י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עשרות אלפי דירות תוך 20 שנה

הפתרון הייעודי של הממשלה למצוקת הדיור החרדי

עד 2040 מתוכננות הערים קרית גת וקרית מלאכי להפוך לחרדיות, כאשר בשטחן ייבנו עשרות אלפי יחידות דיור | ראש העיר קרית גת מברך: "קריית גת היא המודל הקלאסי לחיים יחד של כל שבטי ישראל"

הפתרון הייעודי של הממשלה למצוקת הדיור החרדי
יחידות דיור בבנייה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שתי ערים בדרום הארץ, צפויות להפוך לחרדיות עד לשנת 2040, כך נחשף בעיתון 'כלכליסט' מנתוני התכנית האסטרטגית של הממשלה לפתרון מצוקת הדיור במגזר החרדי.

מדובר בערים קרית מלאכי וקרית גת, באחרונה שמונה כיום כ-60 אלף תושבים, מתוכננות להיבנות 40 אלף יחידות דיור עבור המגזר החרדי. בנוסף בשטח הסמוך לעיר, על אדמות מושב תימורים תיבנה שכונה חרדית שתכלול 15 אלף יחידות דיור וההערכה היא שהשכונה תסופח לקרית מלאכי.

יצוין כי בקרית גת ובקרית מלאכי כבר היום מתגוררים כמה אלפי חרדים. בקרית גת מתגוררים חרדים רבים מכלל החוגים והעדות, חסידים מחצרות, גור, בעלזא, סלונים ובאיאן לצד חסידים מחצרות נוספות שעדיין לא פתחו מוסדות רשמיים בעיר, וכן ספרדים, ליטאים וחב"דניקים. לחב"ד ישנם כמה וכמה מוסדות ובתי כנסת בעיר. כמו כן רב העיר הגאון רבי משה הבלין משתייך לחב"ד.

בקרית מלאכי מתגוררים גם כן חרדים רבים, רובם חב"דניקים, לה יש גם שכונה שלימה בתוך העיר בשם 'נחלת הר חב"ד' לצד חסידים נוספים המתגוררים בשכונות החדשות שנבנו בעיר בשנים האחרונות.

עוד מדווח ב'כלכליסט', כי בעיר כסיף שבתל ערד בנגב מתוכנן לקום יישוב חרדי נוסף שיכלול 18 אלף יחידות דיור. כמו כן, ביישוב חריש מתוכננות להיבנות עוד 10 אלף יחידות דיור ונשקלת אפשרות שהן ישווקו לחרדים. כל אלה לצד תוכניות בנייה בערים החרדיות הקיימות בית שמש ואלעד. בהן ישנה אפשרות לבנות עוד כמה אלפי דירות.

ב'כלכליסט' פנו לראש העיר קרית גת אבירם דהרי וזה דווקא התלהב מהרעיון, בשונה מהטרנד הנוכחי של ראשי ערים להדיר חרדים מעירם. "קריית גת תכיל בעתיד למעלה מ־100 אלף יחידות דיור. אין לנו בעיה לא עם חרדים, לא עם העולים מתימן, לא עם העולים מחבר העמים ולא עם עולי אתיופיה", אומר ראש העיר.

לדבריו, "קריית גת היא המודל הקלאסי לחיים יחד של כל שבטי ישראל. כפי שאמרתי כל הזמן העיר קריית גת הופכת אט אט למרכז החדש של ישראל והיא תהפוך בשנים הקרובות למטרופולין עם למעלה מ־300 אלף תושבים".

מ'רשות מקרקעי ישראל' מסרו ל'כלכליסט', "רמ"י אישרה תוכנית להרחבת קריית גת מערבה לכביש 40 ל-10000 יח"ד. זאת לאחר שיווק מוצלח של 7,500 בכרמי גת. במקביל מקודמת תוכנית רעיונית של משרד השיכון לנפת אשקלון בה עלתה האפשרות להקמת עיר חרדית בהיקפים משמעותיים סביב כ-20,000 יח"ד ובצמידות לקרית גת ממערב. עוד דובר כי תבחן האפשרות שהתוכנית המאושרת שקידמה רמ"י תשולב ותתן מענה לשלב הראשון. בכל אופן הסוגיה נמצאת כרגע במישור המוניציפלי וטרם התקבלו ההחלטות מחייבות בעניין".

   

קרית גת קרית מלאכי מצוקת הדיור החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד