י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המטס הפלסטיני • 43 פעילים נעצרו בנתב"ג

מאות שוטרים הוצבו בנתב"ג, ובצרפת בוטלה טיסה • המכתב הציני שמוענק לכל פעיל: "אחרי שתפתור את הבעיות האמיתיות באזור, חזור לישראל כדי לחלוק עמנו את ניסיונך"

נתב"ג. צילום אילוסטרציה
נתב"ג. צילום אילוסטרציה



מאז שעות הבוקר (ראשון) נאסרה כניסתם בנמל התעופה בן גוריון של 43 נוסעים שהגיעו בטיסות, בחשד כי מטרתם בואם היא 'המטס הפלסטיני לישראל', מתוכם 31 הועברו למתקן גבעון ו-12 יצאו את הארץ בחזרה למדינות מוצאם. 9 פעילי שמאל שהפגינו בנתב"ג עוכבו לחקירה במחוז מרכז.

אמש החלו בשדה התעופה להיערך להגעת פעילי המטס הפרו-פלסטיני - ומאות שוטרים הוצבו בשטח.

בשדות התעופה בעולם, שיתפו פעולה עם ישראל וביטלו כרטיסים של פעילים.

בצרפת הגדילו לעשות וביטלו טיסה של מפגינים פרו-פלסטינים. התגובה היתה הפגנה אנטי-ישראלית בשדה התעופה הפריזאי.

אחרי שחברת התעופה לופטהנזה ביטלה כרטיסי טיסה לעשרות פעילים שהתכוונו לנחות בישראל במסגרת המטס, הודיעו גם חברות jet2 ואייר פראנס כי לבקשת ישראל לא יעלו על מטוסיהן ארבע פעילות שתכננו לנחות בנתב"ג.

בטיסה הראשונה שהוגדרה כחלק ממבצע הפעילים, טיסת 9122 מנמל התעופה שארל דה-גול בפריז, לישראל, לא נרשמו הפרות סדר, זאת למרות קריאה ברשתות החברתיות מצד מארגני המחאה להפגין בנמל התעופה הצרפתי.

במקום התבצעו בדיקות בטחוניות קפדניות מצד אנשי הביטחון הצרפתיים כאשר חלקם מאבטחים את המקום גם בלבוש אזרחי.

המארגנים תדרכו אמש ברשתות החברתיות את הפעילים להגיע לנמלי התעופה עם כרטיסיהם. "הממשלות חייבות ללחוץ על ישראל כדי שזו תאפשר את הגעתם של המבקרים לשטחים הכבושים. הסגר הזה הוא הפרה של אמנת ז'נבה הרביעית. ישראל הפכה את פלסטין לכלא ענק", כתבו.

פעילי המטס הפרו-פלסטיני שצפויים לנחות בישראל יקבלו עם בואם מכתב מהממשלה: "פעיל יקר, אנו מעריכים את בחירתך בישראל כמושא דאגותיך בתחום זכויות האדם. אנו יודעים שעמדו בפניך אפשרויות ראויות רבות. היית יכול לבחור למחות נגד הטבח היומי שמבצע המשטר הסורי בבני עמו, שגבה אלפי קורבנות.

"היית יכול לבחור להפגין נגד הדיכוי האלים שמפעיל המשטר באיראן נגד מתנגדיו וביצוע פיגועי טרור ברחבי העולם. היית יכול לבחור להפגין נגד שלטון חמאס ברצועת עזה. שם מבצעים ארגוני הטרור פשע מלחמה כפול כאשר הם יורים לעבר אזרחים תוך שימוש באזרחים כמגן אנושי.

"אולם אתה בחרת למחות נגד ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, בה קיים שוויון זכויות לנשים, העיתונות מבקרת את הממשלה, ארגוני זכויות אדם חופשיים לפעול, קיים חופש פולחן לכולם ומיעוטים אינם חיים בפחד. לכן אנו מציעים לך ראשית לפתור את הבעיות האמיתיות באזור ואחר כך לשוב לישראל כדי לחלוק עמנו את ניסיונך. טיסה נעימה".

עודכן בשעה 17:10



מטס נתב פלסטינים עצורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד