ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הפרשה שנחשפה ב'בחדרי'

מאסר על תנאי ועבודות שירות לראש הישיבה שתקף תלמידים

יהודי ששימש במשך שנים כראש ישיבה ידועה במודיעין עילית, הואשם הבוקר בבית המשפט ברמלה  כי פגע בתלמידים וניצל את חולשתם. נגזרו עליו תשעה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי ונקנס כספי • אם אחד הנערים שנפגעו ל'בחדרי': "זה היה עצוב מנשוא, הידיעה שהבן שלי עבר התעללות קשה, על ידי ניצול מצבו כבן להורים גרושים"

מאסר על תנאי ועבודות שירות לראש הישיבה שתקף תלמידים
אילוסטרציה. צללית אדם חרדי צילום: Keren Freeman/FLASH90

הפרשה שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים' הגיעה אל סיומה: בית משפט השלום ברמלה הרשיע ראש ישיבה בכך שתקף שניים מתלמידיו וביצע בהם מעשים אסורים.

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: השופט מנחם מזרחי מבית משפט השלום ברמלה, גזר על ראש הישיבה, במסגרת הסדר טיעון, תשעה חודשי עבודות שירות וכן קנס כספי לכל אחד משני התלמידים שהתלוננו נגדו.

בתום הדיון, ראש הישיבה (לשעבר) שהורשע במעשים חמורים, פנה בבית המשפט לנפגעים ואמר "אני מתנצל בפני המתלונן ואמו על הטעויות שעשיתי בדרך, על אף שעזרתי להם ולמשפחות רבות. אני מדגיש את התנצלותי בפניהם על המעשים". אם המתלונן שנחכה אף היא בדיון, אמרה ל'בחדרי חרדים' כי לדעתה הוא התנצל, "כיון שמאד נבהל מנוכחתנו באולם המשפט והעדיף כפי הנראה להשתיק אותנו על מנת שלא נערער או נתבע אזרחית".

הפרשה נחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים' בכ"א אייר תשע"ו (05/2016), אז פרסמנו כי ראש ישיבה בעיר מודיעין עילית, המריא במפתיע לארצות הברית, ובישיבה נטען אז כי הרב חשש מתלונה של תלמיד שנפגע. חצי שנה מאוחר יותר בחודש טבת תשע"ז (01/2017) כשבועיים לאחר ששב לישראל, הגיע לתחנת משטרה מיוזמתו ושם נעצר.

בחקירתו הכחיש ראש הישיבה את המיוחס לו ובית המשפט האריך מעצרו. ב'בחדרי חרדים' פורסם אז כי רבה של העיר מודיעין עילית, הרב מאיר קסלר, שוחח עם חוקרי המשטרה אולם סירב למסור עדות. "באופן כללי יש מספר רבנים בעיר שמסרבים למסור עדויות. חלק מהם זה מוסכם עם פרקליטות מחוז מרכז כי הם מטפלים בבעיות מסוג אלו בעיר" אמר החוקר רס"מ ליאור אסרף בדיון.

מאז, הוארך מעצרו תשע פעמים והוא שהה במעצר בית למשך 32 ימים. כפי שפורסם ב'בחדרי', בעקבות טעות של המשטרה, של הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה - ראש הישיבה שוחרר אתמול ממעצר בית, זאת מאחר ואישור של היועמ"ש אביחי מנדלבליט להחזיק את ראש הישיבה במעצר למעלה מ-30 יום, הגיע באיחור, היה ממוען לבית משפט המחוזי בבאר שבע ותאריך המכתב היה על שלושה חודשים קודם לכן. בעקבות "מסכת זו תקלה רודפת תקלה" כתב השופט חנן מלצר, החליט לשחררו למעצר בית עד להחלטה אחרת. בדיון שנערך באותו היום, הפרקליטות ביקשה להחזירו למעצר בכלא, אך בית המשפט קיבל את עמדת עורכי הדין והותירו במעצר בית בבית אמו בבני ברק.

בתאריך י"ח בשבט, פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה נגדו כתב אישום בעבירות מעשים מגונים בשני מתלוננים קטינים. מאז, התנהל הליך משפטי בעניינו והבוקר בית המשפט גזר עליו, כאמור, תשעה חודשי עבודות שירות וכן קנס כספי עבור המתלוננים.

אמו של התלמיד שנפגע, אמרה כי "התחושות היו קשות, אני בכיתי". בשיחה עם 'בחדרי חרדים' לאחר גזר הדין, אמרה "זה היה עצוב מנשוא, הידיעה שהבן שלי עבר התעללות קשה, על ידי ניצול מצבו כבן להורים גרושים". עוד הוסיפה "אנחנו, המשפחה, נתנו בו את מבטחינו - אבל הוא החליט לנצל את הגירושין שלי וחשב שאנחנו חלשים מכדי לעשות משהו" אמרה ל'בחדרי חרדים'. "אני ובני היינו הראשונים שהגשנו תלונה בנושא בתחנת המשטרה. גם משפחתי, שאר ילדיי נפגעו מאד ומאז קשה לנו לתת אמון בבני אדם".

כאמור, גזר הדין ניתן בהתאם להסכם שגובש בפרקליטות מחוז מרכז. "העצב הכי גדול, שכתוצאה מההסכם טיעון, הוא קיבל מאסר על תנאי ועבודות שרות בלבד" אמרה.

עבודות שירות הסדר טיעון ראש ישיבה מעשים חמורים וביערת הרע מקרבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד