י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לקראת תסיסה? • פרסום ראשון

קרב ההקצאות: הנציג מש"ס יוצא למאבק נגד החסידים

יו"ר ועדת ההקצאות מש"ס יוצא למלחמת חורמה בהקצאות שמנוצלות לעשיית קופה, ומתחיל עם החסידים ראשונה - אחת החצרות הוותיקות והמוכרות בירושלים עשויה להיזרק מהבניין שהוקצה לה • חצרות החסידים מבטיחים מלחמה: "תהיה מלחמה קשה לא רק בנושאי הקצאות"

קרב ההקצאות: הנציג מש"ס יוצא למאבק נגד החסידים
חיים כהן צילום: עזרא לנדא

פרסום ראשון: חצי שנה בלבד חלפה מאז החלה עיריית ירושלים את הקדנציה בראשות משה ליאון ואם היה נראה כי הקרבות בתוך הסיעות החרדים נעלמו לגמרי, הקרב שמתרחש מאחורי הקלעים ופורץ כעת החוצה בוודאי ישנה אצלכם את החשיבה בעניין.

בשבועות האחרונים מתנהל מאבק אותו מוביל יו"ר וועדת ההקצאות והמשנה לראש עיריית ירושלים חיים כהן מסיעת ש"ס, כשהוא דורש להפקיע הקצאה לחסידות ערלוי בירושלים, בטענה כי הם משכירים חלק מהבנה לישיבת 'אמרי משה' בראשות הגאון רבי יהושע מישקובסקי. לטענתו הם פועלים בניגוד לחוק.

מדובר בהקצאה של 1.8 דונם שניתנה לחסידות לפני שנים ארוכות ולאורך השנים השקיעו בחסידות מליוני שקלים בתוספות על המבנה, הוספת קומות ובניית כיתות על ידי תקציבים שניתנו להם ממשרד החינוך, כשתלמוד התורה של החסידות נמצא גם הוא בבניין, כשחלקו מושכר המבנה לישיבה הקטנה הליטאית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בוועדת ההקצאות טוענים כי הדבר מנוגד לחוק ולכן הם מתכוונים לזמן את ראשי המוסדות לשימוע ולאחר מכן לפתוח בהליך של פקיעת ההקצאה ובסיומו תפונה החסידות מהמבנה והוא יועבר למוסדות אחרים, כאשר מדובר במקום נחשק בשכונת גוש שמונים בסמוך לסנהדריה ושמואל הנביא.

בשבועות האחרונות נשלחו למקום מספר פעמים פקחים מטעם וועדת ההקצאות ול'בחדרי חרדים' אף נודע כי חיים כהן שוחח בעניין עם רבני ונציגי 'דגל התורה' שהביעו את תמיכתם במהלך, כאשר ב'דגל התורה' מחזיקים ברוב מוחץ בוועדת ההקצאות המקומית.

כהן עצמו התגאה בפעולותיו כשהוא הבהיר לאחרונה בראיונות כי "נוצר פה אבסורד. עיריית ירושלים מקצה שטח לטובת עמותה א. בפועל לעמותה א' אין באמת צורך בשטח. במקום לעדכן את עיריית ירושלים כי ניתן להקצות בחינם את השטח לטובת ישיבה או כל מוסד חינוכי אחר. בוחרת עמותה א' בדרך עקומה, להשכיר את השטח לישיבה בעשרות אלפי שקלים לחודש".

אלא שעל פי גורמים בכיכר ספרא, חיים כהן החל את הבדיקות דווקא בהקצאות שקיבלו החסידים כאשר בימים האחרונים נעשו ניסיונות לגבש פתרונות בכדי להרגיע את הרוחות בין הצדדים, כשגורמים בעירייה ובחסידויות בירושלים הכינו רשימה של מוסדות ליטאים וספרדים שפועלים במתכונת דומה ושוכרים את המבנה שקיבלו להקצאה לישיבות או מוסדות, כשהחסידים מתחייבים לפתוח במאבק ולדאוג לפנות את כל המוסדות הללו, מבלי שתהיה איפה ואיפה בין עדה לעדה.

ב'אגודת ישראל' אומרים הערב ל'בחדרי חרדים', "פנינו להידברות ושלום, אפשר להגיע להבנות כפי שהיה עד כה, אבל אם יצאו למלחמה, אז היא תהיה מלחמה קשה לא רק בנושאי הקצאות, נתעקש על נושאי השבת, תכנון ובנייה ותקציבים וזה יוביל גם למלחמה בין חברי הכנסת".

חיים כהן מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים', "בזכות האור החיים הקדוש שהיום יום פטירתו נזכה לקדש שם שמים".

ועדת הקצאות חיים כהן חסידות ערלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד