ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ב'ישראל ביתנו' תוקפים

ההצעה הנדיבה של גנץ לחרדים: ללא לפיד

בני גנץ חפץ בכל מאודו להגשים הפעם את חלומו ולכהן כראש הממשלה ובשביל זה מסתבר, הוא מוכן לעשות הכל, גם לפרק את החבילה, לחבק את החרדים ולהרחיק את ליברמן, כך על פי דיווח של עמית סגל | ב'ישראל ביתנו' מגיבים: כחול לבן ימכרו לחרדים הכל. הם לא מסתירים את זה"

ההצעה הנדיבה של גנץ לחרדים: ללא לפיד
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מערכת הבחירות הנוכחית הופכת למעניינת יותר ויותר ככל שאנחנו מתקרבים לרגעי ההכרעה, גוברים הסיכויים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יצליח להרכיב את הקואליציה הבאה, כשברוב הסקרים, מפת הגושים מצביעה על תיקו בתוצאה שבין גוש הימין לגוש השמאל, כשבתווך מפלגתו של אביגדור ליברמן - 'ישראל ביתנו' הולכת ומתחזקת ומסתמנת כמי שתחרוץ את גורל הממשלה הבאה.

על פי פרסום של הפרשן הבכיר עמית סגל הבוקר (שישי) בעיתון 'ידיעות אחרונות', בימים האחרונים הועברה הצעה מטעמו של בני גנץ ומפלגת 'כחול לבן' לראשי המפלגות החרדיות כי בתמורה לשיתוף פעולה קואליציוני עמו, מוכן בני גנץ להתפצל משותפו יאיר לפיד אחרי הבחירות, וכן גנץ מתחייב להודיע לאביגדור ליברמן שישכח מדרישתו להקים ממשלת אחדות חילונית, כשבתמורה הוא דורש מהחרדים, שיביעו את הסכמתם לרוטציה עם 'הליכוד' שבה גנץ מכהן ראשון כראש הממשלה.

ברקע לדברים, עומד החשש כי נתניהו לא יצליח להקים שוב קואליציה וזאת בשל הדרישות החד צדדיות של החרדים מחד והשיח המתלהם בנושאי דת ומדינה מאידך, כאשר בעבר נאמר כבר בפוליטיקה כי "הבטחתי לשבת עם החרדים בקואליציה אבל לא התחייבתי לשבת איתם באופוזיציה". ‫

הדיווח הזה מצטרף לדיווחים ולרחש בחש המתנהל מאחורי הקלעים, בו נערכים בכירי הליכוד ליום שאחרי בנימין נתניהו, כשבכירי בליכוד ערוכים לקרב הפנימי על תפקיד יו"ר 'הליכוד' - כאשר לאחרונה הפתיע יו"ר הכנסת חבר הכנסת יולי אדלשטיין, הדתי חובש הכיפה ופזל לשיח האנטי דתי כשהצהיר כי ההכרעה בנושאי תחבורה ציבורית בשבת חייבת לעבור לידי המועצות המקומיות, כשהוא מציע תמיכה באישור תחבורה ציבורית בשבת בניגוד לסטטוס קוו.

יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו', ח"כ עודד פורר, הגיב לדיווח בחשבון הטוויטר שלו וכתב, "ברור שברגע שכחול לבן ירגישו שמה שמפריד בינם לבין לשכת ראש הממשלה זה דיל עם החרדים, הם ימכרו להם הכל. הם לא מסתירים את זה. זו הסיבה שמי שבאמת רוצה ממשלה לאומית וליברלית, רחבה, שאינה נסחטת על ידי המפלגות החרדיות חייב את ליברמן חזק, כדי לכפות על הליכוד וכחול לבן ממשלת חירום לאומית".

בני גנץ מפלגת כחול לבן יאיר לפיד אביגדור ליברמן המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד