י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מעקב 'בחדרי' > פרסום ראשון

תושבים לסגן ראש העיר החרדי': "קיים מה שהבטחת"

חצי שנה אחרי שזכה לניצחון גדול והגיע לתפקידו הרם כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה, תושבים שאכפת להם מכבודה של השבת, פונים במכתב ליו"ר דגל התורה בירושלים שיקיים את הבטחתו במערכת הבחירות ויפעיל את סמכותו: "עיני כל תושבי ירושלים נשואות אליך"

תושבים לסגן ראש העיר החרדי': "קיים מה שהבטחת"
אליעזר ראוכברגר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תושבים במכתב ליו"ר 'דגל התורה' בירושלים אליעזר ראוכברגר - "קיים מה שהבטחת - שמור על השבת בעיר".

פורום תושבי ירושלים למען השבת בעיר פנו היום (חמישי) במכתב ליו"ר סיעת 'דגל התורה' בעיר, סגן ראש העיר אליעזר ראוכברגר, וביקשו ממנו שיפעיל את סמכותו, כיו"ר הועדה המקומית לתכנון ובניה, ויכנס את הועדה על מנת לדון מחדש בהיתר שניתן למתחם התחנה ובכך למנוע את המשך פעילותו בשבת.

נזכיר, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני כשבועיים משך חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן את העתירה שהגיש כנגד ראש העיר לשעבר ניר ברקת, בדרישה כי יפעל על פי החלטות הועדה המקומית לתכנון ובניה ביחס למתחם התחנה, בהסכמה כי הנושא יחזור לדיון בוועדה המקומית.

מאז חלפו כבר שבועיים, אך טרם נקבע מועד לכינוס הוועדה, על רקע העיכוב, שלחו הבוקר חברי הפורום מכתב לראוכברגר ובו דרישה כי יורה לכנס את הועדה על מנת שתיפסק פעילות מתחם התחנה בשבתות.

בפתח מכתבם שהגיע לידי 'בחדרי חדרים', הם מדגישים את הדאגה המתמשכת שלהם מהכרסום בצביון השבת בעיר ואת התקווה מהחזרת הדיון לוועדה: "אנו, חברי פורום תושבי ירושלים למען השבת בעיר, עוקבים בדאגה כבר שנים אחרי המתנהל בשבת במרחב הציבורי בעיר, בעיקר סביב פתיחת מתחמי בילוי הפועלים בשבת קודש, זאת ביס פלנט, במתחם התחנה, בגן העצמאות ועוד, ורואים בהחזרת הדיון לועדה המקומית הזדמנות מיוחדת להחזיר את השבת בירושלים למסלולה הנכון, כפי שהיה מאז ומעולם, וכפי שראוי לירושלים".

בהמשך הם פונים באופן אישי לראוכברגר, כמי שהבטיח בעבר לפעול לחיזוק צביון השבת בעיר: "אנו פונים אליך, כמי שמוביל והוביל את 'יהדות התורה והשבת' במהלך מסע הבחירות האחרון, בו חרטתם על דגלכם בין השאר גם את שמירת השבת במרחב הציבורי בעיר, וכמי שעומד כיום בראש הועדה המקומית לתכנון ובניה, בה אמור להתקיים הדיון הנוסף, לפעול בהקדם על מנת לקדם את הדיון המדובר, לא להתמהמה ולא לאפשר לדבר לחמוק.

לסיום הם גם מדגישים את ההזדמנות הקיימת במצב הנוכחי: "נפלה לידיך הזדמנות זו לחיזוק צביון השבת בעיר, לשינוי המגמה הקיימת בירושלים בשנים האחרונות, ועיני כל תושבי ירושלים נשואות אליך לראות האם תפעל כמצופה או שמא חלילה תאבד הזדמנות יקרה זו".

ברוך שכטר, חבר הפורום אומר ל'בחדרי חרדים', "פנינו לאליעזר ראוכברגר, כמי שהבטיח שיפעל לחזק את השבת בעיר, על מנת שיפעל לשנות מגמה ולהפסיק את חילולי השבת במתחם התחנה. הבחירות האחרונות הראו כי רוב הציבור בעיר רוצה בשמירה על צביון העיר ועל השבת בה, ואנחנו מקווים שגם סגן ראש העיר יהיה קשוב לקולות האלו ויפעל לחזק את השבת במרחב הציבורי בעיר".

מתחם התחנה אליעזר ראוכברגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד