ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הדרישה של פרוש

לקראת מכרז: מנהל המחוז צריך להיות חרדי

שנתיים לאחר שמנהל המחוז החרדי במשרד החינוך עזב את תפקידו במפתיע ולקראת מכרז חדש לתפקיד שצפוי לצאת בקרוב, מצהיר סגן שר החינוך מאיר פרוש כי דרוש מנהל חדש לתפקיד בעל רקע חרדי • צפו

לקראת מכרז: מנהל המחוז צריך להיות חרדי
ח"כ פרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשנתיים לאחר שמנהל המחוז החרדי עזב במפתיע ולקראת מכרז חדש שצפוי לצאת בקרוב עבור מציאת מנהל מחוז חדש לאייש התפקיד לאחר הבחירות הקרובות, סגן שר החינוך חבר הכנסת מאיר פרוש מצהיר, כי דרוש מנהל בעל רקע חרדי - שינהל את המחוז החרדי שתחתיו כ 450,000 ילדים.

בכינוס שקיים אתמול עם מנהלי מתנ"סים לצד ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין הצהיר סגן השר פרוש כי "אני לא אתערב מי יהיה מנהל המחוז (החרדי א.ק.) כי אם אני אגיד, אז יבוא פוליטיקאי אחר ויאמר את מי הוא רוצה. אבל בוודאי שמוציאים מכרז אז יש תנאי סף וצריכים שזה יהיה מותנה לכתחילה, שזה יהיה אדם שמכיר את הרקע ולא כי יש לו ידע בחרדים אלא שחי את החרדים וכואב לו".

פרוש הבהיר כי אין לו בעיה עם החילונים בתפקידים, כפי שמנהל משרד החינוך הוא חילוני. אבל כפי שמנהל אגף החינוך הציוניות הדתית הוא דתי לאומי, וכפי שמנהל החינוך הערבי שייך לערבים וכן הלאה כך "אם יביאו אדם שלא בא מרקע חרדי שבוודאי ידע לתת הוראות, אבל זה מראה על הפתרונות, כאילו הציבור החרדי לא זכאי להיות ליד השלטון".

"אין ברירה וזאת מדינה דמוקרטית אז יש בחירות וש"ס ויהדות התורה מקבלת 8 מנדטים וכמה תפקידים, אבל זה דבר ברור שמנהל מחוז חרדי תחת 450,00 תלמידי חייב להיות בעל רקע חרדי. מה מאיץ בו לטפל בנושאים חרדים אם הוא לא מכיר את המצוקה", אמר פרוש.

סגן השר הסביר כי "הרבנים אצלנו רואים חשיבות גדולה שהילדים ייספגו מה שיותר מההוי הדתי ואורך החיים החרדי וכמה שיותר מוסמכים בהלכה ויהדות ואלו הם הדברים שנותנים את הכוח לילדים שגדלים להתמודד עם האתגרים בהמשך החיים".

מאיר פרוש המחוז החרדי במשרד החינוך המחוז החרדי מאיר רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד