י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"פרסומים חסרי אחריות שיש לגנותם"

מח"ש משיבה לדרישות משפחת הצעיר שנורה למוות

נראה שמחאת העדה האתיופית נרגעה מעט, לאחר הפגנות סוערות ודיון חירום במליאת הכנסת, בתוך כך, המשפחה דרשה לקבל את תיק החקירה בעניין מותו של סלומון טקה ז"ל בהתקלות עם שוטר | במח"ש משיבים לדרישות ודוחים אותן וכן מגנים את ההדלפות לתקשורת

מח"ש משיבה לדרישות משפחת הצעיר שנורה למוות
מחאה על מותו של סלומון טקה ז"ל צילום: פלאש 90

היום נשלחו מכתבי תשובה מטעם המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה, אל באי-כוחה של משפחתו של צעיר העדה האתיופית סלומון טקה ז"ל, בנוגע לטענות ובקשות שונות שהעלתה המשפחה בעניין חקירת נסיבות מותו של בנם.

בין היתר, ביקשו בני המשפחה ממשרד המשפטים לקבל את חומר החקירה לעיונם. בתשובה לכך הובהר כי, ככלל, חומר החקירה אינו מועמד לעיון באי כוח משפחת המנוח לפני קבלת החלטה בתיק, וזאת בין היתר מהטעם שעיון בחומרי החקירה לפני שמתקבלת החלטה אם להעמיד לדין אם לאו, יכול לסכל או להקשות מאוד על ניהול משפט אם יוחלט להגיש כתב אישום. מובן, כי לאחר קבלת החלטה יוכלו בני המשפחה לבקש לקבל את חומר החקירה והבקשה תישקל בלב פתוח על פי ההנחיות בנדון.

טענה נוספת שהעלו באי-כוח המשפחה מתייחסת לכך שהבדיקה הבליסטית בוצעה על ידי משטרת ישראל. במענה מח"ש הובהר, כי מדובר במעבדה רשמית שעובדים בה מומחים בתחומם, אשר נותנים שירות לכלל גורמי האכיפה בישראל. למותר לציין, כי מדובר במומחים הנאמנים אך ורק ליושרה המקצועית שלהם ואין להטיל דופי בעבודתם. עוד צוין, כי המומחים אינם נחשפים לכלל הראיות בתיק, אלא רק לממצאים שנמצאו בשטח ועל בסיס מומחיותם והבדיקות שנעשות הם מחווים דעתם. במכתב צוין עוד, כי למח"ש אין מעבדות משלה והיא נסמכת מיום הקמתה על מעבדות משטרת ישראל.

בנוגע לעובדה שמדובר היה בנתז מהירי בקרקע שפגע במנוח, הרי שנתון זה מבוסס הן על הבדיקה הבליסטית והן על חוות הדעת של המכון לרפואה משפטית, שכידוע אינו חלק ממשטרת ישראל. בנוסף, כאשר מדובר בחוות דעת מסוג זה קיימים גם תיקי עבודה ובהם תיעוד הבדיקות שנערכו. כל אלה יוצגו בבוא היום בפני מי שיהיה זכאי לכך, ובאופן זה ניתן יהיה לבחון ולבקר את תהליכי העבודה ואת תוצריה.

באשר לטענה המשפחה על הדלפות מתוך החקירה, נאמר במענה מטעם המחלקה לחקירות שוטרים, "אנו תמימי דעים כי מדובר בפרסומים חסרי אחריות שיש לגנותם. יודגש שוב, כי אין בכוונתנו לגבש עמדה בנוגע לתיק בטרם תיערך בדיקה ובחינה של החומר כולו, הליך המצוי בעיצומו בימים אלה וטרם הושלם".

בפנייה נוספת מטעמם, ביקשו באי-כוח המשפחה, בין היתר, לבצע שורה של פעולות חקירה. במענה מטעם מח"ש לפנייה זו נאמר, כי במהלך החקירה נערכו מספר רב של בדיקות והתקבלו חוות דעת של מומחים מתחומים שונים, והכל בשים לב לצרכים החקירתיים, ובמטרה להגיע לחקר האמת. כן צוין, כי התיק עבר לאחרונה לטיפול הפרקליטים במח"ש, וכי בקשות בני המשפחה ייבחנו בתשומת לב, כאשר כל החלטה תתקבל בהתאם לחומר הראיות שכבר נאסף והמצוי בתיק ובהתאם לצרכי החקירה.

סלומון טקה המחלקה לחקירת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד