבי ממעזיבוז' לרגל הולדת הנכד בשעה טובה ומוצלחת. 

ולסיום, ברכת מזל טוב חמה ולבבית לבחור החשוב יונתן אורלנצ'יק - מבחירי ישיבת פוניבז' - לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת עב"ג משפחת קמינצקי, אורלנצ'יק נותן את כוחותיו ותורתו גם בישיבת 'קרית מלך' שם חגגו גם לאחר הקמפיין את אירוסיו. 

לייבל'ה רכילות חרדית אברהם טננבוים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד