י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

טכנופיל: סקירת Samsung Galaxy W - חכם על גדולים

הסמארטפון הקומפקטי של סמסונג, המגיע לישראל רגע לפני הדור הבא של המכשירים החכמים, מציע ביצועים מצוינים, תצורה קומפקטית, חיי סוללה מרשימים ומחיר סביר בהחלט

  • כ"ד ניסן התשע"ב
תמורה טובה למחיר. Samsung Galaxy W  צלם: סמסונג
תמורה טובה למחיר. Samsung Galaxy W צלם: סמסונג



ביום ראשון שעבר, באיחור של כחצי שנה, נחת בישראל מכשיר ה-Galaxy W של סמסונג. המכשיר, הראשון בסדרת Wonder המיועדת לשלב ביצועים מיטביים עם עיצוב מוקפד, מיועד לשוק הביניים ומציע תכונות של סמארטפון מתקדם בגודל קומקפטי.

מפרט

מעבד דגם Qualcomm Snapdragon MSM8255
ליבות 1
מהירות 1.4GHz
זיכרון זיכרון עבודה 1GB
אחסון פנימי 1.7GB
חריץ הרחבה microSDHC עד 32GB
מסך סוג LCD
גודל 3.7 אינצ'
רזולוציה 480x800
צילום חיישן אחורי 5 מגה-פיקסל
וידאו HD 720p
חיישן קדמי VGA לשיחות וידאו
קישוריות תקשורת סלולרית דור 3.75, מתאים לכל הרשתות בישראל
אינטרנט אלחוטי WiFi b/g/n
תקשורת אלחוטית קצרת -טווח בלוטות' 3.0
קישוריות פיזית MicroUSB, אזניות
סוללה קיבולת 1,500mAh
זמני סוללה מוצהרים עד 420 שעות המתנה או 8:20 שעות דיבור (בדור 3)
מעטפת הרכב פלסטיק
משקל 115 גרם
מימדים 115.5x59.8x11.5 מ"מ

מבחוץ

ה"פלא" לא רחוק כלל מלהגשים את שמו. את רשימת התכונות העמוסה שלו הצליחה סמסונג לדחוס לתוך אריזה קטנה ומעוצבת בקפידה, שממבט ראשון עלולה להטעות וליצור את הרושם שמדובר במכשיר בסיסי הרבה יותר. בהשוואה מול מכשירים אחרים, גודלו הפיזי קרוב יותר למכשירים בעלי מסכים בגודל חצי אינצ' פחות מאשר למכשירים בעלי מסך גדול משלו בהפרש דומה.

צידו הקדמי של המכשיר הוא משטח זכוכית אחיד, שאת רובו תופס המסך. מעליו נמצא חריץ רחב לאפרכסת ומתחתיו כפתור "בית" פיזי, בדומה לזה המוכר ממכשירי הגלקסי אס, ושני כפתורי מגע - "חזרה" ו"תפריט". הכפתור הפיזי נוח למדי לשימוש, אך כפתורי המגע שלצידו נוחים פחות, לפחות עבור מי שרגיל לשורת כפתורים ממשיים. עם זאת, שטחם הנדיב חוסך טעויות-נגיעה, הקורות לעתים קרובות במכשירים דומים כאשר ניסיון נגיעה בתחתית המסך חורג לשטח הכפתור או להיפך.

צידו האחורי של המכשיר עשוי פלסטיק בעל מרקם מחוספס, המקנה לו אחיזה איתנה ומונע החלקה. חלקו העליון של צד זה, המכיל את המצלמה והמבזק, עשוי פלסטיק חלק, המקל על מציאת גבולות הפאנל לצורך הסרתו וגישה לסוללה, לכרטיס ה-SIM ולחריץ ההרחבה.

בצידי המכשיר נמצאים הכפתורים הבסיסיים: כפתור הנעילה בצד ימין - מיקום ייחודי לסמסונג ולרוב נוח יותר מהמיקום העליון המוכר אצל שאר היצרניות - וכפתורי עוצמת השמע בצד שמאל. השקעים - זה המיועד לאזניות וזה המיועד לחיבור למחשב - ממוקמים יחדיו בצידו העליון, כאשר חיבור ה-USB מצוייד ב"דלת הזזה" המגנה עליו מפני אבק ופתיחתה וסגירתה קלות ומהירות יותר מכיסויי גומי מסתובים הנמצאים במכשירים אחרים.

מבפנים

Galaxy W מבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה 2.3, ובעתיד צפוי להשתדרג לגרסה 4. על גביה מולבש ממשק ה-TouchWiz של סמסונג, הכולל כמה תכונות המקילות על השימוש: ראשית, שבעת מסכי הבית שלו ניתנים לגלילה לא רק בהחלקת אצבע, אלא גם בנגיעה באחד משבעת העיגולים הממוספרים בתחתית המסך או בהחלקת האצבע על שורת העיגולים, מה שחוסך החלקות חוזרות ונשנות. בנוסף, ניתן לצפות ב"תצוגת-על" של כל המסכים ע"י תנועת "צביטה" (המשמשת במסכי מגע כפקודת "זום-אאוט"), ממנה ניתן גם לשלוט על מספר המסכים (מ-1 עד 7).

מתחת למסכי הבית נמצאים ארבעת קיצורי הדרך הקבועים: חייגן, אנשי קשר, ממשק הודעות ותפריט אפליקציות. ניתן להחליף את שלושת הראשונים מתוך תפריט האפליקציות, המעוצב באופן דומה למקבילו באייפון אך מאפשר גם להציג את האפליקציות בתצורת רשת (grid) או רשימה, לפי סדר התקנתן או בסדר אישי הכולל תיקיות.

המקלדת היא אחת מנקודות התורפה של המכשיר: מקלדת מגע מלאה על מסך שגודלו פחות מ-4 אינצ' אינה נוחה מספיק לטעמנו. עם זאת, סמסונג ציידה את המכשיר במקלדת Swipe, המאפשרת הקלדה בשיטת "חבר את הנקודות", ע"י גרירה של האצבע בין האותיות המרכיבות את המילה ושימוש במילון פנימי לזיהוי מיטבי גם במידה והתנועה התבצעה בחוסר דיוק. בנוסף, קיימת אפשרות להחליף את ממשק המקלדת במצב אנכי ללוח מספרים בו כל מקש מכיל שלוש אותיות כפי שמוכר מהטלפונים המסורתיים.

מבחינת מהירות תגובה, מדובר באחד המכשירים המהירים בשוק. קשה לתפוס אותו בהפתעה, אפילו כאשר רצות עליו במקביל כמה וכמה אפליקציות. הוא מגיב היטב לכל נגיעה, ומבצע פקודות במהירות וביעילות. בניגוד לגלקסי אס הוותיק, הוא לא נזקק לעצירת פריימים באנימציות כדי לתת לעצמו שנייה לחשוב מה עושים הלאה. מצד שני, בניגון וידאו באיכות גבוהה או הרצת משחקים כבדים ניכר בו שהוא אינו מיועד להיות "חיית מולטימדיה", מה שגורם למהירות נגינה איטית מעט מזו של מכשירים אחרים. עם זאת, שימוש ממושך לא מפחיד אותו, וגם כאשר הוא מתחמם הוא שומר על טמפרטורה סבירה - מה שקשה להגיד על מכשירי מולטימדיה רבים.

עם יצירת מולטימדיה, לעומת זאת, הגלקסי W מתמודד היטב. המצלמה שלו, המצוידת בממשק ידידותי למדי שאינו מעיק על הצילום, מפיקה בתנאי תאורה סבירים תמונות בצבעים חמימים וחדים, המשתוות בקלות לאלו של מכשירי דגל. גם צילום וידאו באיכות HD 720p (האיכות המקסימלית האפשרית) מפיק תוצאות שלא יביישו את סרטוני החופשה המשפחתיים. צילום בחושך מניב, באופן לא מפתיע, תוצאות אופייניות ומטושטשות. חבל רק שהמכשיר אינו מצויד בחיבור לטלוויזיה (HDMI), כך שכדי לצפות בתמונות ובסרטונים יש צורך בהעברתם למחשב או בטלוויזיה בעלת תקן חיבור אלחוטי כגון DLNA.

אורך נשימה

ה"פלא" העיקרי ב-Wonder הוא חיי הסוללה שלו: למרות שהוא אינו מצויד בסוללה חריגה או במפרט חסכוני במיוחד, בניסיונות שלנו הוא שרד שני ימי עבודה רצופים בשימוש ממוצע של שיחות, הודעות טקסט מיילים, שעות בודדות של גלישה ואף שימוש של כשעה ביום כנתב אינטרנט אלחוטי למחשב נייד. בשימושים כבדים אף יותר, שכללו צילומים ממושכים, משחקים, וידאו וגלישה אובססיבית הוא החזיק קרוב ליממה. מדובר בנתון חריג למדי בנוף הסמארטפונים העכשווי.

שורה תחתונה

לפחות עד שיצאו בישראל מכשירי הדגל של החברות השונות לשנת 2012, מדובר במכשיר הנותן את התמורה הטובה ביותר למחיר - במיוחד לאלו הזכאים לקבל אותו עם זיכויים מלאים מספקיות הסלולר.

זמינות

המכשיר זמין ברשת סלקום החל מיום ראשון שעבר במחיר של 2,844 שקל (79 שקלים לחודש למשך שלוש שנים) או 2,556 שקל (71 שקל לחודש למשך שלוש שנים) למזמינים דרך האתר.

במקביל, החל ה-W להימכר בשוק החופשי ברשת אייבורי במחיר 1,890 שקל.

מרשת פלאפון נמסר כי המכשיר ישווק אצלה החל מסוף השבוע במחיר של 2,516 שקל (69.9 שקל לחודש למשך שלוש שנים).

פרטנר אישרהה כי בכוונתה להשיק את המכשיר עד סוף החודש. המחיר טרם נמסר.
סמסונג סלולר קומפקטי חדש סקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד